Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Komplet kłopotów z elektroniką.


Rosomak91

Rekomendowane odpowiedzi

Spotkaliście się może z podobnym problemem?

Otóż sprawa ma się tak - jak to w ALT obroty spadają wolno, bo nie wiadomo co. W ostatni piątek miałem dłuższy wyjazd, po 200 km zauważyłem że obroty spadają nieco szybciej niż było dotychczas a zmiana biegów jest już bardziej szarpana. Raz pojawiła się kontrolka (żółta - kółko z wykrzyknikiem). Po zgaszeniu/odpaleniu zgasła i już nie wróciła. Obroty nadal spadały nieco szybciej niż było to wcześniej. Dotarłem na miejsce, było w uj gorąco, zgasiłem auto. Po godzinie odpalam wyskakuje błąd bremse. Mryga wykrzyknik czerwony i świeci ABS, sprawdziłem oczywiście hamulce wszystko w porządku, hamowały również OK, ale wtedy ujrzałem, że licznik nie pokazuje prędkości, jeździć musiałem więc jeździłem, obroty przy zmianie biegów spadały tak jak powinny opadać w sprawnym ALT, bardzo szybko, aż byłem tym mile zaskoczony. Jako, że miałem ze sobą kompa wpiąłem się ale nie mogłem się połączyć ani z klimą, ani z silnikiem, ani z absem ani z licznikiem. Dopiero jak spróbowałem połaćzyć się z Cent. Elect.  (cokolwiek to jest) dowiedziałem się po części co się odwala. Stwierdziłem samo się zepsuło, samo się naprawi - i tak też się stało. Wieczorem, jak się ochłodziło wszystko wróciło do normy, nawet obroty spadają niepoprawnie wolno. Podłączyłem kompa i o takie błędy:

Silnik:

17698 - Coolant Temp Sensor at Radiator Outlet (G83): Signal too Small 
            P1290 - 002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent
16804 - Catalyst System; Bank 1: Efficiency Below Threshold 
            P0420 - 001 - Upper Limit Exceeded

To co wyżej mam od dłuższego czasu.


17947 - Clutch Pedal Switch (F36): Implausible Signal 
            P1539 - 004 - No Signal/Communication

Czujnik sprzęgła, ostatnio trochę z nim mieszałem, ogólnie jest popsuty od dawna, błąd pojawił się dopiero teraz.
18057 - Powertrain Data Bus: Missing Message from ABS Controller 
            P1649 - 008 - Implausible Signal - Intermittent

Połączenie z ABSem.


16885 - Vehicle Speed Sensor: Implausible Signal 
            P0501 - 004 - No Signal/Communication - Intermittent

Nieprawdopodobna prędkość.

Z silnikiem nie mogłem się połączyć przy błędzie.

ABS:

2 Faults Found:
18256 - Please check DTC Memory of Engine Controller 
            P1848 - 35-10 -  -  - Intermittent

Przerwanie, zwarcie z plusem lub ziemią w kablach

01424 - Yaw Rate Sensor (G202); Reference Wire 
            57-10 - Electric Circuit Failure - Intermittent

  • Przerwa, zwarcie z plusem lub ziemią między czujnikiem odchylenia (G202) a modułem sterującym (J104)
  • (G202) uszkodzon

ABS był niedostępny jak wyskoczył błąd.

Klima:

01842 - Potentiometer/Actuator for Temperature Flap; Right (G221) 
            30-10 - Open or Short to Plus - Intermittent
00735 - Potentiometer in Positioning Motor for Air recirculation Flap (G143) 
            30-10 - Open or Short to Plus - Intermittent

To jest od dawna, wiem co nie gra - z klimą też nie mogłem się połączyć.

Cent. Elect. 

01312 - Powertrain Data Bus 
            79-10 - Please Check Fault Codes - Intermittent

  • Uszkodzone okablowanie i / lub połączenia
  • Moduł sterujący w systemie komfortowym nie obsługuje CAN
  • Moduł sterujący w systemie komfortowym nie jest zainstalowany prawidłowo
  • Podczas modyfikacji ( Adaptacja-10 ) zestawu wskaźników moduł sterujący obsługiwany przez CAN nie został prawidłowo ustawiony

Nie mogłem się połączyć jak był błąd.

 

Licznik:

1 Fault Found:
01316 - ABS Control Module 
            49-10 - No Communications - Intermittent

  • Okablowanie i / lub połączenia z / do modułu sterowania silnikiem przez magistralę CAN Databus
  • Zainstalowano moduł sterujący, który nie jest obsługiwany przez CAN
  • Moduł sterujący-33 Układ hamulcowy ABS utracił podstawowe ustawienia / regulację

Nie mogłem się połączyć.

