Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Boczek drzwi w cabrio czy tak to ma wyglądać?


S1Przemo

Rekomendowane odpowiedzi

Dopiero dziś zwróciłem na to uwagę czy boczek w cabrio powinien tak wyglądać? Chodzi o to ze lekko odstaje i widać tam żółte (nie wiem co to)

0019B192-B164-481A-A785-ECEA552088E4.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i pytanko jak jadę bez dachu i wjadę w dziurę większa to szyba „lata na boki” i się najeżony to obija. Ta szyba ma mieć taki luz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj, miałem bardzo podobnie w moim cabrio.... mi pomogło zdjęcie i ponowne poprawne założenie boczka drzwiowego.... na samej górze w boczku jest taka listwa która musi wejść w listwę przydrzwiową i wtedy wszystko ładnie pasuje... zaś co do szyby nie powinno tak być.... wygląda jakby ktoś wymieniał podnośnik szyby, czegoś nie dokręcił a później zle zamontował obicie. proponuje w ciepły dzień sie tym pobawic.... niewiele czasu zajmie a efekt znacznie lepszy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Daniel 021 napisał:

Witaj, miałem bardzo podobnie w moim cabrio.... mi pomogło zdjęcie i ponowne poprawne założenie boczka drzwiowego.... na samej górze w boczku jest taka listwa która musi wejść w listwę przydrzwiową i wtedy wszystko ładnie pasuje... zaś co do szyby nie powinno tak być.... wygląda jakby ktoś wymieniał podnośnik szyby, czegoś nie dokręcił a później zle zamontował obicie. proponuje w ciepły dzień sie tym pobawic.... niewiele czasu zajmie a efekt znacznie lepszy

W majoweczke za to się biorę dzięki wielkie za info a masz może info ile spinek na jedne drzwi wchodzi w cabrio?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wydaje mi sie ze okolo 6.... ale moge sie mylic.... jak delikatnie to zrobisz to nie powinienes zadnej uszkodzic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, Daniel 021 napisał:

powodzenia i napisz jak Ci poszlo

Dzięki wielkie zdam cały egzamin i zrobię fotki. Wyposażyłam się tez asekuracyjnie w klej na gorąco. Z tego co piszesz to ten górny element który się rozkleił (bo tak to wyglada) jest jeszcze tam wczepiony?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 28.04.2019 o 22:18, Daniel 021 napisał:

Witaj, miałem bardzo podobnie w moim cabrio.... mi pomogło zdjęcie i ponowne poprawne założenie boczka drzwiowego.... na samej górze w boczku jest taka listwa która musi wejść w listwę przydrzwiową i wtedy wszystko ładnie pasuje... zaś co do szyby nie powinno tak być.... wygląda jakby ktoś wymieniał podnośnik szyby, czegoś nie dokręcił a później zle zamontował obicie. proponuje w ciepły dzień sie tym pobawic.... niewiele czasu zajmie a efekt znacznie lepszy

U mnie też "tłuką się" szyby na nierównościach, próbowałem regulować wysokość ich śrubami od dołu, więcej możliwości regulacji nie widziałem. Masz jeszcze jakiś sposób?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Marcenao napisał:

U mnie też "tłuką się" szyby na nierównościach, próbowałem regulować wysokość ich śrubami od dołu, więcej możliwości regulacji nie widziałem. Masz jeszcze jakiś sposób?

Ściągnąłem boczki w moim przypadku klej na gorąco i je troszkę skleilem i poprawnie zamontowałem i już nie odstają i nie hałasują. 

Jedynie jak słucham muzyki i dam dużo basu to słuchać drgania szyb wystarczy ze je nieco obniżę i jest spokój. 

Nie widziałem żadnej regulacji ale tez w zasadzie nie szukałem 

 

u Ciebie szyby tłuką z otwartym dachem czy z zamkniętym tez? Bo u mnie raczej tylko na otwartym. Szyba przednia ma po prostu za duży luz jak dla mnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

41 minut temu, S1Przemo napisał:

 

U mnie tylko przy otwartym, tak jakby szyby tylne były za bardzo do środka. Ewentualnie szyby drzwi, ale znowu one dobrze leżą względem uszczelek zbierających zewnętrznych  w drzwiach i na słupku A jest szczelnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 5.05.2019 o 23:44, Marcenao napisał:

U mnie tylko przy otwartym, tak jakby szyby tylne były za bardzo do środka. Ewentualnie szyby drzwi, ale znowu one dobrze leżą względem uszczelek zbierających zewnętrznych  w drzwiach i na słupku A jest szczelnie.

