Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[3.0 ASN] Sporadyczne szarpniecia na LPG


aderjan

Rekomendowane odpowiedzi

Po logach katy wyglądają na zdrowe. Ogarnij to lpg to i pewnie błędy od katów znikną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakbyś miał temperaturę powyżej 1100 to można zacząć się martwić, na razie jest ok. To że ma 300 zrobione nie znaczy że jest do wymiany. Jak silnik nie pluje olejem to i kat po d*pie nie dostaje. Check się pewnie zapala od gazu, bo ma za wysoką temperaturę jak podaje za mało gazu i odłącza zapłon. Swoją drogą asn pomimo, że gaz dobrze przyjmuje, to ze względu słabego bloku nie bardzo ten gaz mu pasuje, bo sam gaz ma wyższą temperaturę spalania co benzyna, także ogarnij najpierw gaz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, Langista napisał:

Jakbyś miał temperaturę powyżej 1100 to można zacząć się martwić, na razie jest ok. To że ma 300 zrobione nie znaczy że jest do wymiany. Jak silnik nie pluje olejem to i kat po d*pie nie dostaje. Check się pewnie zapala od gazu, bo ma za wysoką temperaturę jak podaje za mało gazu i odłącza zapłon. Swoją drogą asn pomimo, że gaz dobrze przyjmuje, to ze względu słabego bloku nie bardzo ten gaz mu pasuje, bo sam gaz ma wyższą temperaturę spalania co benzyna, także ogarnij najpierw gaz.

Dzięki! Oleju nie bierze praktycznie w ogóle, zawsze jak sprawdzam to jest w normie. Zobaczymy co będzie z nowymi wtryskami i ewentualnie reduktorem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, aderjan napisał:

Dzięki! Oleju nie bierze praktycznie w ogóle, zawsze jak sprawdzam to jest w normie. Zobaczymy co będzie z nowymi wtryskami i ewentualnie reduktorem.

Gazownik mógł się z Tobą przejechać z kompem podłączonym do sterownika lpg i sprawdzić jak ciśnienie pada przy bucie,obstawiam że może i o 0,4-0,5 bara spadać ciśnienie gazu. Wtedy to żadne wtryskiwacze i korekty nie pomogą. Wydajny reduktor to podstawa instalacji lpg. 

Edytowane przez pila24
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, pila24 napisał:

Gazownik mógł się z Tobą przejechać z kompem podłączonym do sterownika lpg i sprawdzić jak ciśnienie pada przy bucie,obstawiam że może i o 0,4-0,5 bara spadać ciśnienie gazu. Wtedy to żadne wtryskiwacze i korekty nie pomogą. Wydajny reduktor to podstawa instalacji lpg. 

Mieliśmy jechać, ale powiedział mi, że nie ma to z sensu z racji, że na luźnych obrotach już był rozjazd i określił to jako uszkodzona jedna z listew wtryskowych. Jak wymienią wtryski to będziemy jeździć i wtedy ma się okazać co z reduktorem. Gazownik podejrzewa, że tam jest wsadzone coś lepszego niż ten arctic i nie chce mi wymieniać bez potrzeby, ale to sprawdzi dokładnie kolejnym razem bo niestety reduktor jest dobrze schowany i dziś się nie dopatrzyliśmy jaki to model.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podejrzenia podejrzeniami, ale czy reduktor utrzymuje ciśnienie na sensownym poziomie można sprawdzić tylko podczas jazdy. Jak poprawi instalacje to wrzuć fotki z pod maski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, pila24 napisał:

Podejrzenia podejrzeniami, ale czy reduktor utrzymuje ciśnienie na sensownym poziomie można sprawdzić tylko podczas jazdy. Jak poprawi instalacje to wrzuć fotki z pod maski.

Jasne, będzie to sprawdzane. Ja się upieram przy wymianie reduktora. 

Instalacja jest wykonana nienajlepiej, ponieważ nawierty są zrobione wysoko, ale powinno wszystko dobrze działać. Wrzucę zdjęcia jak będzie skończone.