 

 

Większość z tych błędów zwraca się na okablowanie. Czy ktoś w swojej karierze z vagami miał podobną sytuację? Prawdopodobnie błąd wyskoczy ponownie w najbliższym czasie, nie mam pojęcia na co w ogóle zwrócić uwagę. Dodam jeszcze, że wcześniej wyskakiwał błąd z radia, że coś jest z połączeniem can... Tym razem tego nie było.

Najokrutniejsze było to, że praktycznie z niczym nie mogłem się podłączyć kompem, gdy błąd się wyświetlał. Może macie znacie dobrego fachowca od spraw elektronicznych? Na pewno skocze do ASO, ale to jak błąd się powtórzy, czyli pewnie szybko :D 

 

Edytowane przez Rosomak91
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wilgoć. Sprawdź puszkę ECU czy szczelna, zdejmij osłonę lewego progu/słupka A i zerknij czy tam wilgoci nie ma. Obroty spadały Ci szybciej bo ECU nie widziało prędkości.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszędzie sucho a błąd się nasila - im cieplej tym częściej go widzę. Czy może to być problem związany z kostką stacyjki? Wiem, że mam walniętą, jak było zimno to musiałem robić pewien myk żeby odpalił. Chciałem ostatnio podmienić bo zimą kupiłem, ale okazało się że kupiłem nieodpowiednia. Czy może to być też wina licznika?

Przy przekręceniu na zapłon pojawiają się kontrolki, między innymi żółty wykrzyknik w kółku. Ostatnio dosyć często on nie znika i się świeci cały czas - jeśli przekręcę na zapłon i ta ikonka się nie pojawi to wtedy po chwili wyskakuje czerwony błąd bremse. Już za bardzo nie wiem gdzie szukać. Trzeba będzie zacząć szukać kogoś ogarniętego...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym sprawdził czy nie ma wody w kablach idacych do sterownika absu (odpiął kostkę i zobaczył w jakim stanie są piny) i przeglądnął bym kable idące przez gródź do kabiny. Do tego sprawdził czy nie ma wody w MK bo ilość błędów i to że prawie wszystkie wskazują na zwarcia lub błąd komunikacji wskazują na to.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poprzeglądne raz jeszcze wszystkie kable, mimo iż grama wody nie zobaczyłem, anóż jakieś przetarcie będzie. Wtyczka do ABS jest ok, fakt było w niej jakby trochę tłusto. Mogę to potraktować kontakt szprejem, czy lepiej nie? Chodzi mi o kontakt przy module. ECU wyciągałem i tam już zupełnie sucho, żadnej wody, wilgoci, nic. Zamówiłem kostkę do stacyjki więc też podmienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mozesz popsikac kontaktem ale na moje lepiej np. IPA w sprayu bo ładnie wyciąga wilgoć. Zobacz wtyczkę przy samej pompie ABSu też bo może tam się coś dzieje. Jeśli znajdziesz zaśniedziałe styki i nalot w kostce to może być przyczyna.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 20.05.2019 o 11:13, MaTeo85 napisał:

mozesz popsikac kontaktem ale na moje lepiej np. IPA w sprayu bo ładnie wyciąga wilgoć. Zobacz wtyczkę przy samej pompie ABSu też bo może tam się coś dzieje. Jeśli znajdziesz zaśniedziałe styki i nalot w kostce to może być przyczyna.

Styki wyglądają ok, zamówiłem pompę ABS i kostkę stacyjki - oczywiście używki. Podmienię i sprawdzę jaki efekt. Koszt niewielki. Nim dojdą do mnie części sprawdzę IPA.

 

Edytka dla potomnych, może ktoś będzie miał podobne problemy.

Styki przy pompie wyczyszczone, dalej to samo. Podejrzewam uszkodzenie pompy albo samego licznika:

- jeszcze nie wiem, ale się dowiem czy pompa mogła się uszkodzić od zbyt dużej ilości płynu hamulcowego.

- licznik w momencie gdy błąd jest lekko wariuje, wskazówka od paliwa rośnie i opada - rośnie jak wkręcam go na wyższe obroty po czym szybko spada.

 

Czekam na pompę dzisiaj zamawiam drugi licznik. Zorientuje się jeszcze w innych działach.

Edytowane przez Rosomak91
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem rozwiązany - mimo iż pokazuje połowe stanu płynu hamulcowego było go za dużo - nie wiem jak to możliwe. Próbowałem dolać i się nie dało, więc spuściłem trochę i wszystko jest OK. Spuściłem spod korka oraz tego drugiego korka na klucz płaski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wytrwaly jestes :) i znalazła się przyczyna alw żeby od płynu takie jaja się robiły ?

To teraz zostaje życzyć bezawaryjnosci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...