Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVF] Problem i gówniani mechanicy !


MajkelA4B6

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Serdecznie 

Otóż posiadam Audi wersje A4 B6 Avant 130koni. Jeżdże ją już ponad dwa lata i niby śmigała okej ale problem był jak spadł deszcz ! Automatycznie odcinało moc, turbo wogule nie działało, samochód poprostu mulił totalnie Ale, wystarczyło ze odpiełem wtyczke od przepływomierza i troche lepiej łapał moc aczkolwiek to i tak nie to samo. W końcu kiedy to wszystko przeschło po paru dniach podlączałem wtyczke spowrotem i śmigał jak rakieta i tak do kolejnego deszczu. Tak więc do tego sie przyzwyczaiłem i za kazdym razem powtarzałem schemat. Aż tu nagle któregoś dnia dokładnie jakieś 2 miechy temu pogoda super bez deszczu, jade do pracy a ten na autostradzie nagle odcina moc i wpada w tryb awaryjny. Czyli cisne gaz do podłogi a on praktycznie mało co reaguje i toczy sie zamiast przyspieszać i turbo tego świszczenia charakternego w dislach wgl nie słychać ! Wyobraźcie sobie jade na drugi dzień do mechanika a on mówi ze skoro traci nagle moc to moze gdzieś powietrze ucieka lub egr zapchany. Tak wiec stwierdza ze intercooler ma dwie dziury gdzie ucieka powietrze wiec wymienia na nowy i problem dalej ten sam, kolejne to czysci egr który twierdzi był zapchany ze mały palec u ręki ledwo było wlożyć, ale po wykonaniu tego dalej ten sam problem. Wkurzyłem sie bo kase wydałem a problem dalej jest. Wiec mówie gościu sprawdź czy turbo działa, a on acisnął rure ćiąniową dodał gazu i mówi, 'turbo wszystko ołkej' wiec ręce mi juz opadły i pojechałem do kolejnego mechanika tłumacząc mu ten sam problem plus części juz wymienione, to ten sie przejechał i stwierdził ze ja majacze ze samochód ma moc itp. FAKT ma na chwile moc od odpalenia na zimnym ale pp chwili wpada w tryb awaryjny a turbiny wgl nie słychać nawet po świerzym odpalenou. Tak wiec zabrałem audo sppwrotem i wyjechałem na droge gdzoe mozna przy****lić tak żeby spadła jak zwykle w tryb awaryjny gdzie niema.tej mocy i odrazu wrocilem do mechanika zeby teraz podłaczył pod komputer. I co wykazał ? Wykazał jakią 'Over boost' na turbinie. Ale nadal nie wiedział jaka jest przyczyna. ! Jesteś cie w stanie coś poradzić??? Co to moze być za problem ? Bo szlak mnie trafia z tymi.pseudo mechanikami

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Serdecznie 

Otóż posiadam Audi wersje A4 B6 Avant 130koni. Jeżdże ją już ponad dwa lata i niby śmigała okej ale problem był jak spadł deszcz ! Automatycznie odcinało moc, turbo wogule nie działało, samochód poprostu mulił totalnie Ale, wystarczyło ze odpiełem wtyczke od przepływomierza i troche lepiej łapał moc aczkolwiek to i tak nie to samo. W końcu kiedy to wszystko przeschło po paru dniach podlączałem wtyczke spowrotem i śmigał jak rakieta i tak do kolejnego deszczu. Tak więc do tego sie przyzwyczaiłem i za kazdym razem powtarzałem schemat. Aż tu nagle któregoś dnia dokładnie jakieś 2 miechy temu pogoda super bez deszczu, jade do pracy a ten na autostradzie nagle odcina moc i wpada w tryb awaryjny. Czyli cisne gaz do podłogi a on praktycznie mało co reaguje i toczy sie zamiast przyspieszać i turbo tego świszczenia charakternego w dislach wgl nie słychać ! Wyobraźcie sobie jade na drugi dzień do mechanika a on mówi ze skoro traci nagle moc to moze gdzieś powietrze ucieka lub egr zapchany. Tak wiec stwierdza ze intercooler ma dwie dziury gdzie ucieka powietrze wiec wymienia na nowy i problem dalej ten sam, kolejne to czysci egr który twierdzi był zapchany ze mały palec u ręki ledwo było wlożyć, ale po wykonaniu tego dalej ten sam problem. Wkurzyłem sie bo kase wydałem a problem dalej jest. Wiec mówie gościu sprawdź czy turbo działa, a on acisnął rure ćiąniową dodał gazu i mówi, 'turbo wszystko ołkej' wiec ręce mi juz opadły i pojechałem do kolejnego mechanika tłumacząc mu ten sam problem plus części juz wymienione, to ten sie przejechał i stwierdził ze ja majacze ze samochód ma moc itp. FAKT ma na chwile moc od odpalenia na zimnym ale pp chwili wpada w tryb awaryjny a turbiny wgl nie słychać nawet po świerzym odpalenou. Tak wiec zabrałem audo sppwrotem i wyjechałem na droge gdzoe mozna przy****lić tak żeby spadła jak zwykle w tryb awaryjny gdzie niema.tej mocy i odrazu wrocilem do mechanika zeby teraz podłaczył pod komputer. I co wykazał ? Wykazał jakią 'Over boost' na turbinie. Ale nadal nie wiedział jaka jest przyczyna. ! Jesteś cie w stanie coś poradzić??? Co to moze być za problem ? Bo szlak mnie trafia z tymi.pseudo mechanikami

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest kilka tematów które opisują czujniki odpowiadające za sterowanie turbina. Poszukaj i znajdziesz na pewno. N75 i zabij mnie nie potrafię przypomnieć sobie drugiego ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problemy masz dwa, pierwszy to woda zalewająca skrzynkę na podszybiu w której znajduje się min. ECU .

Wymontuj akumulator i wyczyść odwodnienie podszybia .

Drugi to przeładowanie turbiny, zacinająca się zmienna geometria niedokładnie steruje ciśnieniem doładowania i silnik łapie tryb awaryjny.

Turbina do rozebrania i wyczyszczenia .:hi:

Tylko że jak mieszkasz w UK to raczej ciężko będziesz miał o fachowca który to zrobi, prędzej założą ci nową turbosprężarkę :P

 

 

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyściłem kiedyś przelotkę  pod akumulatorem? Może woda się zbierała i kompa szlak trafił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znajdź kogoś z VAGiem, zrób kpl podstawowych logów. Sprawdź błędy, czy to przeładowanie, czy niedoładowanie...

Kolega wyżej dobrze podpowiada, żeby zobaczyć czy pod akumulatorem nie ma akwarium...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie jezdze z tym problemem juz dwa lata jak widzicie od ostatniego posta ? 

I dalej jezdze, Jezdzi tylko ma spadek mocy. Ja mysle ze to moze byc zawor n75. Jak nie to, to turbina . I niewiem.. chce 100procent wiedziec jaki jest problem i nie pakowac wiecej w niej kasy chociaz tyle lat mi juz na to zasluzyła ze chce ją naprawic. Pod tym akumulatorem bym sprawdzil.i sprawdze jutro ale wydaje mi sie ze to nie jes to 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No szczególnie jak 2001r to krócieć na pompie vacum czy nie luźny... Ewentualnie wywala z przeładownia i zapieczonej geo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...