Edytowane przez aderjan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem po wymianie wtryskiwaczy na Barracuda 115, do tego doszedł nowy filtr FL - 03. Auto na gazie chodzi niemalże idealnie - wkręca się płynnie do czerwonego pola (na starych wtryskach szarpało silnikiem w okolicy 6000 obr.) i jest bardzo dynamiczne. Niestety dalej występują sporadyczne szarpnięcia przy stałej prędkości 110 - 120 km/h na autostradzie. Gaziarz podpiął się do sterownika gazu i do OBD, jeździliśmy dłuższą chwilę po mieście i po autostradzie.

Stwierdził, że z jego strony wszystko jest idealnie, reduktor działa poprawnie i mimo moich sugestii by go zmienić upierał się, że on spełnia w zupełności swoją rolę, nie ma spadków ciśnienia i wyrzucę pieniądze. Korekty są poprawne, nie ma problemów z mieszanką. 

Gaziarz obstawia, że problemem jest któraś cewka lub świeca. We wtorek będę ogarniał w Vagservice w Krakowie inne niezwiązane z tym problemem rzeczy, podpowiedzcie proszę jakie cewki i świece są warte uwagi. Serio zależy mi na rozwiązaniu tego problemu bo auto na prawdę chodzi rewelacyjnie, poza tym "szczegółem".

Wrzucam też zdjęcie silnika po założeniu nowych wtrysków. 

 

 

Fotoram.io.jpg

Edytowane przez aderjan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy na benzynie też są szarpania? Jeśli tak to może problem leży po stronie skrzyni?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, przem8 napisał:

Czy na benzynie też są szarpania? Jeśli tak to może problem leży po stronie skrzyni?

Nie ma, na benzynie nigdy nic mi nie szarpało. Ostatnio zrobiłem jakieś 300 - 400 km na benzynie, podpinałem komputer i nie było żadnych błędów związanych z katami, zapłonem itd. 

Gaziarz mówi (i to nie pierwszy gaziarz), że gaz jest bardziej wyczulony na niesprawne cewki i dlatego tak może się dziać. 

Edit: cewki mają jakieś 88000 km od wymiany w ASO

Edytowane przez aderjan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, aderjan napisał:

Gaziarz mówi (i to nie pierwszy gaziarz), że gaz jest bardziej wyczulony na niesprawne cewki i dlatego tak może się dziać

To prawda że na lpg mogą wyjść niedomagania układu zapłonowego które na Pb nie będą odczuwalne. Gaz nieco trudniej odpalić w cylindrze niż benzynę,dlatego iskra musi być mocna by nie było wypadnietych zapłonów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, pila24 napisał:

To prawda że na lpg mogą wyjść niedomagania układu zapłonowego które na Pb nie będą odczuwalne. Gaz nieco trudniej odpalić w cylindrze niż benzynę,dlatego iskra musi być mocna by nie było wypadnietych zapłonów.

W takim razie trzeba spróbować z cewkami/świecami.

Cewki lepiej wsadzać Beru czy NGK? Świece obecnie mam NGK LPG Laser Line No. 1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, aderjan napisał:

W takim razie trzeba spróbować z cewkami/świecami.

Cewki lepiej wsadzać Beru czy NGK? Świece obecnie mam NGK LPG Laser Line No. 1

NGK BKR6EKUB

A cewki najlepiej takie jak były fabryczne 

Edytowane przez pila24
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, pila24 napisał:

NGK BKR6EKUB

 

Dzięki. Będę działać w przyszłym tygodniu i zobaczymy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja niedawno wymieniałem cewki + świece. Cewki założyłem oryginał BERU ZSE 051 które szły na pierwszy montaż + do tego pakietu świece irydowe DENSO IK20TT.