Ponoć można regulować szyby odkręcając białe plastikowe mocowania od szyb ponoć maja być na 6 śrub i wtedy to można regulować. 

U mnie jedyny jaki problem w chili obecnej jest to ze przy zamkniętym dachu i muzyce z basem (radio tez mam ustawione na podbicie basu) szyby strasznie dzwonią. Wkurza mnie to niesamowicie. Zauważyłem ze wystarczy minimalnie szybę rac na doł i jest spokój. 

Mam pytanie do ciebie w którym miejsce znalazłeś śruby regulujące szyby czy nimi regulowałes tylko wysokość? 

Chcialbym moje szyby obniżyć o 0,4 cm lub mniej tymi śrubami to zrobię?

ps boczki naprawiłem były złe wpasowne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, S1Przemo napisał:

Ponoć można regulować szyby odkręcając białe plastikowe mocowania od szyb ponoć maja być na 6 śrub i wtedy to można regulować. 

U mnie jedyny jaki problem w chili obecnej jest to ze przy zamkniętym dachu i muzyce z basem (radio tez mam ustawione na podbicie basu) szyby strasznie dzwonią. Wkurza mnie to niesamowicie. Zauważyłem ze wystarczy minimalnie szybę rac na doł i jest spokój. 

Mam pytanie do ciebie w którym miejsce znalazłeś śruby regulujące szyby czy nimi regulowałes tylko wysokość? 

Chcialbym moje szyby obniżyć o 0,4 cm lub mniej tymi śrubami to zrobię?

ps boczki naprawiłem były złe wpasowne

Znałem ciekawą stronę. To co Ciebie zainteresuje jest tutaj:

https://workshop-manuals.com/audi/a4_cabriolet_mk2/body/general_body_repairs_exterior/front_door_central_locking/front_door/adjusting_door_window/

ustawienie okna, ja do tego doszedłem kiedyś ściągając boczek.

A ja u siebie to muszę spróbować:

https://workshop-manuals.com/audi/a4_cabriolet_mk2/body/general_body_repairs_exterior/convertible_top/hard_top/canopy/servicing_convertible_top/adjusting_side_windows/

i powinienem ustawić po około 2mm oba okna na zewnątrz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, Marcenao napisał:

Znałem ciekawą stronę. To co Ciebie zainteresuje jest tutaj:

https://workshop-manuals.com/audi/a4_cabriolet_mk2/body/general_body_repairs_exterior/front_door_central_locking/front_door/adjusting_door_window/

ustawienie okna, ja do tego doszedłem kiedyś ściągając boczek.

A ja u siebie to muszę spróbować:

https://workshop-manuals.com/audi/a4_cabriolet_mk2/body/general_body_repairs_exterior/convertible_top/hard_top/canopy/servicing_convertible_top/adjusting_side_windows/

i powinienem ustawić po około 2mm oba okna na zewnątrz.

Kurde nie wiem jak to znalazłem ale szacunek, druga sprawa że nie bardzo to rozumiem:

1.Opuścić okno

2. wsadzić kartkę[?] na górną część szyby 80 mm od krawędzi przedniej i 40 mm od krawędzi tylnej części auta

 3. zamknąć drzwi

4. Zaznaczyć na kartce z przodu i tyłu znaczek jak szyba jest zamknięta?

Zmierzyć dystans pomiędzy zaznaczonym śladem a górną częscią szyby?

w punkcie a czyli od przodu max. 5 mm w punkcie b max 7 mm

 

REGULACJA
1. Obniżyć szybę?

2. zdjąć uszczelkę z drzwi (to jest uszczelka w koło drzwi?

3. Wsadzić klucz imbusowy 4mm przy otwartych drzwiach

Notka:
"

The windows can be roughly adjusted by slackening off the bolts → Item and → Item.
t 

Insertion of Allen key does not involve removing door seal -1-."

