Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Koniec skrzyń manualnych


ew89cia

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 3.07.2019 o 08:46, Tomeks64 napisał:

Niewątpliwą wadą manuala dla korzystających ze smartfonów czasie jazdy jest to, że czasem muszą odłożyć telefon żeby zmienić bieg.

W dzisiejszych czasach strasznie mnie dziwi dlaczego ludzie w samochodzie dalej biorą telefon do ręki. Nie chodzi mi tutaj o nasze B9 gdzie połączenie z telefonem przez BT (przynajmniej u mnie) działa bezbłędnie i mikrofon samochodu jest idealny ale przecież każdy telefon ma możliwość przełączenia rozmowy na głośnik a smsy perfekcyjnie pisze asystent googla.

W dniu 3.07.2019 o 08:46, Tomeks64 napisał:

Nie wiem czy za wadę skrzyni manualnej można uznać to, że przy jej używaniu trzeba korzystać z własnego mózgu.

Przy używaniu każdej skrzyni biegów tak jest, nie tylko manualnej. Bo sama zmiana przełożeń dla większości użytkowników po pewnym czasie staje się intuicyjna i nie rozmyślasz nad tym za bardzo. Wiesz jak lubisz dobierać przełożenia lub jak wymaga tego sytuacja i wykonujesz to intuicyjnie. W naszych automatach te decyzje podejmujemy po przejściu w tryb tiptronic czy jak kto woli zmiany biegów sekwencyjnej. Różnica polega na tym że manualna skrzynia biegów nie jest ograniczona sekwencją (możesz pominąć dany bieg) i umożliwia rozłączenie napędu kiedy tego potrzebujemy i w jakim stopniu.

W dniu 3.07.2019 o 22:50, Tomeks64 napisał:

W sumie w warsztacie był zdziw bo baaardzo rzadko zdarzały się im awarie manuali.

W manualu raczej naprawy dotyczą tylko mechanizmu różnicowego przy skrzyni dla samochodów z przednim napędem. Pozostałe naprawy to ułamek całości, wydaje się że jest tego dużo ponieważ manual jeszcze jest najpopularniejszym wyborem w Europie. Ale to się zmienia i to bardzo szybko.

 

Naprawdę przy codziennym użytkowaniu to kwestia tego co kto lubi (styl jazdy) bo na codzień jedno nie ma przewagi nad drugim. A wracając do sedna tematu niestety tego wymaga rozwój motoryzacji, autonomika pojazdu jak i duża ilość BARDZO istotnych asystentów, jest to rozwój na korzyść użytkowników czy nam się to podoba czy nie. Mnie strasznie imponuje to jak Superb np. sam się zatrzymuje i uruchamia światła awaryjne jak kierowca straci przytomność, nie rozumiem dlaczego moje B9 tego nie ma mimo że to kwestia oprogramowania. Te systemy bardzo zwiększają szanse na przeżycie wypadku czy nawet zapobiegnięcie go co jest chyba niepodważalnym atutem. Od kąd używam na codzień B9 obserwuje zachowania PreSense i jak wykrywa potencjalne zagrożenia, duża łapa w górę za wdrożenie tego typu systemów nie tylko w grupie VAG. Jestem za tym co mówi UE że powinno być to obowiązkowym wyposażeniem każdego pojazdu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 3.07.2019 o 08:46, Tomeks64 napisał:

Problem w tym, że s-tronic może mieć inne plany niż kierowca...

 

Z moich doświadczeń wynika, że najczęściej tak jest ?

Mam w drugim ( właściwie pierwszym ) aucie DSG. I tak jak ktoś napisał wcześniej - tuż po zakupie było fantastycznie. Ale im dalej w las, tym niestety więcej rozczarowań. 

- zdecydowanie za niskie prędkości obrotowe zmiany biegów - czy ktoś wrzuciłby szóstkę jadąc 50-60km/h?

- obowiązkowa zmiana na kolejny  bieg przy wyjeżdżaniu z ronda ?

- w korkach podjeżdżanie na drugim biegu ( czyli półsprzęgło ) co niestety słychać

- miliony niepotrzebnych zmian biegów - najlepiej to widać jak się jedzie jakąś osiedlową drogą z progami zwalniającymi

- w trybie sportowym potrafi zmienić bieg w połowie zakrętu - co oczywiście zmienia docisk poszczególnych osi. 

- w górach raczej trzeba mu pomóc

Jazda po mieście lekkim autem z 250KM (A3 3.2) w trybie S też do niczego dobrego nie prowadzi... 

Efekt jest taki, że złapałem się na tym, że po mieście najczęściej zmieniam biegi ręcznie. W trasie oczywiście automat jest mega wygodny. I tak się bujamy już ponad pięć lat.  Oczywiście to inna skrzynia, inne auto,  ale z tego co widziałem to w A4/S4  też praca S - tronica nie zachwyca ( 1300- 1400 obrotów na 7 biegu????) 

 

Kończąc ... kupując S4 szukałem już manuala co się udało. ( Przy okazji okazało się, że płynna zmiana biegów z jedynki na dwójkę w 400 konnym aucie to nie jest taka prosta sprawa, ale pracujemy nad tym ? 

A żeby zakończyć pesymistycznie - następna generacja S4 na Europę ma być w wersji z dieslem ? ( i pewnie automatem....) 

 

Edytowane przez czarny108
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie musi to być tak pesymistyczne. Diesel ma sporo plusów, niskie spalanie, wysoki moment. Dźwięk nie jest problemem bo pewnie poleci z głośnika. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On 7/7/2019 at 9:40 PM, czarny108 said:

 

- zdecydowanie za niskie prędkości obrotowe zmiany biegów - czy ktoś wrzuciłby szóstkę jadąc 50-60km/h?

- obowiązkowa zmiana na kolejny  bieg przy wyjeżdżaniu z ronda ?

- w korkach podjeżdżanie na drugim biegu ( czyli półsprzęgło ) co niestety słychać

- miliony niepotrzebnych zmian biegów - najlepiej to widać jak się jedzie jakąś osiedlową drogą z progami zwalniającymi

 

Dokładnie moje 2000 km doświadczenia z autem zastępczym! Dziwię się, że tak niewielu użytkowników tej skrzyni o tym wszystkim otwarcie  mówi. Olbrzymia większość głosów to bezkrytyczne zachwyty. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety najnowszy konfigurator po lifcie nie napawa optymizmem. Jedynie 35 tfsi w 6 biegowej skrzyni, a wiemy że ten silnik nie należy do udanych. Diesla w manualu brak. A sprzedaż leciiii w dół... Panowie z BMW mają  inne podejście i całkiem ładna stylistycznie 3kę można złożyć w dieslu z manualną skrzynią. Pożyjemy zobaczymy co to się dalej zadzieje. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 21.07.2019 o 23:45, ew89cia napisał:

A sprzedaż leciiii w dół...

sądzisz że to przez brak manuali??

?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przez awaryjność nowych modeli również ... . Wystarczy poczytać forum ile wizyt na gwarancji ludzie mają , związanych ze skrzyniami. Ale kto komu broni :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz na myśli gwarancję serwisową do tych kilku lat od nowości? Czy 'gwarancję' po 200k km bez wymiany oleju?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...