Skocz do zawartości
IGNOROWANY

dziwne buczenie


miesku

Rekomendowane odpowiedzi

A wiec stalem sie szczesliwym lub nieszczesliwym posiadaczem B8. 2008 rok i silnik 2L diesel w manualu. I juz zaczyna sie grzebanie.... W kabinie na miejscu kierowcy slychac dziwne buczenie tak jakby praca silnika elekrtycznego, jest to dosc meczace, na miejscu pasazera nie slychac, pod maska nie slychac, oczywiscie auto odpalone i na postoju. Wylaczylem calkowicie klimatronik ale buczenie nie ustalo. Dochodzi tak jakby zza zegarow. Zanim rozbiore pol auta chcialbym zapytac czy ktos sie spotkal z takim buczeniem. Sluchalem z przodu silnika przy paskach ale buczenia nie ma. Dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wejdź pod auto i posłuchaj pompy paliwa pod autem i w baku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Buczenie zdecydowanie dochodzi od przodu auta, rozumiem ze chodzi o taka mala pompe przelotowa ze tak powiem z tego co wyszukalem w internecie? Gdzie dokladnie ona sie znajduje? Gdzies niedaleko filtra?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, miesku napisał:

rozumiem ze chodzi o taka mala pompe przelotowa ze tak powiem z tego co wyszukalem w internecie? Gdzie dokladnie ona sie znajduje? Gdzies niedaleko filtra?

Witam. Jest to pompa podajaca paliwo z baku. Znajduje się z prawej strony pod podłogą przedniego pasażera. Obok pompy paliwa jest filter paliwa.

Edytowane przez kkt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak odpalisz auto to ten dźwięk tak po 1-2 sekundy zaczyna narastająco być słyszalny? I później już jest ciągły niezależnie od niego? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi sie ze jest odrazu od odpalenia, nie zauwazam 1-2 sekund bez dzwieku. Jest to dzwiek jednostajny, obroty silnika nie maja wplywu na niego, wciskanie sprzegla tez nie ma wplywu na niego. Jak tylko bede mial dostep do rampy to sprawdze czy to pompa paliwa. W planie mialem tez zdjac pasek alternatora i zobaczyc czy dzwiek ustanie tak dla pewnosci by wykluczyc urzadzenia napedzane tym paskiem. 

 

A wiec bylem odpalic auto po nocy i posluchac buczenia, dzisiaj 5 stopni wiec sporo chlodniej, buczenie zaczelo sie po kolo 40-50 sekundach od odpalenia, slyszalem je tez w okolicy filtra powietrza, zdjalem rure z filtra zeby posluchac czy buczenie idzie od strony turbo ( mialem tak kiedys w B7) ale nie, jest cichutko aczkolwiek buczenie w srodku auta wydaje jakaby bylo ciszej ze zdjeta rura z filtra. Na jazdach probnych buczenia nie uslyszalem a ogladalem go 4 razy, aczkolwiek przed odbiorem kluczykow auto przeszlo pelen servis.

Edytowane przez miesku
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wiec wiem juz cos wiecej. Buczenie/dudnienie pochodzi z ukladu paliwowego. Sama pompka paliwa pod autem zarowno jak i ta w baku nie sa glosne, pracuja prawidlowo. Najwiekszy halas jest slyszalny z tylu auta za fotelem kierowcy (  w PL bedzie to fotel pasazera). Halasuje i drzy ten malutki zaworek za pompka paliwa oraz dodtyka on auta. Zdaje sie ze jest to zaworek zwrotny?  Wychodzi z niego metalowa rurka i idzie w strone silnika -ona tez drzy i te drgania sa od tego zaworka a  nie od samej pompki.

 

Pytanie moje czy ten zaworek mogl sie uszkodzic i drzy/halasuje pod plywem cisnienia paliwa? Czy mozna go kupic?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...