Jump to content

Za duży kąt skrętu?


JarekST202
 Share

Recommended Posts

Przy okazji zrzucenia miski ujrzałem taki widok. 

Czym to może być spowodowane?Samochód absolutnie bezwypadkowy, nic nie ściąga,zarówno w prawo jak i w lewo skręca tak samo,zawieszenie 1ba quattro.Tuleje na górnych wahaczach zerwane przez poprzedniego mechanika który wymieniał amortyzatory i chyba poskręcał je na podnośniku, ogólnie wszystko ori.Co może być przyczyną takiej sytuacji?Nie długo będę wymieniał całe zawieszenie wraz ze sprężynami eibach -20 mm ale czy te górne wahacze mogą być powodem tej usterki?

20190501_215935.jpg

20190501_215945.jpg

20190501_220008.jpg

20190501_220017.jpg

20190501_220036.jpg

Link to comment
Share on other sites

Mechanik musiał ciąć śruby, założył inne używki, ot cała filozofia.

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, Langista napisał:

Mechanik musiał ciąć śruby, założył inne używki, ot cała filozofia.

Nie,nie,to jest po prostu ocieranie o siebie,przy mocnym skręcie np.na parkingu wahacz dotyka do zwrotnicy a jak do tego dochodzi nierówna nawierzchnia to te elementy trą o siebie.Tak jakby za mocno skręcały koła.Chyba że mam jakąś nie oryginalną przekładnię założoną ?

Edited by JarekST202
Link to comment
Share on other sites

Jedź na geometrię.

Link to comment
Share on other sites

Na geometrię jest mi bez sensu teraz jechać skoro przymierzam się do wymiany całego zawieszenia.No i nie mam także potrzeby bo tak jak pisałem z autem absolutnie nic się nie dzieje, nie ściąga, nie zdziera nierówno opon,dobrze się prowadzi,jedynie stukają te górne wahacze.Bardziej chodzi mi o to dlaczego z dwóch stron wahacze ocierają przy mocnym skręcie o zwrotnice,gdyby zbieżność była rozjechana to mogłoby to być po jednej stronie a nie dwóch i to tak samo. Gdybym nie zauważył tego przypadkiem to nie wiedziałbym że coś takiego się dzieje. Bardziej chodzi mi o to czy jest możliwość aby luzy na górnych wahaczach doprowadziły do takiej usterki. Dolne są bez luzów,tak samo końcówki.Jeżeli nie ustalę przyczyny to będę tak jeździć aż do wymiany zawieszenia...

Link to comment
Share on other sites

@JarekST202 i jak znalazłeś powód tego obcierania? mam dokładnie to samo w B6 i tez zauważyłem przypadkiem zakładając osłonę pod silnik, dodam ze geometria u mnie jest OK.

Link to comment
Share on other sites

Niestety ale jeszcze się tym nie zająłem. Mam już przygotowane całe zawieszenie,amortyzatory, sprężyny, wahacze, większe hamulce ale nie mam przygotowanego czasu ?

Najwcześniej uda mi się tym chyba zająć późną jesienią ale z tego co zauważyłem to ten problem cały czas występuje bo widzę że te ślady są cały czas świeże. Na pewno przed wymianą jednak udam się na geometrię i sprawdzę jak to wygląda ale do chwili obecnej prowadzenie samochodu jest idealne,także zużycie opon jest równomierne. Jak uporam się z problemem to dam znać. 

Link to comment
Share on other sites

Witam,

Odgrzebanie starego tematu, mam dokładnie to samo. Przy mocnym skręcie kierownicą w obojętnie którą stronę mocno trze aż auto aie trzęsie. Mechanik mówił że to normalne że przy mocnym skręcie występuje takie tarcie ale moim zdaniem to trochę dziwne że tak ma być. Macie jakieś pomysły? 

Link to comment
Share on other sites

Nagraj ten dźwięk. Czy nasila się wraz z prędkością?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...