Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z tempomatem


endriux5

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Nie załącza  się  tempomat i tak zwane przegazówki przy zmianie biegów. Manetka od tempomatu sprawdzona Vagem( reaguje na kazdy ruch), czujnik hamulca też Ok. Czujnik sprzęgła pokazuje cały czas w Vagu grupa 66 pozycja 6 i 5 cały czas jedynki(nawet jak jest zdjęta kostka z czujnika sprzęgła). Co pokazuje Vag w tej grupie w piątym okienku bo tam też cały czas jedynka się wyświetla. Czujnik prędkości też pokazuje Ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tempomat zazwyxzaj nie dziala przy awari czujnika sprzegla lub hamulca.Raczej masz padnięty  sprzegla ,wywala błędy w sterowniku przy odpieciu lub gdy jest podpięty?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, stanek90 napisał:

Tempomat zazwyxzaj nie dziala przy awari czujnika sprzegla lub hamulca.Raczej masz padnięty  sprzegla ,wywala błędy w sterowniku przy odpieciu lub gdy jest podpięty?

Właśnie oto chodzi że czujnik sprzęgła sprawdzony omomierzem i tak jak pisałem Vag w grupie 66 pozycja 5 i 6 pokazuje cały czas jedynki(Jakby sprzęgło było cały czas wcisniete) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według mnie niesprawny czujnik sprzęgła. 0 - puszczony, 1 - wciśnięty. Grupa 66, pozycja 3. Jak nie masz żadnych błędów z tym czujnikiem to zobacz w grupie 66 czy na podpiętym czujniku sprzęgła coś się zmienia po wciśnięciu/puszczeniu - powinno.
Możesz wymienić albo reanimować. Wymiana 5 minut.

Wymiana:
https://www.youtube.com/watch?v=UbYCRMDFF8g

Reanimacja:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, traczu_lca napisał:

Według mnie niesprawny czujnik sprzęgła. 0 - puszczony, 1 - wciśnięty. Grupa 66, pozycja 3. Jak nie masz żadnych błędów z tym czujnikiem to zobacz w grupie 66 czy na podpiętym czujniku sprzęgła coś się zmienia po wciśnięciu/puszczeniu - powinno.
Możesz wymienić albo reanimować. Wymiana 5 minut.

Wymiana:
https://www.youtube.com/watch?v=UbYCRMDFF8g

Reanimacja:

 

Koledzy przecież piszę że w grupie 66 w tym okienku trzecim licząc od końca cały czas jedynka, czy sprzęgło wciśnięte czy nie, czy nawet zdjęta wtyczka z czujnika. Po zdjeciu wtyczki z tego czujnika podlaczam miernik i pokazuje zwarte styki, po wciśnięciu pedała  sprzęgła styki się rozwieraja, także czujnik sprawny na 100%.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób log z kanału 066 podczas jazdy, powciskaj poszczególne pedały i przyciski na manetce tempomatu. 

Włączasz tempomat pchając manetkę do przodu ? ? ? 

Pokaż tez screen z grupy na postoju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 5.05.2019 o 14:40, kamil-vag napisał:

Zrób log z kanału 066 podczas jazdy, powciskaj poszczególne pedały i przyciski na manetce tempomatu. 

Włączasz tempomat pchając manetkę do przodu ? ? ? 

Pokaż tez screen z grupy na postoju.

Trochę długo trwało ale logi zrobione, proszę o diagnozę

09.05 gr66stat.CSV 09.05gr66dyn.CSV

Edytowane przez endriux5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie ma co bardzo przeglądać bo cały czas masz w okienku 2 status 1100 - cluth applied...

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, kamil-vag napisał:

No nie ma co bardzo przeglądać bo cały czas masz w okienku 2 status 1100 - cluth applied...

 

 

Kamil też mnie to dziwi że te 1100 jedynki cały czas są, bo nawet jak zdejmę kostkę z czujnika sprzęgła to one są, a powinno być tak 0000. Czujnik sprzęgła sprawdzony omomierzem jest OK. Od czego jest 1000 jedynka w takim statusie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1000 - tempomat aktywny

1100 - sprzęgło wciśnięte

1011 - hamulec wciśnięty (dwie jedynki bo jest czujnik pedału i światło stopu)

Jak wciśniesz i sprzęgło i hamulec to masz 1111

Jaki masz numer OE tego czujnika ? ? ? to spojrzę jaki powinien iść...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, kamil-vag napisał:

1000 - tempomat aktywny

1100 - sprzęgło wciśnięte

1011 - hamulec wciśnięty (dwie jedynki bo jest czujnik pedału i światło stopu)

Jak wciśniesz i sprzęgło i hamulec to masz 1111

Jaki masz numer OE tego czujnika ? ? ? to spojrzę jaki powinien iść...

