Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1.9 TDI AJM - Brak mocy, późno załącza się turbina


mariusz.menes

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Serdecznie,

W ostatnim czasie moje Audi odmawia współpracy niemal na każdym kroku. Przywiązanie jednak robi swoje i za wszelką ceną próbuję autko zreanimować :)

Kilka tygodni temu auto momentalnie i całkowicie straciło moc oraz zaczęło dymić. Po odstawieniu auta do warsztatu okazało się, że padła turbina i puściła olej.

Zdecydowałem się więc na zakup turbiny zregenerowanej z innego miasta z wysyłką (ze zwrotem własnej turbiny).

 

Mechanik wymienił więc turbinę jednocześnie wymieniając inne części na które przyszedł już czas:

Zawór EGR, Chłodnica powietrza (intercooler), Rozrząd oraz (prawdopodobnie felerną) Turbinę

Oczywiście cały układ został oczyszczony z oleju.

 

Po tych naprawach autko całkowicie straciło moc w przedziale 1500 - 2300 obrotów.

Przed awarią autko zbierało się bardzo konkretnie i pozwalało na osiągnięcie 100km/h w okolicach 9 sekund.

Aktualnie, osiągnięcie 100km/h zajmuje około 15 sekund :(

 

Mechanik sugeruje, że jest to wina turbiny, jednak zanim zdecyduję się na zakup kolejnej, zdecydowałem się poprosić was o pomoc.

Bardzo proszę o analizę załączonych logów i próbę naprowadzenia z czego może wynikać brak mocy na niskich obrotach.

 

Statyczny:
Grupa 000: http://vaglogi.pl/log-000_Qls41ps.html
Grupa 001: http://vaglogi.pl/log-001_488SI.html
Grupa 002: http://vaglogi.pl/log-002_4sAg9.html
Grupa 003: http://vaglogi.pl/log-003_FZWVX.html
Grupa 004: http://vaglogi.pl/log-004_mU0irqT.html
Grupa 005: http://vaglogi.pl/log-005_H7THbV.html
Grupa 013: http://vaglogi.pl/log-013_qB9475.html
Grupa 018: http://vaglogi.pl/log-018_wjmQr.html

Dynamiczny:
Grupa 002: http://vaglogi.pl/log-002_X39049b.html
Grupa 003: http://vaglogi.pl/log-003_pNOYc7.html
Grupa 004: http://vaglogi.pl/log-004_Gg82H94.html
Grupa 008: http://vaglogi.pl/log-008_G44kG59.html
Grupa 010: http://vaglogi.pl/log-010_R945i.html
Grupa 011: http://vaglogi.pl/log-011_kATfzLC.html

Dynamiczny:
Grupy 003, 008, 011: http://vaglogi.pl/log-003_008_011_RUC4N.html
Grupy 003, 008, 011: http://vaglogi.pl/log-003_008_011_psd3s5.html

 

Będę bardzo wdzięczny za każdą pomoc. Pozdrawiam

Edytowane przez mariusz.menes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Turbina z dołu wogolę się nie wyrabia tak że z nią jest problem . Jakieś błędy są? Szczelność dolotu sprawdzona?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brak błedów. Szczelność podobno sprawdzona i nic nie znaleziono. Dzisiaj jednak zauważyłem, że jadąc na dowolnym biegu podczas przyspieszania od 1600 do 2200 obrotów słychać bardzo cichy świst/pisk (tak cichy, że słyszalny tylko przy otwartym oknie).

Czy to oznacza, że turbina jest uszkodzona lub źle ustawiona? Czy jednak może to być problem z jakimiś nieszczelnymi wężykami lub czujnikami?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób test sterowania turbiną kanał 011 Basic Settings. Zaobserwuj jakie wartosci masz cisnienia (jak się zmieniają) i zobacz jak sztanga pracuje jaki ma skok

Edytowane przez Tunio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsza część wykonana.

Basic settings:
Grupa 011: http://vaglogi.pl/log-011_xVMe16.html

Niestety, jeżeli chodzi o sprawdzenie pracy sztangi na turbienie, to jest to raczej poza moimi możliwościami - kompletnie nie wiem jak się za coś takiego zabrać.

 

Rozumiem, że z załączonych logów nie da się wywnioskować czy jest to problem z samą turbiną czy może z jakimś przewodem lub czujnikiem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Logi basinc settings  potwierdziły ze jest problem z boostem ,ale dalej nie wiadomo czemu czy turbo czy nieszczelność czy podcisnienie sterowania n75 za słabe... Może gruszka nie trzymać podciśnienia.Znajdz lepszy warsztat diagnoza nie powinna trwac dłużej jak 0.5 h 

Edytowane przez Tunio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Autko oddane do innego warsztatu. Zobaczymy czy coś wymyślą.

Swoją drogą, jestem laikiem w tych sprawach, ale naszła mnie taka myśl... Czy to możliwe, że przed awarią (przed kupnem) auto było chipowane, tuningowane itp. pod starą turbinę, a teraz ta zregenerowana nie współpracuje z wgranym programem i coś trzeba wyregulować w oprogramowaniu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...