Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wycieki płynu chłodniczego


gryczu

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Jak w temacie, ucieka płyn chłodniczy. Jak zajrzałem pod samochód widać tak jak na zdjęciu (zaznaczone na zielono). Wypływa z pod koła pasowego z przodu i leci po misce olejowej na plastiki. Te krople zaznaczone po prawej stronie poleciały dalej, bo auto przechylone na kanale/podjeździe. Co to może być? pompa wody puszcza i spływa sobie na dół na to koło?? Czy coś innego może być, że z przodu cieknie??

P.S. przy okazji zobaczyłem, że w zasadzie przedniego odbojnika silnika w zasadzie nie było(jakieś tam sparciałe resztki), co też widać na zdjęciu. Jeśli macie delikatne stuki na kostce brukowej, lub mocno poklejonym asfalcie, a zawieszenie sztywne, to może być to...

IMG_20190514_125206 poprawione2.jpg

IMG_20190514_125332.jpg

Edytowane przez gryczu
dodanie zdjęcia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej pompa puszcza... Z przodu jest tylko pompa wody i to raczej ona cieknie. Oczywiście nie zaszkodzi oglądnąć okolice termostatu, bo niewykluczone, że to on, oraz obok termostatu masz również taką zaślepkę, z której również potrafi ciec. 

 ORYGINALNA-ZASLEPKA-BLOKU-SILNIKA-06B103

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, szpakuziom napisał:

Raczej pompa puszcza... Z przodu jest tylko pompa wody i to raczej ona cieknie. Oczywiście nie zaszkodzi oglądnąć okolice termostatu, bo niewykluczone, że to on, oraz obok termostatu masz również taką zaślepkę, z której również potrafi ciec. 

 ORYGINALNA-ZASLEPKA-BLOKU-SILNIKA-06B103

Dzięki za sugestie!!!

A do czego ta zaślepka służy??

Jeszcze dodam, że zaobserwowałem temp. falującą co jakiś czas między 90-100 stopni. Jeszcze przez jakiś czas samochód pomimo temp 90 stopni nie puszczał ciepłego powietrza do kabiny, dopiero po jakimś czasie się unormowało. Teraz samochód stoi i czeka na termin u mechanika, jeśli faktycznie pompa, lepiej nie jeździć co by rozrządu nie zablokowało, chociaż dźwięków łożyska nie słychać. Ale dmuchając na zimne, pojedzie na lawecie, w końcu z assistance skorzystam:) Jeśli wyjdzie pompa, to od razu rozrząd do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po prostu zaślepka, która wchodzi w króciec bloku od termostatu.  Temperatura jak faluje, to prawdopodobnie przez ten wyciek, bo układ zapowietrzony. Jeżeli będziesz grzebał przy układzie wodnym, to warto wymienić króciec z tyłu silnika (trójnik), z którego też potrafi się lać bardzo często. kosztuje on 70zł, ale będziesz miał spokój i bierz tylko oryginał, żadnych zamienników.

Edytowane przez szpakuziom
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze raz dzięki, dzisiaj auto pojechało do mechanika, zobaczymy co wyjdzie. Tak zrobię, ale to już we własnym zakresie powymieniam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...