Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana alternatora, diagnoza.


QbaA4

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć Panowie,

    pierwszy raz borykam się z taką usterką i chciałbym zaczerpnąć języka. 
Szukam odpowiedzi na kilka pytań związanych z awarią alternatora lub akumulatora. 
   Podczas jazdy zapaliła się kontrolka "akumulator". Po przejechaniu około 10 km po mieście zaczęły zapalać się kolejne kontrolki:
poduszki powietrzne, ABS, ESP, itd. Następnie wskazówki obrotomierza i prędkościomierza spadły na 0 i już tam zostały. 
Dojechałem do domu, na parkingu na jałowym biegu silnik pracował nierówno. Po zgaszeniu już nie odpalił, akumulator padł(nie miał łądowania)
Odpaliłem auto następnego dnia przy pomocy somsiada:) z kabli i jego fury. 
Zmierzyłem napięcie na klemach aku podczas pracy silnika przy wyłączonym wszystkim co bierze prąd i wyszło 11,5V.

Czy taki pomiar świadczy o uszkodzeniu alternatora?
Czy spadek napięcia o 3V sprawia, ze akumulator nie jest ładowany?(sprawny w 100% alternator powinien łądować 14,5V)
Czy może być, że to tylko akumulator padł?
Czy ktoś wymieniał alternator w 2.8 v6 i wie czy da rade zrobić to bez konieczności rozbierania całego przodu: zderzak, pas......?
Jakie koszty wiążą się z wymianą?
Kupić nowy czy regenerować stary alternator?
Czy znacie jakiegoś miejsce godne polecenia na terenie, okolicach Warszawy by dokonać tej naprawy.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skończyły się szczotki w alternatorze i zginęło ładowanie, sprytnie manewrując da się wyciągnąć w tych silnikach alternator od dołu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za szybką odpowiedź,
Właśnie tak słyszałem, że jakoś od dołu można go wydrzeć.
Chyba podejmę wyzwanie i jutro zobaczę co jestem w stanie zrobić sam. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W b5 troche gimnastyki i spokojnie wyjmiesz alternator w dół- nie dotyczy a6 c5 z tymi silnikami. Z tym że może być to równie dobrze padnięty akumulator bo przy zbyt dużym poborze alternator nie wyrabia i wskazanie kontrolek i napięcie ładowania jest takie jakby nie było ładowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy zwarciu na celi może tak pokazywać. Podłącz aku pod prostownik i zobacz czy będzie ładował, albo podmień z kimś aku na chwilę i sprawdź ładowanie alternatora. Nowy kosztuje w ...uj. Jak szczotki czy regulator napięcia można ogarnąć samemu. Jak się nie czujesz na siłach oddaj do regeneracji. Ja jeżdżę na zamienniku regulatora ponad 2 lata. Kosztował ~30 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to może napisze że sam regulator wyciągniesz bez wyciągania alternatora

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...