Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Zmiana 1be na 1br


Pawmichtim

Rekomendowane odpowiedzi

Nadszedł czas zmiany zawieszenia sportowego1be na wyższe, bardziej komfortowe 1br. Oprócz amortyzatorów i sprężyn należy zmienić odboje oraz osłony amortyzatora tył. Teoretycznie trzeba by było zmienić również stabilizatory, ale pozostaliłem stare z 1be. Wrażenia, na pewno miększy, bardziej komfortowy i wyższy o 3,5cm, a na tym mi głównie zależało. Dla 1be 68cm do rantu, w 1br 71,5cm.

ważne :

Przód, klasa wagowa OJF: sprężyna nr 8K0411105EB amortyzator nr 8T0413031AF

Tył, klasa wagowa OYJ: sprężyna nr 8K0511115HA amortyzator nr 8T0513035M

 

DSC_1478.JPG,maxwidth,801.4125430583954,maxheight,1200.jpeg

DSC_1479.JPG,maxwidth,801.4125430583954,maxheight,1200.jpeg

DSC_1481.JPG,maxwidth,801.4125430583954,maxheight,1200.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego masz może fotki przed i po ? włożyłeś części ori używki czy nowe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiana stabilizatora z 1BE na 1BA/1BR nie zwiększy komfortu, chyba, że za komfort uważasz pływanie całego auta na każdym najmniejszym zakręcenie. Jeździłem A4 na 1BA, 1BE i obecnie na betonie (poliuretany, -40mm itd) to między 1BA, a 1BE oprócz tego, że auto wyglądało tragicznie i prowadziło się dużo gorzej względem 1BE to większych różnic nie widziałem. Ogólnie jeżdżę dosyć sporo po Polsce czasem gdzieś poza PL i nawet moje betonowe zawieszenie mi nie przeszkadza. Może 2-3% dróg daje dopiero się we znaki, ale to też, że planuję drogi których nie znam po których jeżdżę w mniejszym (po prostu unikam bocznych dróg) lub większym stopniu (szybkie zerknięcie na Street View na Google Maps). Nikomu nie polecę takiego zawieszenia jak mam ja, ale uważam, że 1BE jest doskonałym połączeniem komfort / pewność prowadzenia auta. Słowa kompromis dopiero mogę użyć w zestawie na Eibachu -30mm bo względem 1BA jest już czuć różnicę + trzeba uważać nieco, żeby nie urwać zderzaka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na 1be jeździło się dobrze lecz dla mnie było za nisko i za twardo. Na dobrych drogach prowadzenie bardzo dobre, ale na złych to już pozostawało wiele do życzenia. W większości przypadków użytkownicy obniżają ile się da, moim celem było coś zupełnie innego. Na forum było kilka tematów dotyczących 1br więc może moje informacje komuś się przydadzą. 

Części założone nowe.

Pierwsze zdjęcie "przed", drugie "po".

DSC_1461.JPG

DSC_1496.JPG

Edytowane przez Pawmichtim
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...