Jump to content
1 1
gryczu

Wycieki płynu chłodniczego

Recommended Posts

Posted (edited)

Cześć,

Jak w temacie, ucieka płyn chłodniczy. Jak zajrzałem pod samochód widać tak jak na zdjęciu (zaznaczone na zielono). Wypływa z pod koła pasowego z przodu i leci po misce olejowej na plastiki. Te krople zaznaczone po prawej stronie poleciały dalej, bo auto przechylone na kanale/podjeździe. Co to może być? pompa wody puszcza i spływa sobie na dół na to koło?? Czy coś innego może być, że z przodu cieknie??

P.S. przy okazji zobaczyłem, że w zasadzie przedniego odbojnika silnika w zasadzie nie było(jakieś tam sparciałe resztki), co też widać na zdjęciu. Jeśli macie delikatne stuki na kostce brukowej, lub mocno poklejonym asfalcie, a zawieszenie sztywne, to może być to...

IMG_20190514_125206 poprawione2.jpg

IMG_20190514_125332.jpg

Edited by gryczu
dodanie zdjęcia

Share this post


Link to post
Share on other sites

Raczej pompa puszcza... Z przodu jest tylko pompa wody i to raczej ona cieknie. Oczywiście nie zaszkodzi oglądnąć okolice termostatu, bo niewykluczone, że to on, oraz obok termostatu masz również taką zaślepkę, z której również potrafi ciec. 

 ORYGINALNA-ZASLEPKA-BLOKU-SILNIKA-06B103

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, szpakuziom napisał:

Raczej pompa puszcza... Z przodu jest tylko pompa wody i to raczej ona cieknie. Oczywiście nie zaszkodzi oglądnąć okolice termostatu, bo niewykluczone, że to on, oraz obok termostatu masz również taką zaślepkę, z której również potrafi ciec. 

 ORYGINALNA-ZASLEPKA-BLOKU-SILNIKA-06B103

Dzięki za sugestie!!!

A do czego ta zaślepka służy??

Jeszcze dodam, że zaobserwowałem temp. falującą co jakiś czas między 90-100 stopni. Jeszcze przez jakiś czas samochód pomimo temp 90 stopni nie puszczał ciepłego powietrza do kabiny, dopiero po jakimś czasie się unormowało. Teraz samochód stoi i czeka na termin u mechanika, jeśli faktycznie pompa, lepiej nie jeździć co by rozrządu nie zablokowało, chociaż dźwięków łożyska nie słychać. Ale dmuchając na zimne, pojedzie na lawecie, w końcu z assistance skorzystam:) Jeśli wyjdzie pompa, to od razu rozrząd do wymiany.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po prostu zaślepka, która wchodzi w króciec bloku od termostatu.  Temperatura jak faluje, to prawdopodobnie przez ten wyciek, bo układ zapowietrzony. Jeżeli będziesz grzebał przy układzie wodnym, to warto wymienić króciec z tyłu silnika (trójnik), z którego też potrafi się lać bardzo często. kosztuje on 70zł, ale będziesz miał spokój i bierz tylko oryginał, żadnych zamienników.

Edited by szpakuziom

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeszcze raz dzięki, dzisiaj auto pojechało do mechanika, zobaczymy co wyjdzie. Tak zrobię, ale to już we własnym zakresie powymieniam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
1 1

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...