Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Komunikat BREAKE przy uruchamianiu silnika


Aydaho

Rekomendowane odpowiedzi

moze ktos ma jakis pomysl - bo niewiem co pada

Zaczelo sie sporadycznie a teraz za kazdym razem przy odpaleniu zminego siilnika na FIS pojawia sie duzy czerwony napis ( BREAK ). Przekrecam kluczyk, wszystkie ikony gasna (standardowa procedura) ale na chwile blyska kontrolka ABSu i cos jeszcze (teraz nie pamietam ) ..no i po tym zawsze wywala napis ( BREAK )

Na VAGu w hamulcach nie ma zadnego bledu - nawet okresowego

Klocki wygladaja zdrowo ( wymienione jakies 7 m-cy temu )

Hamuje ok. Start na cieplo - komunikatu nie ma.

z gory dzieki za podpowiedzi :notworthy:

------------------------------------------------------EDIT -----------------------------
Po wymianie czujnika bez zmian - jakieś pomysły ??





---------------------- Rozwiązanie problemu --------------------------------------------

zeby oszczędzić Wam czytania całego watku. Wyjasniam tutaj w skrócie

Przyczyną opisanego powyżej problemu okazał się chwilowy spadek napięcia podczas rozruchu ( ponizej 11V ). Czujniki ABS i ESp dają wtedy na moment sygnał dysfunkcjonalności układu czego wynikiem jest wygenerowanie napisu BRAKE na FIS.

W pierwszej kolejności należy podładować akumulator. Jeżeli problemu po ładowaniu nie będzie to znaczy że aku był słaby i (raczej) powinno go się już wymienić. W mom przypadku ładowanie aku pomogło ale tylko na dwa dni.. stan krytyczny i znowu sie rozładował.

Jeżeli natomiast w czasie jazdy zapala Wam się kontrolka ESP sprawdzić należy 'włącznik stopu' - dla AWX/AVF ma numer 1K2 945 511

pozdrawiam
Adaho

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chwilowy spadek napięcia poniżej poziomu działania ABS-u. Pewnie aku już się kończy i na zimnym ciężko mu wyrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o tym nie pomyslalem. Mozesz miec racje :good:

sprawdze aku jutro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no włąsnie ja miałem cos podobnego w moim golfie MK 4 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak zdecydowanie ;)

albo najpierw spróbuj naładowac :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio tez mi sie pojawil jednorazowo komunikat BRAKE. Aku ma 1,5 roku :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

narazie spróbuję prostownika

ps. dziękuję za modyfiakcje nazwy wątku ale NIE mam problemu z hamulcami i celowo go tak nie nazywałem :cool1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ps. dziękuję za modyfiakcje nazwy wątku ale NIE mam problemu z hamulcami i celowo go tak nie nazywałem :cool1:

Ten co Ci go zmienił, powinien znowu go poprawic :gwizdanie: BREAK to nie BRAKE :polew: :polew: :polew:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość dzikidzidz

Zaczelo sie sporadycznie a teraz za kazdym razem przy odpaleniu zminego siilnika na FIS pojawia sie duzy czerwony napis ( BREAK ). Przekrecam kluczyk, wszystkie ikony gasna (standardowa procedura) ale na chwile blyska kontrolka ABSu i cos jeszcze (teraz nie pamietam ) ..no i po tym zawsze wywala napis ( BREAK )

Na VAGu w hamulcach nie ma zadnego bledu - nawet okresowego

Ten błąd , też rozgryzłem u siebie.

Sporadyczny, z vaga wynika, że czujnik pod pedałem hamulaca "stracił ważność" :). czyli do wymiany , muszę się wybrać do ASO, koszt wg tego co się zorientowałem około 40-50 zł. Wymiana prosta, wystarczy ściągnąć osłonę nad pedałami, ponoć jest na wierzchu - sprawdzę..

Oprócz wykrzynkia i 3krotnego sygnału dzwiękowego, na chwilę wcześniej zapalają się na moment kontrolka ABS i ESP - tak do wyjaśnienia.

A tu link naszego kolegi z muvi z tym błędem:

http://www.youtube.com/watch?gl=PL&hl=pl&v=ETEE3eOuBnQ

pozdrawiam dzidz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OO żesz - to jest właśnie to !!!

Dzidz dzięki - czyli aku zostaje na miejscu. Mniejsze koszta :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm myslałem ze jak sie czujnik rozwali to mryga kontorolka od świec zarowych ;)

ale jak nie to czujnik w ASO 30 zł :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość dzikidzidz

najlepsze są takie błędy, nie wiadomo o co chodzi...

Ja u siebie sprawdzałem wszystko, odnośnie hamulców.

Aczkolwiek z tego co zrozumiałem, a Marek mi tłumaczył, to, że jezeli czujnik padnie na amen ten wykrzynik powinien migać cały czas, a to jest doskonały moment, żeby ktos nam na d*pie zaparkował, bo się światełka z tyłu nie pokazały...

ot takie rozważnia pod wpływem pogody :)

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:notworthy: jade do ASO po czujnik

zastanawia mnie tylko jedno - czemu wali tylko na zimnym :mysli: :mysli: :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość dzikidzidz

hmm myslałem ze jak sie czujnik rozwali to mryga kontorolka od świec zarowych ;)

ale jak nie to czujnik w ASO 30 zł :)

Niby logiczne, świece sa najbardziej powiązane z hamulcami, też się grzeją :)

Może w starszych rocznikach tak było...

Pozatym Marek tak poczynił :), że wymusił pojawianie się tego komunikatu na wyświetlaczu, bezpośrednio z kompa, czyli jakoś tam rozłączał obwód - sorki za trochę malkontectwa w opisie "przypadku", ale niewiele mnie aspekt techniczny całej operacji interesował :gwizdanie:

grunt, że ma działać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koszt czujnika 37 pln za godzinę odbieram - jutro na spociszu rezanko i dam znać czy ten czujnik padł :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość dzikidzidz

zastanawia mnie tylko jedno - czemu wali tylko na zimnym :

U mnie przez ostatni tydzień był spokój, temp w garażu 8 stp, nic czysto, od soboty znowu wywala, jak postoi kilka godzin na zewnątrz też wywala błąd, a fakt jak silnik ciepły to nic nie pokazuje, jedyne czym sobie tłumacze to błąd spradyczny, związany z tym, że na zimnym jest największe obciązenie układu elektrycznego i spadki napięcia, podobną sytuację miałem jak wywalał błąd sporadyczny poduszki bocznej, na początku co 700km, a pod koniec przy każdym odpaleniu auta - i dezaktywacja całego układu poduszek...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może pomoże: http://www.a4-klub.pl/smf/b6_avf_kontrolka_esp_i_swiatlo_stop-t53510.0.html

Jeśli to rzeczywiście ten czujnik to warto wymienić. "Mina jadącego za nami .... Bezcenna" :evil:

U mnie zapalała się kontrolka ESP i zapisywało błąd w kontrolerze.

stary kod czujnika stopu 3B0 945 511A jest podobno wycofany z produkcji i zastąpiono go czujnikiem o numerze katalogowym 1K2 945 511 jakby się komuś to przydało.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...