Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Słaby dół i cofa zapłon.


Lomaj

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam problem ze swoim 2.0 TFSI BUL. Auto słabo jedzie w dolnym zakresie obrotów i przy logowaniu okazało się że do tego bardzo cofa zapłon. Świece niedawno wymienione, pompa paliwa jest ok, ciśnienia nie skacza. Logi niestety robione na 95.

http://vaglogi.pl/log-115_003_020_RZ3u9gS.html

Po zrobieniu logów zmieniłem DV i paliwo na 98, ale dupo hamownia nie wykazuje poprawy. Mógłby ktoś podpowiedzieć jakie jeszcze logi zrobić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słabo jedzie z dołu, bo turbo wstaje w ślimaczym tempie, dopiero przy 3,1tys masz zadane doładowanie. Zrób jeszcze 2+33.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, przem8 napisał:

Słabo jedzie z dołu, bo turbo wstaje w ślimaczym tempie, dopiero przy 3,1tys masz zadane doładowanie. Zrób jeszcze 2+33.

Jakie jeszcze logi zrobić do "kompletu"? Bo nie mam takiego kabla i znajomy mi robi te logi i nie chciałbym go co chwilę ciągać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2+33

3+20 po zalaniu 98

115+118+230

Nie wiem czy w tfsi jest tak samo sterowane turbo jak w 1.8t, ale jeśli tak, to zrób 115+118 z odpiętą wtyczką od n75. Turbo strasznie późno wstaje więc albo jest uszkodzone (pęknięte żeliwo, coś z klapką), wina sterowania albo jeszcze co innego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździłem już z odpiera gruszką i było sporo lepiej, ale nadal nie to. N75 miałem w ręku, wyglądał na dobry, nie przepuszczał ciśnienia. 

Dopiero przy gazowaniu na postoju zauważyłem że jak schodzi z obrotów to coś dziwnie dzwoni z okolic turbo, co się okazało klapka od wg miała spory luz, brakowało jej jednego obrotu na regulacji żeby się domknęła. Po jeździe próbnej jest w moim odczuciu dużo lepiej, ale zrobię jeszcze logi dla potwierdzenia.

Nie wiem jeszcze jak z cofaniem zapłonów, ale 98 już zalane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobilem nowe logi (nie sa najpiekniejsze, ale to tak na szybkosci bo znajomy czasu nie mial). Paliwo 98. Ogólnie jak na bieżąco podglądaliśmy parametry to wszystko wydaje się ok. Cisnienie paliwa idzie jak po sznurku jak sterownik nakaże, lambda też. 

http://vaglogi.pl/log-115_118_020_602q21.html

http://vaglogi.pl/log-115_118_033_AV2V4S4.html

Świece maja przejechane może ze 3 tys km. Gdzie jeszcze szukać przyczyny cofania zapłonów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podbijam. Miał ktoś styczność z cofaniem zapłonu w tych silnikach? Ktoś sobie z tym poradzil?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli cofanie = wypadanie, to sprawdź przekaźnik na podszybiu, który jest za to odpowiedzialny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze to komp nie pokazuje żadnych błędów od wypadania zapłonów, nic takiego też nie słychać. 

Który przekaźnik masz na myśli?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak tam u ciebie odma ?Jest czy PCV delete?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Mano4 napisał:

A jak tam u ciebie odma ?Jest czy PCV delete?

Na pierwszych logach była normalna odma (sprawna), a później założyłem pcv delete. Bez zmian

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pod podszybiem od strony kierowcy są przekaźniki.

Jeden z nich jest od zapłonów.

Drugi steruje wiązką can w tym sondami, n75 itp. Ja miałem padnięty właśnie ten. U mnie są te same, to je podmieniłem i tak właśnie zdiagnozowałem, że problemem u mnie jest przekaźnik.

 

Po podmianie zaczęły wypadać zapłony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego coś nam się tu pomieszało. Zaplony mi nie wypadają, tylko sterownik je cofa, co skutkuje mniejsza mocą etc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kat raczej w stanie słabym bo wali czasem błędem z drugiej sondy o słabej wydajności kata (p0420) lub coś podobnego, ale czy to ma jakiś wpływ na cofanie zapłonu? Kompresji szczerze to nie mierzyłem bo nie znalazłem związku kompresji z cofaniem zapłonu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wklejam swiezutkie logi. Będę wdzięczny jak ktoś kumaty rzuci okiem ?
Dynamiczne:
http://vaglogi.pl/log-001_103_106_5a679M.html
http://vaglogi.pl/log-002_003_020_F46uW.html
http://vaglogi.pl/log-031_032_033_EWdw54.html
http://vaglogi.pl/log-115_118_230_D5M95.html

I statyczny z pompy bo czasami wali błędem od układu niskiego ciśnienia i auto zaczyna poszarpywac oraz traci moc
http://vaglogi.pl/log-001_103_106_l7r6h37.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie jest ok, seria Ci spokojnie wypluje. Gdybyś chciał w tym robić program to musisz pompę zmienić w baku bo na serii górą to już jej max wydajność. Co do zapłonu to cofanie do 3stopni jest do zaakceptowania, tak czy siak ten silnik wymaga 98oktanów żeby miał pełną moc. Możesz pomyśleć o czyszczeniu dolotu kiedyś z mojego doświadczenia mogę powiedzieć że sporo to daje pewnie i zapłonu więcej by przyjął. Na cofanie nie tylko wpływają świece i paliwo ale ogólny stan silnika, głowicy, wtryskiwaczy, jak i czystości dolotu :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...