Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Zwrotnica


Wojciech1987

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.  

Zgłaszam się z zapytaniem czy ku toś może ma dojście do numeru zwrotnicy prawej lewej do mojej a4..  Podczas ostatnich prac u mechanika gościu rozwalił mi sworzen dolnego wahacza z prawej strony bo stwierdził że nie umiał go wyjąć..  Do tego uszkodził zwrotnice choć twierdzi że nie on..  więc niestety zwrotnica do wymiany ale nie umiem znaleźć numeru.. Jeden drukowany jest wytarty a nie widzę tłoczonego.

Auto to audi a4 b8 2.0tdi 2008rok silnik caga 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 20.05.2019 o 20:50, Wojciech1987 napisał:

Witam.  

Zgłaszam się z zapytaniem czy ku toś może ma dojście do numeru zwrotnicy prawej lewej do mojej a4..  Podczas ostatnich prac u mechanika gościu rozwalił mi sworzen dolnego wahacza z prawej strony bo stwierdził że nie umiał go wyjąć..  Do tego uszkodził zwrotnice choć twierdzi że nie on..  więc niestety zwrotnica do wymiany ale nie umiem znaleźć numeru.. Jeden drukowany jest wytarty a nie widzę tłoczonego.

Auto to audi a4 b8 2.0tdi 2008rok silnik caga 

 

Każda od przed lifta pasuje 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie każda, banany mają różne gwinty M12 i M14, a i było dwóch producentów zwrotnic. Jakiego masz producenta to sie dowiesz jak wywalisz zwrotnice, no dobra mozesz sie pogimnastykować i tez zobaczysz. Albo taka literka D albo nerka. Ten otwór na dole gdzie sworznie wchodzą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się z kolegą  są 2 typy. M12 i M14. Poza tym różne numery zwrotnic moga mieć trochę inne kąty pochylenia, więc najlepiej szukać po numerze albo aso.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nr na zwrotnicy nie pasuje za bardzo do niczego, musisz mieć taka nalepke małą, która naturalnie znika po kilku latach.

moja zwrotnica ma nr taki wytloczony w alu 8k0407258G, a prawidlowy nr to 8k0407254G i ten prawidlowy znajduje się na tej nalepce która znika. To jak na wachaczach, po tych numerach co tam są to za wiele nie znajdziesz (tych wytłoczonych)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Wojciech1987 napisał:

Zgadzam się z kolegą  są 2 typy. M12 i M14. Poza tym różne numery zwrotnic moga mieć trochę inne kąty pochylenia, więc najlepiej szukać po numerze albo aso.

 

Wystarczy przebić stalową tuleje i wszytko pasuje. Te tuleje i tak same wychodzą przy demontażu. Ja kupiłem z po lifta i założyłem do przed lifta. Kąt pochylenia koła ten sam po obu stronach. Robiłem zbieżność po wymianie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może sprubować ją wywalić, tylko to jest alu trzeba uważać, w każdym razie problemy z częściami do B8 występują głównie do 11/2009. Potem już jest troche lepiej. Robie w firmie która robi tajle do audi, wiem jak to wygląda. Mała zmiana, nowa literka i do starszego modelu już jest kombinowanie. Te literki tam zmieniają się nie bez powodu, możesz mi wierzyć. Jeżeli chodzi o końcówkę drążka kierowniczego to oprucz tulejki w nowszych częściach trzeba gałkę z dłuższym gwintem ponieważ tam gdzie wciskasz gałke w zwrotnice jest fizycznie grubsze jak w oryginale na pierwszym montażu. W etce tez to pisze, że należy wymienic końcówke na 29mm gwintu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie miałem nigdy problemu żeby wybić tą tuleje jeżeli nie wyszła sama. Po oczyszczeniu gniazda wciskalem ją na klej. Jeżeli alu się utlenilo zbyt mocno i tuleja miała luz to robiłem moletke na tuleji i wciskalem na prasie. Znajomi, którzy wymieniali sami też nie mieli problemu. Co do końcówki drążka to wymieniłem u siebie miesiąc temu. Kupiłem dobraną po vin, nie wiedząc o tym co napisałeś wyżej, i też nie było problemu. Może miałem szczęście albo Ty wyjątkowego pecha. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kupiłem z 2009 roku jak się nie mylę i nie pasowała tuleja z mojej zwrotnicy..  Była delikatnie za mała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś gadałem z kuplem co w audi robi to gadał, żeby nie kupować aut z pierwszych 2 lat produkcji. Bo tam ciągle coś optymalizują i „ulepszają“. Jak pokazuje B8 z 08/09 niestety tak jest. Tak jak pękające klosze w A6 C7. Ile potrwało zanim ogarneli..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...