Pierwszej części nie rozumiem, chodzi o to że reguluje się szybę kręcąć tą śrubą? 

A druga część mówi o tym że aby regulować nie trzeba ściagąc uszczelki?

 

 

4. Następnie kręcać śrubami jednoczenie (przód i tył) zgodnie z ruchem wskazówek zegara szybą pójdzie do góry) jeden obrót to 1,2mm

 

Bardzo proszę o poradę czy dobrze to ogarnąłem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.05.2019 o 15:37, S1Przemo napisał:

Kurde nie wiem jak to znalazłem ale szacunek, druga sprawa że nie bardzo to rozumiem:1

Spoiler

 

.Opuścić okno

2. wsadzić kartkę[?] na górną część szyby 80 mm od krawędzi przedniej i 40 mm od krawędzi tylnej części auta

 3. zamknąć drzwi

4. Zaznaczyć na kartce z przodu i tyłu znaczek jak szyba jest zamknięta?

Zmierzyć dystans pomiędzy zaznaczonym śladem a górną częscią szyby?

w punkcie a czyli od przodu max. 5 mm w punkcie b max 7 mm

 

REGULACJA
1. Obniżyć szybę?

2. zdjąć uszczelkę z drzwi (to jest uszczelka w koło drzwi?

3. Wsadzić klucz imbusowy 4mm przy otwartych drzwiach

Notka:
"

The windows can be roughly adjusted by slackening off the bolts → Item and → Item.
t 

Insertion of Allen key does not involve removing door seal -1-."

Pierwszej części nie rozumiem, chodzi o to że reguluje się szybę kręcąć tą śrubą? 

A druga część mówi o tym że aby regulować nie trzeba ściagąc uszczelki?

 

 

4. Następnie kręcać śrubami jednoczenie (przód i tył) zgodnie z ruchem wskazówek zegara szybą pójdzie do góry) jeden obrót to 1,2mm


 

Bardzo proszę o poradę czy dobrze to ogarnąłem?

Ja to robiłem bez kartek - na oko :P Jest tak jak piszesz. I nie ściągałem uszczelki drzwiowej (ona jest na klipsy) tylko odginałem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, Marcenao napisał:

Ja to robiłem bez kartek - na oko :P Jest tak jak piszesz. I nie ściągałem uszczelki drzwiowej (ona jest na klipsy) tylko odginałem. 

Nie potrafię namierzyć tych śrub są one pod tymi gumowymi zawoeczkami? One są w która stronę?

ACB5DFCF-C9C6-47B4-B995-013FC04CB712.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, S1Przemo napisał:

Nie potrafię namierzyć tych śrub są one pod tymi gumowymi zawoeczkami? One są w która stronę?

 

Tak, tak są pod tymi zaślepkami. Te śruby mimo, że szyba będzie na dole to i tak będą dość głęboko - bez lampki ich nie zobaczysz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Marcenao napisał:

Tak, tak są pod tymi zaślepkami. Te śruby mimo, że szyba będzie na dole to i tak będą dość głęboko - bez lampki ich nie zobaczysz.

A ta zaślepkę wyciagles? Nawet z latarka nic tam nie umiałem zobaczyć. Te śruby są na wprost czy jakoś pod katem trzeba ich szukać? 

Probowalem kluczem imbusowy 4 mm ale zapomnij cały klucz znika załatwię takie długi z rączka 

jakies jeszcze pro tipy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaślepkę trzeba wyciągnąć, są na wprost. Z tego co pamiętam to było widać śruby po zaświeceniu latarką, ale ciężko było zaświecić tak, żeby móc tam patrzeć i strumień światła oświecał śrubę.

Używałem dłuższego klucza, bo standardowy nie wystarczał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Marcenao napisał:

Zaślepkę trzeba wyciągnąć, są na wprost. Z tego co pamiętam to było widać śruby po zaświeceniu latarką, ale ciężko było zaświecić tak, żeby móc tam patrzeć i strumień światła oświecał śrubę.

Używałem dłuższego klucza, bo standardowy nie wystarczał.

Super dzięki wielkie za tydzień ponownie spróbuje 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...