Skocz do zawartości
IGNOROWANY

(DIY) Naprawa mikrostyków klapy Avant.


wojtek646

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Przedstawię naprawę przycisku otwierania klapy bagażnika w poliftowym b5. Samego demontażu przycisków nie omawiam gdyż łatwo się je wyjmuje - zdejmujemy osłone wewnętrzną klapy, odkręcany listwę, zamek, lampki rejestracji, wypinamy wszystkie przewody i gotowe.

Do rzeczy, u mnie nie działały oba. Zwarłem wtyczki po stronie instalacji elektrycznej klapy żeby wykluczyć inne usterki ale w obu wtyczkach zamek się uruchomił więc winne są mikrostyki. 

Tak wygląda przełacznik po zdjęciu gumowej osłonki:

24yvbz9.jpg

Wydłubujemy gumowe coś czym zalane są styki mikrostyku:

2mhexdw.jpg4iont4.jpg

Na tym etapie miernik w dłoń i mierzymy bezpośrednio na stykach czy po wciśnięciu mikrostyku pojawia się przejście. Są trzy wyprowadzenia, na zdjęciu od lewej jest NC-NO-sygnał. Mierzymy między NO i wejściem sygnału. U mnie na jednym było (był urwany i zaśniedziały pin we wtyczce), w drugim nie było przejścia (uszkodzony mikrostyk - jak go spróbować naprawić opisze dalej).

Ucinamy i wyrywamy piny z wtyczki gdyż są zaśniedziałe lub połamane:

4loak6.jpg

Rozwiercamy cienkim wiertłem (np 0.8mm lub 1mm) otwory po pinach z tyłu obudowy. Będziemy lutować nowe przewody bezpośrednio pod styku mikrostyku. Ja użyłem dwóch przewodów ze skrętki internetowej - takiej lepszej, która ma drut w środku tych żył a nie cieniutkie żyłki. 

2lcqmuv.jpg1z2zomu.jpg38wb8.jpg

Pamiętamy żeby długo nie grzać pinów mikrostyku, najlepiej najpierw oczyścić je delikatnie nożem, zabielić lekko cyną, potem zabielić cyną przewody i dopiero potem zlutować jedno z drugim.

 

Teraz drugi mikrostyk który nie daje oznak życia, najlepiej było by kupić nowy oczywiście :) Jest on nierozbieralny, więc pilnikiem spiłowałem materiał delikatnie dochodząc do blaszek w środku, pomagałem sobie małymi obcinaczkami i pensetą. Jest to raczej fuszerkowa robota ale po oczyszczeniu blaszki od styku NO i lekkim jej dogięciu metodą prób i błędów udało mi się uzyskać przejście i mikrostyk zaczał działać. 

2n0r3v6.jpg

Teraz oczyszczamy wszystko z brudu, śniedzi itp i uszczelniamy wszelkie połączenia. Ja uszczelniłem też od strony przycisku mikrostyku jego obudowę i ten mikrostyk który rozpiłowałem też.

2u8cwzo.jpg

Na aucie już przewody ze starą instalacją lutujemy na stałe najlepiej żeby uniknąć śniedzenia łączy, chyba że porządnie zrobimy nową wtyczkę i zaizolujemy lub użyjemy takiej z uszczelką. Polaryzacja nie ma znaczenia.

To tyle. Mam nadzieje że temu kto ma taki problem pomoże.

pozdrawiam

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawa alternatywa dla nowych, w zeszłym roku płaciłem ponad 100zł/szt. Niedługo już pewnie będą niedostępne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...