Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Odpowietrzenie skrzyni korbowej


Kubol77

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Wszystkim! Mam mały problem z swoim Audi A4 B5 1.8T AEB.  A mianowicie nie dawno zacząłem czyścić odpowietrzenie skrzyni korbowej, z tego co czytałem tutaj i na innych forach po odkręceniu korka wlewu oleju powinien delikatnie "tańczyć", "podskakiwać" u mnie był zasysany. Słyszałem, że za zasysanie korka oleju, winowajcą tego jest zaworek w gumowym trójniku. Wziąłem się za wymianę tego zaworka, kupiłem go w aso, bo ponoć zamienniki są guzik warte, ale po wymianie korek dalej był lekko zasysany. Nie odpuściłem tematu zacząłem szukać dalej u nas na forum i wszędzie gdzie się tylko da dlaczego korek jest dalej zasysyany. Znalalzem w jedynym z wątków, że na bloku silnika jest jeszcze odma olejowa która jest przykręcona na 4 śrubki. Podjąłem się wyzwania, zdjąłem kolektor ssący i wyciągałem ta odmę, okazało się że było tam co nie miara syfu i jakaś część połamana, ale odma była cała. Przy okazji że miałem prawie cały układ odpowietrzenia skrzyni korbowej wyciągnięty, postawiłem go dobrze wyczyścić. Po  wyczyszceniu układu złożyłem wszystko do kupy i okazuje się, że korek jak nie podskakiwał, tak nie podskakuje dalej, nadal jest lekko zasysany. Mam się tym martwić i szukać dalej? Tylko co może być jeszcze przyczyną że korek dalej jest zasysany? Może być że zaworek jednak z ASO też do kitu?Czy tak ma być? Dodam jeszcze że w rodzinie jest jeszcze jedno auto z tym samymi silnikiem i zaraz po odpaleniu i odkręceniu korka wlewu oleju, korek skacze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tam jest jeszcze taki grzybek montowany przy dolocie do turbo, jak również idzie do niego taka rurka metalowa ją też należy wyczyścić, może być syf w miejscu wyjścia odpowietrzenia z pokrywy zaworów,  bo to co wyczyściłeś było odpowietrzenie bloku(tam tez jest metalowa rurka do wyczyszczenia)  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 10.05.2019 o 08:29, czeslaw187 napisał:

Tam jest jeszcze taki grzybek montowany przy dolocie do turbo, jak również idzie do niego taka rurka metalowa ją też należy wyczyścić, może być syf w miejscu wyjścia odpowietrzenia z pokrywy zaworów,  bo to co wyczyściłeś było odpowietrzenie bloku(tam tez jest metalowa rurka do wyczyszczenia)  

Ten grzybek o którym mówisz był wymieniony na nowy, bo myślałem że będzie on winowajca, teraz nie wiem czy włożyć stary i zobaczyć. Nagrałem filmik (auto ma zimny silnik) jak odkręcam korek dalej się nic nie dzieje. Wstawiam filmiki. Dodam, że jak auto osiągnie temperaturę to korek sobie tańczy. I nie wiem martwić się i szukać dalej czy jest dobrze i nic już nie grzebać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, Kubol77 napisał:

Ten grzybek o którym mówisz był wymieniony na nowy, bo myślałem że będzie on winowajca, teraz nie wiem czy włożyć stary i zobaczyć. Nagrałem filmik (auto ma zimny silnik) jak odkręcam korek dalej się nic nie dzieje. Wstawiam filmiki. Dodam, że jak auto osiągnie temperaturę to korek sobie tańczy. I nie wiem martwić się i szukać dalej czy jest dobrze i nic już nie grzebać?

U mnie taka sytuacja była gdy tzw "grzybek" nie działał popranie nowy zamiennik założyłem ORI później (tylko problem u mnie występował na rozgrzanym że raz grzybek puszczał a raz się blokował i powstawał dodatkowo dziwny dźwięk rezonujący), podobnie może być gdy zaworek będzie źle działał przy skrzyni korbowej, nie wiem jak w AEB czy jest ezektor(czy jakoś tak) bo z zaworka idzie przewód do ezektor(przynajmniej w AWT) jeszcze to bym sprawdził 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w AEB nie było jeszcze tego ezektora

W dniu 10.05.2019 o 08:29, czeslaw187 napisał:

Tam jest jeszcze taki grzybek montowany przy dolocie do turbo, jak również idzie do niego taka rurka metalowa ją też należy wyczyścić, może być syf w miejscu wyjścia odpowietrzenia z pokrywy zaworów,  bo to co wyczyściłeś było odpowietrzenie bloku(tam tez jest metalowa rurka do wyczyszczenia)  

Ten grzybek o którym mówisz był wymieniony na nowy, bo myślałem że będzie on winowajca, teraz nie wiem czy włożyć stary i zobaczyć. Nagrałem filmik (auto ma zimny silnik) jak odkręcam korek dalej się nic nie dzieje. Wstawiam filmiki. Dodam, że jak auto osiągnie temperaturę to korek sobie tańczy. I nie wiem martwić się i szukać dalej czy jest dobrze i nic już nie grzebać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...