Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Prośba o analizę logów - Słabo idzie, brak mocy A4 B6 1.8T AVJ


d0min

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Kolegów,

Mam serdeczną prośbę, potrzebowałbym aby ktoś mądrym okiem spojrzał na zrobione przeze mnie logi dynamiczne( z różnych kanałów) i podpowiedział w czym tkwi problem, co można byłby sprawdzić ewentualnie wymienić. Problem jest tego typu, że samochodu jest (wydaje mi się) jak na swoją zadeklarowaną moc 150KM, dość słaby. Miewa raz lepsze dni wówczas odnoszę wrażenie, że przyspiesza naprawdę żwawo i dynamicznie a w większości przypadków ciężko jest mu się rozbujać, brak mu dynamiki. Mam wrażenie jakby turbina nie działała tak jak powinna. Mam LPG. Objawy są odczuwalne zarówno na LPG jak i na PB. logi robione na PB Logi wykonane po skasowaniu błędów. Błędy jakie zarejestrowałem przed logowaniem:

17536 - Fuel Trim; Bank 1 (Mult): System too Lean 
        P1128 - 35-00 -  - 
17748 - Camshaft Position Sensor (G40) / Engine Speed Sensor (G28): Incor. Correlation 
        P1340 - 35-00 -  - 
16712 - Knock Sensor 1 (G61): Signal too High 
        P0328 - 35-10 -  -  - Intermittent

Poniżej linki do logów:

Dynamiczny:
Grupy 001, 003, 010: http://vaglogi.pl/log-001_003_010_d485ho3.html
Grupy 002, 003, 032: http://vaglogi.pl/log-002_003_032_09D3A.html
Grupy 002, 003, 020: http://vaglogi.pl/log-002_003_020_5zGg0m.html
Grupy 002, 115, 118: http://vaglogi.pl/log-002_115_118_T9FkyP.html
Grupy 002, 033, 115: http://vaglogi.pl/log-002_033_115_yDI5f.html

 

Będzie wdzięczny za interpretację, wszelkie sugestie i podpowiedzi. Z góry dziękuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś nie działają wszystkie linki. Przepływka za mało mierzy, daj screena z gr 93. Logi robi się parami 2+33, 3+20 i 115+118 do odcinki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, przem8 napisał:

Coś nie działają wszystkie linki. Przepływka za mało mierzy, daj screena z gr 93. Logi robi się parami 2+33, 3+20 i 115+118 do odcinki.

Z tego co widzę po wklejeniu linków do przeglądarki każdy z nich odtwiera się bez problemu. Wskazane grupy są zalogowane, co prawda nie do odcinki i z jeszcze jednym blokiem. Spróbuję wyonać logi wg. wskazówek. 

Czy na ten moment coś jeszcze widać z tych logów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Próbuje 2+3+20 i jest błąd. Z turbo wygląda, że jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Logi na gazie?Jak tak to jedź na regulacje bo szkoda samochodu totalny brak paliwa .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież pisał, że na benzynie. Najprawdopodobniej przeplywka do wymiany ale niech powtórzy logi 2+33 i 3+20 do tych 6 tys.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Mano4 napisał:

Logi na gazie?Jak tak to jedź na regulacje bo szkoda samochodu totalny brak paliwa .

Logi robione na PB oczywiście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie,

chciałbym odświeżyć temat. 

Znalazłem w końcu chwilę czasu i zrobiłem ponownie logi. Tym razem grupy 001,002,115 oraz 003, 008, 011. Problem dalej ten sam czyli zauważalny brak mocy lub wahania mocy, raz lepiej raz gorzej. Zauważyłem też, że podczas logowania wciskałem pedał gazu w podłogę co chyba nie jest to faktycznie odzwierciedlone w logach, parametr load na poziomie 70%. Ostatnio byłem na serwisie i stwierdzili, że może być coś z przepływomierzem ale nie są na 100% przekonani. 

Moglibyście zerknąć i podpowiedzieć. Będę bardzo wdzięczny:

Dynamiczny:

Grupy 003, 008, 011: http://vaglogi.pl/log-008_011_003_dRXQqB4.html
Grupy 001, 002, 115: http://vaglogi.pl/log-001_002_115_69qZY.html

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ileż można pisać, że robi się grupy 2+33, 3+20 i 115+118? :facepalm:

Wygląda na padnięty przepływomierz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 26.11.2019 o 22:13, przem8 napisał:

Ileż można pisać, że robi się grupy 2+33, 3+20 i 115+118? :facepalm:

Wygląda na padnięty przepływomierz.

Mam nadzieje, że na podstawie tych logów będzie można coś więcej powiedzieć. Bardzo proszę o weryfikację i podpowiedzi. Z góry dziękuje.


Grupy 115, 118: http://vaglogi.pl/log-115_118_SY2fx.html
Grupy 003, 020: http://vaglogi.pl/log-003_020_c4VsYi0.html
Grupy 002, 033: http://vaglogi.pl/log-002_033_97GX1lM.html

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, przepływomierz wymieniony. Oczywiście ORI, Boscha. Po pierwszej krótkiej jeździe wrażenia pozytywne, auto odczuwalnie żwawiej się rusza przy niższych obrotach. W następnych dniach napiszę coś więcej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samochód w końcu jedzie... co prawda na LPG trochę gorzej (będę musiał podjechać na regulację) ale wymiana przepływomierza zrobiła ogromną robotę. 

Oto logi zrobione na nowym przepływomierzu:

Grupy 002, 003, 115: http://vaglogi.pl/log-003_002_115_XCv3n.html

Mam jeszcze jeden problem a mianowicie:

17748 - Camshaft Position Sensor (G40) / Engine Speed Sensor (G28): Incor. Correlation 
        P1340 - 35-00 -  - 

Jak można ten błąd zdiagnozować i ewentualnie co może być tego przyczyną? Czy w związku z ty, błędem powinienem odczuwać jakieś objawy podczas jazdy? Będę wdzięczny za wszelkie podpowiedzi i sugestie. Z góry dziękuję. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, d0min napisał:

Mam jeszcze jeden problem a mianowicie:

17748 - Camshaft Position Sensor (G40) / Engine Speed Sensor (G28): Incor. Correlation 
        P1340 - 35-00 -  - 

Przestawiony rozrząd na 99%. Zrób screena grup 90+93

Bardziej przydatny byłby log 2+33 niż to co wyżej, bo korekt nie ma. Przepływka mierzy ok.

Edytowane przez przem8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oto logi z wskazanych grup:
Grupy 002, 033: http://vaglogi.pl/log-002_033_97HdB28.html

Czy to nie przypadkiem kwestia napinacza i łańcucha rozrządu? Na pewno mam przypadłość, która już niejednokrotnie opisywana byłą na różnych forach, a mianowicie czasami po odpaleniu na zimnym silniku przez ok 1-2 sekundy słychać metaliczny odgłos. Poniżej screen z grup 90+93:

screen grupa 90 i 93.png

Edytowane przez d0min
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale jak to się mogło stać? Rozrząd sam przeskoczył? Czy istnieje jakaś możliwość ustawienia go bez demontarzu pasa przedniego? Czym skutkuje jazda z tą usterką?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Został zle złożony zapewne. Ewentualnie uszkodzony napinacz co skutkuje luźnym paskiem i mógł przeskoczyć. 

Zacznij od sprawdzenia ustawienia na pasku, a potem moge Ci dopisać inne teorie.

Co drugie 1.8t jezdzi ze złym synchro rozrządu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...