 

Nie wiem czy my się dobrze rozumiemy, ale tempomat u mnie nie był dokładamy ja używam auta już 3 lata wszysko było Ok, także czujnik jest na pewno dobry Ale pomijając ten czujnik dlaczego pokazuje 1100 ( tzn styki zwarte) jeśli kostka jest zdjęta czy jednak jakiś  sygnał dochodzi z innego modułu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie zostaje nic innego jak sprawdzić czy do ECU wchodzi prawidłowy sygnał... Może jest dziura/zwarcie na przewodzie i dlatego jest ciągle status 1 dla sprzęgła. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, kamil-vag napisał:

To nie zostaje nic innego jak sprawdzić czy do ECU wchodzi prawidłowy sygnał... Może jest dziura/zwarcie na przewodzie i dlatego jest ciągle status 1 dla sprzęgła. 

No właśnie do którego modułu trafia ten sygnał z czujnika sprzęgła i hamulca?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

F36 - czujnik sprzęgła

F - czujnik hamulca dla światła stopu i sygnał do ECU

17e/13 - biała wtyczka, pin 13 pod komputerem... 

A20 to jest 15a, czyli to jest sygnał napięciowy na to wychodzi...

Czyli po wciśnięciu sprzęgła na pinie 39 przy ECU powinno pojawić się napięcie. Zobacz najpierw czy do samego czujnika dochodzi Ci 12V na przewodzie czarno-brązowym...

Bez tytułu.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego, zacznijmy od podstawowych rzeczy. Kiedy pojawił się problem? Czy od samego początku, czy po dołożeniu jakiegoś elementu np. LPG? A może podnosiłeś moc?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, kamil-vag napisał:

F36 - czujnik sprzęgła

F - czujnik hamulca dla światła stopu i sygnał do ECU

17e/13 - biała wtyczka, pin 13 pod komputerem... 

A20 to jest 15a, czyli to jest sygnał napięciowy na to wychodzi...

Czyli po wciśnięciu sprzęgła na pinie 39 przy ECU powinno pojawić się napięcie. Zobacz najpierw czy do samego czujnika dochodzi Ci 12V na przewodzie czarno-brązowym...

Bez tytułu.png

Dzięki koledzy za pomoc a zwłaszcza Tobie Kamil, teraz tylko trochę czasu wygospodarować żeby posprawdzać to o czym piszesz. Tak naprawdę to się zaczęło się jeszcze tej zimy  od czujnika stopu. Zazwyczaj po przejechaniu jednorazowo około 100 km zapaliły się ABS i trakcja i wtedy też tempomatu nie mogłem włączyć. Wystarczyło wyłączyć zapłon i opalić auto i wszystko wracało do normy(na pewno tempomat się włączał).Po powrocie do domu wymontowałem czujnik stopu włożyłem nowy i się okazało że nie ma tempomatu. Aha jeszcze jedna sprawa bo zauważyłem spalony bezpiecznik od gniazda zapalniczki, ale włożyłem drugi i zapalniczka OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na wszelki wypadek wymieniłbym jednak czujnik sprzęgła, tym bardziej jeśli masz jeszcze oryginalny - one są sypały.

Czy na inne czujniki i manetkę reakcja w vagu jest poprawna? (tak jak opisywał endriux5):

1000 - tempomat aktywny

1100 - sprzęgło wciśnięte

1011 - hamulec wciśnięty (dwie jedynki bo jest czujnik pedału i światło stopu)

Jak wciśniesz i sprzęgło i hamulec to masz 1111

Jaka skrzynia biegów wynika z wlepki auta?

Jeśli było ok a po wymianie czujnika stopu nie jest to nie upatrywałbym problemu w kablach, chyba że coś jednak było dokładane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W logach widać, że testowany był czujnik stopu i wygląda, że działa u kolegi OK. Także trzeba sprawdzić ten czujnik sprzęgła/instalacje... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, kamil-vag napisał:

W logach widać, że testowany był czujnik stopu i wygląda, że działa u kolegi OK. Także trzeba sprawdzić ten czujnik sprzęgła/instalacje... 

Drugi czujnik sprzęgła raczej nie zmieni tego statusu 1100 w Vagu na 1000 bo przecież bez włożonej wtyczki na ten czujnik już jest cały czas  1100. Kamil z tego schematu co podesłałeś to widać że bezpośrednio z czujnika idzie na pin 39 ECU, to znaczy że u mnie na opinie 39 w ECU jest cały czas +12V i stąd te przegazówki i nie mogę  załączyć tempomatu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja nie wiem czy to nie jest tak, że przerwanie tego obwodu sygnalizuje komputerowi wciśnięcie sprzęgła. Dlatego pierwsze co zobacz czy w ogóle dochodzi Ci te 12V... 

Ewentualnie podaj 12V na ten pin wyjściowy z czujnika i zobacz status...

Jesli jest tak jak myslę, i nie masz napięcia to do sprawdzenia bezpiecznik S7 10A.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...