Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Ustawienie kąta wtrysku


Koll

Rekomendowane odpowiedzi

Witam kolegów. 

Potrzebuję waszej pomocy, wczoraj podjechał do mnie kolega Seatem Leon z silnikiem 1.9tdi kod silnika to ASZ. Mówił że auto dużo mu pali paliwa a nie ma mocy. Więc podłączyłem mu VCDS i był błąd

"17669 - Zawór pompowtryskiwacza cylinder 1 (N240) 
            P1261 - 35-10 - przekroczono granicę regulacji - Sporadyczny" 

W blokach pomiarowych w grupie 000  na drugim polu o ile się nie mylę to jest podany kąt wtrysku i powinna być wartość ~ 50 a było 131. w  grupie 004 w czwartym okienku była wartość chyba okolice 1.

Zrobiliśmy logi dynamiczne grup 004,013,023 i log statyczny grupy 000.

http://vaglogi.pl/log-004_013_023_YetnDaY.html

http://vaglogi.pl/log-000_e05Zz.html

Logi niestety nie są takie jakie powinny być, jest to związane z pogodą nie mieliśmy zbyt dużych możliwości, ale mam nadzieję że da się coś zobaczyć w tych logach.

I teraz właśnie nw co zrobić, czy ustawić prawidłowo kąt początku wtrysku i jeśli tak to na jaką wartość najlepiej? 

Edytowane przez Koll
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam na tdikach nie bardzo się znam ale widzę tu lejący wtryskiwacz ?

A kąt wtrysku u niego sprawdzasz akurat chyba w grupie 004, z tym że nie wiem czy nie będzie teraz błędny troszkę przez ten wtryskiwacz.

 

Może ktoś potwierdzi moje zdanie lub też nie ?

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie też się obawiam że kąt może być mylny skoro wtryskiwacz jest uszkodzony ? a według Ciebie kolego to bardzo źle jest już z tym wtryskiem, trzeba się śpieszyć z wymianą jego ? bo uszkodzenie jego widać na grupie 013,i chodzi o pierwszy cylinder? dobrze mówię ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy jak możecie coś doradzić w tym temacie to był bym bardzo wdzięczny, bo  nw  czy ustawiać ten kąt tak jak ma być a później obserwować ten wtrysk?  bo przecież znowu  kąt jest ustawiany mechanicznie, to nw czy stan wtrysku wpływa na kąt wyprzedzania wtrysku? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja bym już z tym co zrobił ? ewentualnie jeszcze spróbować zmierzyć ciśnienie sprężania.

Sprawdź jeszcze stan elektryczny samych zaworów w grupie 018 na wolnych i przy dodawaniu gazu mają być same 0 a przy odjętym pedale gazu 4.

I sprawdź grupę 023  gdzie są bipy i tam trzymasz 3 tyś obrotów i odchyłka nie może być większa niż 30.

 

Bo tu widzę że robiłeś ale chyba podczas jazdy a spróbuj na postoju jeszcze, bo nie wiem na ile to miarodajne jest. Bo by wychodziło że ze wszystkim jest coś nie tak.

Edytowane przez Pieterb
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Piotrze za odpowiedź.  W grupie 018 sprawdzałem i jest tak jak pisałeś podczas pracy jałowej oraz dodawania gazu pokazuje wszędzie 0 po puszczeniu gazu pokazuje 4 czyli jest Oki. Grupę 023 zaloguje jutro bo faktycznie logowałem podczas jazdy. Jutro jak tylko zrobię logi to je dodam. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć koledzy.

Przepraszam że tak długo nie dodałem logów. Ale w niedziele było oberwanie chmury i odłączyło mnie od świata (Brakło internetu)? 

Była dziwna sytuacja bo koledze rano auto nie chciało odpalić kręcił i nic przy tym mrugała kontrolka świec żarowych. Auto podobnież za piątym podejściem odpaliło od szczała. Tak opowiadał mi kolega. Podłączyłem vcds i były trzy błędy.

18080 - Sterowanie wentylatora chłodnicy płynu chłodzącego 1 
            P1672 - 35-10 - przerwa/zwarcie z masą - Sporadyczny
17669 - Zawór pompowtryskiwacza cylinder 1 (N240) 
            P1261 - 35-10 - przekroczono granicę regulacji - Sporadyczny
17672 - Zawór pompowtryskiwacza cylinder 2 (N241) 
            P1264 - 35-10 - przekroczono granicę regulacji - Sporadyczny
Nie dało się ich usunąć. zrobiłem logi grupy 023 i 018.

http://vaglogi.pl/log-023_nqnUyD4.html

http://vaglogi.pl/log-018_UxhvQ.html

Koledze było ciężko utrzymać obroty. Następnie zgasiłem auto rozłączyłem wtyczki przeczyściłem środkiem "kontakt" i odpaliłem auto i błędy dały się skasować ,

w grupie 018 były przez chwilę 6 6 6 6 ale  nie zdążyłem zrobić loga później się unormowało. Załączam jeszcze log z działającymi cewkami. 

http://vaglogi.pl/log-023_COzp3R.html

Proszę o jakieś propozycje, co zrobić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dwa pompowtryski na pewno są do bani(wygląda że elektrycznie coś jest z nimi nie tak) a stale wyświetlane 127 powinno już zapić czeka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, Koll napisał:

A z tym kątem co zrobić?   

Tak jak pisałem ale ja nie bardzo kumam disla(ale też jak widać inni nie udzielają się), sprawdź grupę 004  ma być ok 6 stopni  jeśli tak jest to jest ok, może być też troszkę rozbieżność ze względu na te wtryskiwacze.

Niech jak najszybciej zrobi te wtryskiwacze bo wypalą denka o ile już ten proces się nie zaczął i wtedy to dopiero będą koszta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki kolego ? odrazu będziemy działać z tymi wtryskiwaczami. A z kątem zobaczę po zrobieniu tych wtrysków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...