Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1.8t bfb Stuki


Cresher

Rekomendowane odpowiedzi

A4b6 1.8t bfb benzyna/gaz

Witam sytuacja wyglada nastepujaco

- na tzw luzie w okolicach od 1.5 obrotow i powyzej po przytrzymaniu pedału gazu(w danym momencie obrotowym, lub przy zwyczajnym wciskaniu) wystepuja cykliczne metaliczne stuki

- przy przyspieszaniu stukow nie slychac lecz przy puszczeniu nogi z gazu szczegolnie na biegach 1,2,3 stuki bardzo sie nasilaja (im z wyzszych obrotów auto schodzi tym bardziej sa slyszalne

-po wcisnieciu sprzęgla stuki cichną 

- wydobwaja sie gdzies ze srodkowej czesci silnika chociaz pewien do konca nie jestem.

 

Wiem że przyczyn moze byc wiele lecz jesli jest ktos w stanie po moim opisie mi powiedziec czego moge sie spodziewac i nie dac sie naciagnac na koszta przy najblizszej naprawie to prosilbym o jakies sugestie z gory dziekuje za odpowiedz.

 

Edytowane przez Cresher
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Cresher napisał:

- na tzw luzie w okolicach od 1.5 obrotow

Jak wciśniesz sprzęgło i trzymasz te obroty to stuki znikają?

Nagraj filmik, może będzie bardziej pomocny. Obstawiałbym luźną klapkę wg albo napinacz z łańcuszkiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@przem8 musze sprawdzić czy znikają one rownież przy wcisnietym sprzęgle dam znać jutro. Filmik chetnie bym wrzucil tylko nie mam pojecia czy bedzie to slychac bo stukanie jest cykliczne tak jakby potrojne szybkie uderzenie metaliczne sie nakladalo chwila przerwy i znowu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie takie stuki w 1.8 ( chociaż nie reagowały na wciśnięcie sprzegła) okazały się być stukami panewki pod 4tym korbowodem niestety. Przerobił ją wał na żyletkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chcialbym jeszcze dodac ze dzieje sie to tylko na rozgrzanym silniku na zimnim nic nie slychac. Zauwazylem tez ze to grzechotanie na wyzszych biegach podczas plyynej jazdy tez jest slyszalne ale slabiej od czasu do czasu postukuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba sprawdzić cisnienie oleju w silniku. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz ciśnienie oleju jak radzi kolega powyżej.

Z Twojego opisu nie wygląda to dobrze....i obym się mylił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na otwartych oknach, złap dobrze kiere, i najbardzej dynamicznie jak umiesz zachamuj, prędkość może byc i 10km/h chodzi o dynamiczne zatrzymanie i sluchaj czy stuka. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...