mariusz.menes 0 Opublikowano 10 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2019 (edytowane) Witam Serdecznie, W ostatnim czasie moje Audi odmawia współpracy niemal na każdym kroku. Przywiązanie jednak robi swoje i za wszelką ceną próbuję autko zreanimować Kilka tygodni temu auto momentalnie i całkowicie straciło moc oraz zaczęło dymić. Po odstawieniu auta do warsztatu okazało się, że padła turbina i puściła olej. Zdecydowałem się więc na zakup turbiny zregenerowanej z innego miasta z wysyłką (ze zwrotem własnej turbiny). Mechanik wymienił więc turbinę jednocześnie wymieniając inne części na które przyszedł już czas: Zawór EGR, Chłodnica powietrza (intercooler), Rozrząd oraz (prawdopodobnie felerną) Turbinę Oczywiście cały układ został oczyszczony z oleju. Po tych naprawach autko całkowicie straciło moc w przedziale 1500 - 2300 obrotów. Przed awarią autko zbierało się bardzo konkretnie i pozwalało na osiągnięcie 100km/h w okolicach 9 sekund. Aktualnie, osiągnięcie 100km/h zajmuje około 15 sekund Mechanik sugeruje, że jest to wina turbiny, jednak zanim zdecyduję się na zakup kolejnej, zdecydowałem się poprosić was o pomoc. Bardzo proszę o analizę załączonych logów i próbę naprowadzenia z czego może wynikać brak mocy na niskich obrotach. Statyczny: Grupa 000: http://vaglogi.pl/log-000_Qls41ps.html Grupa 001: http://vaglogi.pl/log-001_488SI.html Grupa 002: http://vaglogi.pl/log-002_4sAg9.html Grupa 003: http://vaglogi.pl/log-003_FZWVX.html Grupa 004: http://vaglogi.pl/log-004_mU0irqT.html Grupa 005: http://vaglogi.pl/log-005_H7THbV.html Grupa 013: http://vaglogi.pl/log-013_qB9475.html Grupa 018: http://vaglogi.pl/log-018_wjmQr.html Dynamiczny: Grupa 002: http://vaglogi.pl/log-002_X39049b.html Grupa 003: http://vaglogi.pl/log-003_pNOYc7.html Grupa 004: http://vaglogi.pl/log-004_Gg82H94.html Grupa 008: http://vaglogi.pl/log-008_G44kG59.html Grupa 010: http://vaglogi.pl/log-010_R945i.html Grupa 011: http://vaglogi.pl/log-011_kATfzLC.html Dynamiczny: Grupy 003, 008, 011: http://vaglogi.pl/log-003_008_011_RUC4N.html Grupy 003, 008, 011: http://vaglogi.pl/log-003_008_011_psd3s5.html Będę bardzo wdzięczny za każdą pomoc. Pozdrawiam Edytowane 10 Maja 2019 przez mariusz.menes Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tunio 1 Opublikowano 11 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2019 Turbina z dołu wogolę się nie wyrabia tak że z nią jest problem . Jakieś błędy są? Szczelność dolotu sprawdzona? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mariusz.menes 0 Opublikowano 12 Maja 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2019 Brak błedów. Szczelność podobno sprawdzona i nic nie znaleziono. Dzisiaj jednak zauważyłem, że jadąc na dowolnym biegu podczas przyspieszania od 1600 do 2200 obrotów słychać bardzo cichy świst/pisk (tak cichy, że słyszalny tylko przy otwartym oknie). Czy to oznacza, że turbina jest uszkodzona lub źle ustawiona? Czy jednak może to być problem z jakimiś nieszczelnymi wężykami lub czujnikami? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tunio 1 Opublikowano 12 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2019 (edytowane) Zrób test sterowania turbiną kanał 011 Basic Settings. Zaobserwuj jakie wartosci masz cisnienia (jak się zmieniają) i zobacz jak sztanga pracuje jaki ma skok Edytowane 12 Maja 2019 przez Tunio Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mariusz.menes 0 Opublikowano 12 Maja 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2019 Pierwsza część wykonana. Basic settings: Grupa 011: http://vaglogi.pl/log-011_xVMe16.html Niestety, jeżeli chodzi o sprawdzenie pracy sztangi na turbienie, to jest to raczej poza moimi możliwościami - kompletnie nie wiem jak się za coś takiego zabrać. Rozumiem, że z załączonych logów nie da się wywnioskować czy jest to problem z samą turbiną czy może z jakimś przewodem lub czujnikiem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tunio 1 Opublikowano 13 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2019 (edytowane) Logi basinc settings potwierdziły ze jest problem z boostem ,ale dalej nie wiadomo czemu czy turbo czy nieszczelność czy podcisnienie sterowania n75 za słabe... Może gruszka nie trzymać podciśnienia.Znajdz lepszy warsztat diagnoza nie powinna trwac dłużej jak 0.5 h Edytowane 13 Maja 2019 przez Tunio Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mariusz.menes 0 Opublikowano 16 Maja 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2019 Autko oddane do innego warsztatu. Zobaczymy czy coś wymyślą. Swoją drogą, jestem laikiem w tych sprawach, ale naszła mnie taka myśl... Czy to możliwe, że przed awarią (przed kupnem) auto było chipowane, tuningowane itp. pod starą turbinę, a teraz ta zregenerowana nie współpracuje z wgranym programem i coś trzeba wyregulować w oprogramowaniu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się