Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Olej w filtrze paliwa. Kopci na czarno!!! (2.0 BRD)


...radek...

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Od 2 tygodni auto kopci na czarno i nie ciągnie od dołu. Nie ma mocy. Dopiero jak turbo się załączy przy około 2500obr przestaje kopcic dostaje mocy i idzie tak jak powinno. Wymieniłem filtr powietrza, paliwa(przy wymianie paliwo czarne jak cola) i jakiś czas temu wymieniłem zestaw uszczelek w pompie vacum bo działo się to samo. Myślicie że znowu padły uszczelki? Czy szukać przyczyny gdzie indziej? 

Edytowane przez ...radek...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukaj nieszczelności w układzie dolotowym pomiędzy turbiną a głowicą silnika .

Czarne paliwo może też być z powodu spalin przedostających się do układu paliwowego ( a konkretnie sadzy w nich zawartych ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaznaczę jeszcze ze trochę oleju ubywa. Ostatnio zaswiecila się kontrolka od niskiego poziomu oleju i dolalem około 500ml.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zlej to brudne paliwo do słoika, jak czarne opadnie na dno to sadza, jak nie to olej, dpf masz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

51 minut temu, jacek 3773 napisał:

zlej to brudne paliwo do słoika, jak czarne opadnie na dno to sadza, jak nie to olej, dpf masz

Właśnie czarne opadlo na dno. DPF nie mam (wycięty). Czyli nieszczelnośc w układzie dolotowym? Jak konkretnie wybadac tą nieszczelnośc? 

Edytowane przez ...radek...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszczelniacze na PDkach do wymiany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, Dev napisał:

Uszczelniacze na PDkach do wymiany

Myślisz? Myślałem że może uda mi się samemu znaleźć usterkę ale oddaje do mechanika i niech szuka. Za dużo sugestii (turbo, vacum, nieszczelnośc w układzie dolotowym, uszczelniacze na PD) Jak coś będę wiedział to dam znać. Dzięki za odpowiedzi. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, ...radek... napisał:

Myślisz?

A skąd olej w paliwie ?

Rusz głową

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 26.05.2019 o 21:34, ...radek... napisał:

Myślisz? Myślałem że może uda mi się samemu znaleźć usterkę ale oddaje do mechanika i niech szuka. Za dużo sugestii (turbo, vacum, nieszczelnośc w układzie dolotowym, uszczelniacze na PD) Jak coś będę wiedział to dam znać. Dzięki za odpowiedzi. 

Wychodzi na to że usterki masz dwie, jedna to nieszczelność dolotu która powoduje dymienie na czarno podczas mocniejszego obciążenia silnika, a druga to problem z uszczelnieniem pompek , które odpowiada za czarne paliwo i może być powodem zakłóceń w pracy silnika ( szczególnie na biegu jałowym ) :hi:

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podjechałem tak na szybko do mechanika, ale dopiero po 12 czerwca ma czas. Tak na szybko podpial kompa i nic nie wyskoczyło. Muszę mu zostawić auto i będzie szukał. Twierdzi że może być jeszcze przytkana odma. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, ...radek... napisał:

Podjechałem tak na szybko do mechanika, ale dopiero po 12 czerwca ma czas. Tak na szybko podpial kompa i nic nie wyskoczyło. Muszę mu zostawić auto i będzie szukał. Twierdzi że może być jeszcze przytkana odma. 

Jeżeli wyjechał z przytkaną odmą przy tych objawach to ja bym szukał innego mechanika ...:decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, piotrsob1 napisał:

Jeżeli wyjechał z przytkaną odmą przy tych objawach to ja bym szukał innego mechanika ...:decayed:

Weź mnie nie strasz. Odme idzie jakoś sprawdzić? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja Cię nie straszę, zatkana odma to kopcenie na siwo-niebiesko, szczególnie na wolnych obrotach i tego samego koloru chmura chmura przez kawałek drogi po rozpoczęciu jazdy, poza tym widoczny , dość szybki ubytek oleju w silniku :whistling:

Ja bym szukał innego mechanika jak ten ma takie pomysły :kox:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na wolnych nie kopci wcale. Jak dodam gazu to na czarno. Dzwoniłem do innego mechanika-najpierw trzeba wymienić pompę vacum i obserwować 1000zl+plus robota. Jeśli to nie zda egzaminu to uszczelki na PD i też wymiana-drugi 1000zl. Pytam czy da się to jakoś zdiagnozować bez chybił trafił-twierdzi że się nie da. W dzisiejszych czasach trudno o dobrego mechanika. Spróbuję podmienić pompę vacum na jakąś uzywke i zobaczę co się będzie działo. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, ...radek... napisał:

Na wolnych nie kopci wcale. Jak dodam gazu to na czarno. Dzwoniłem do innego mechanika-najpierw trzeba wymienić pompę vacum i obserwować 1000zl+plus robota. Jeśli to nie zda egzaminu to uszczelki na PD i też wymiana-drugi 1000zl. Pytam czy da się to jakoś zdiagnozować bez chybił trafił-twierdzi że się nie da. W dzisiejszych czasach trudno o dobrego mechanika. Spróbuję podmienić pompę vacum na jakąś uzywke i zobaczę co się będzie działo. 

Najpierw wtryski

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki zestaw uszczelek polecacie? Czy na tym filmiku jest wszystko w miarę ok? Chodzi głównie o mement dokręcania wtryskiwaczy. 

 

Edytowane przez ...radek...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...