Samochód jeździ na PB/LPG bez problemu i odpala "na dotyk". Polecam taki zestaw. Koszt niemały ale zapominasz o układzie zapłonowym na długi czas i związanym z nim wypadaniem zapłonu (o ile reszta podzespołów silnika są dobre).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

59 minut temu, pawlo_SL napisał:

Ja niedawno wymieniałem cewki + świece. Cewki założyłem oryginał BERU ZSE 051 które szły na pierwszy montaż + do tego pakietu świece irydowe DENSO IK20TT.

Samochód jeździ na PB/LPG bez problemu i odpala "na dotyk". Polecam taki zestaw. Koszt niemały ale zapominasz o układzie zapłonowym na długi czas i związanym z nim wypadaniem zapłonu (o ile reszta podzespołów silnika są dobre).

Dzięki za podpowiedź. Nie miałem nigdy doczynienia z tymi świecami, nie są też w sumie zalecane do tego silnika, ale skoro Tobie to działa poprawnie to może warto rozważyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, akurat co do świec marki DENSO (firma z początku produkująca tylko dla Toyoty) a już tym bardziej ich irydówek jestem w 100% pewny. Wkładam je do każdego pojazdu jaki przechodzi przez moje ręce, począwszy od zwykłego chinskiego (choć dosyć mocno stuningowanego) skuterka 4-suwowego, poprzez motocykle sportowe, a kończąc na silnikach samochodowych. Wkładam zawsze DENSO, a w 99% przypadkach zawsze odpowiedniki irydowe. Ktoś pomyśli że robię jakąś pseudo-reklamę...G***prawda. Piszę tak bo mam je sprawdzone i zawsze gwarantują mi "święty spokój" jeśli chodzi o ukł.zapłonowy.

NGK odradzam, z autopsji. Niestety ale dużo panujących opinii w siedzi i wśród znajomych potwierdziło się na mojej własnej skórze co do dużej ilości podróbek lub ogólnej zawodności tych świec. Od NGK trzymam się z daleka. Ich wszędobylska dostępność (za niegługo to nawet w piekarni można będzie je kupić) już daje do myślenia że producent raczej idzie na ilość a nie jakość. To nie ta jakość co kiedyś...

Z pozostałych marek to można myśleć nad Champion, BERU (świece też produkują) lub Bosch, a nawet nie boję się wyszczególnić tutaj polskiej Iskry (ale to dla mniej wysilonych jednostek), na których wbrew pozorom nasz polski Maluch lub Polonez lepiej pracowały i jeździli niż na takich NGK (to taka ciekawostka) :)

 

Wkładaj świece DENSO a nie pożałujesz. Mają swoją linie Denso TT dla silników zasilanych LPG (są to "zwykłe" świece i innym kształcie elektrody i chyba ciepłocie). Świeca irydowa różni się od zwykłej bardziej skupioną i mocniejszą iskrą, co w przypadku LPG które jest paliwem "gorszym" do zapalenia bardzo ważnym aspektem. Oczywiście największą zaletą irydówek jest sam metal z której jest stworzona elektroda. Iryd jest dużo bardziej wytrzymałym metalem (szlachetnym) niż w zwykłych świecach przez co taka świeca charakteryzuje się kilkukrotnie większą żywotnością. Dla przykładu zwykłe świece wymieniasz co 10-15 tyś. km., przy LPG 2x szybciej. Odpowiednik irydowy wytrzymuje nawet do 50 tyś. km.!

Edytowane przez pawlo_SL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pawlo_SL dzięki, chyba mnie przekonałeś :D spróbuję we wtorek wrzucić te świece i nowe cewki, jak to nie pomoże to już chyba nie ma ratunku :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Langista napisał:

Jak cewki nie wywalają błędów to je zostaw. Świecami się zajmij.

a jak Wg Ciebie rozroznić niedomagania cewki lub świecy korzystając tylko z informacji czy wyskakują błędy ? 

Poza tym, sugerowanie się temperaturą katalizatorów podawaną przez VAGa to strzał w kolano, bo to nie są realne mierzone wartości a teoretyczne obliczenia i nie będą miały jakichkolwiek odchyłek w przypadku awarii katalizatorów. ... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...