Jump to content
2 2
aderjan

[3.0 ASN] Sporadyczne szarpniecia na LPG

Recommended Posts

Teraz, Robero321 napisał:

Jaki masz reduktor i wtryski ? i jak stary jest ?

Reduktor Arctic Tomesetto 09 zdaje się, że jest ten sam od 2008 roku.

Wtryski ac wo1 bfc i tu pewności co do ich wieku nie mam, ale prawdopodobnie były montowane gdzieś w 2012-2013. Obstawiam, że mają ponad 100 tysięcy km.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wydaje mi się że on ma sporo poniżej 200 koni. jeśli się mylę to niech ktoś mnie poprawi.

A jeśli faktycznie ma poniżej to na regulacje szkoda kasy i czasu. a tak chyba jest jak zauważyli koledzy w logach nie wyrabia się przy większym odciążeniu gdzie na benzynie jest o wiele lepiej..

Tym bardziej jeśli ma koło 10 lat... Ja bym poszedł w wymianę na jakiegoś Golda albo coś podobnego +barakudy

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, Robero321 napisał:

Wydaje mi się że on ma sporo poniżej 200 koni. jeśli się mylę to niech ktoś mnie poprawi.

A jeśli faktycznie ma poniżej to na regulacje szkoda kasy i czasu. a tak chyba jest jak zauważyli koledzy w logach nie wyrabia się przy większym odciążeniu gdzie na benzynie jest o wiele lepiej..

Tym bardziej jeśli ma koło 10 lat... Ja bym poszedł w wymianę na jakiegoś Golda albo coś podobnego +barakudy

Myślałem, żeby wrzucić reduktor AC R01 250KM i wtryski barracuda.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Też może być z tym że chyba nie ma zaworu wbudowanego musiał byś dołożyć bo stary chyba ma

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 minut temu, Robero321 napisał:

Też może być z tym że chyba nie ma zaworu wbudowanego musiał byś dołożyć bo stary chyba ma

Porozmawiam jeszcze z gaziarzem i zobaczymy. Dzięki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na gazie pętli dopiero od 6300. Jeśli regulacja nie przyniesie efektu to wymień reduktor i wtryski. Z tego co piszesz już sporo przelatały i najlepsze czasy mają za sobą.

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 godzin temu, aderjan napisał:

Może od razu wymienić ten reduktor

Reduktor wymienić na taki jak wcześniej napisałem,wtryskiwacze do sprawdzenia pod kątem równego wydatku. Ale pewnie też do wymiany.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
W dniu 7.06.2019 o 14:14, pila24 napisał:

Reduktor wymienić na taki jak wcześniej napisałem,wtryskiwacze do sprawdzenia pod kątem równego wydatku. Ale pewnie też do wymiany.

Dzięki, we wtorek będą sprawdzać i najprawdopodobniej jedno i drugie do wymiany. 

 

Edit: Byłem u gaziarza, pokazał mi korekty na benzynie i jest według niego idealnie bo w zakresie -5 do 5 wszystko się mieści. Na gazie w dwóch miejscach korekty rozjeżdżają się do 14-16 i jest zbyt uboga mieszanka. Do wymiany na pierwszy ogień pójdą wtryskiwacze na barracude. Reduktor najpierw sprawdzą, a później zdecydują czy trzeba wymieniać. 

 

Ponadto mam do Was pytanie - czy warto wymieniać katalizator na dedykowany JMJ? Co 300-400 km mam check engine i zbyt małą wydajność kata. Poza tym temperatura kata w trakcie jazdy autostradą mieściła się w zakresie 700-800 stopni, maksymalnie 990. Słyszałem o przegrzewaniu się bloków silnika od zbyt rozgrzanych katów.

Edited by aderjan

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 7.06.2019 o 14:17, aderjan napisał:

Słyszałem o przegrzewaniu się bloków silnika od zbyt rozgrzanych katów.

Nie tyle o przegrzewaniu co o pękaniu bloku od przegrzania....

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 minut temu, Robero321 napisał:

Nie tyle o przegrzewaniu co o pękaniu bloku od przegrzania....

Czyli bawić się w wymianę kata? Prawie 300 tysięcy jest na seryjnym.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po logach katy wyglądają na zdrowe. Ogarnij to lpg to i pewnie błędy od katów znikną.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jakbyś miał temperaturę powyżej 1100 to można zacząć się martwić, na razie jest ok. To że ma 300 zrobione nie znaczy że jest do wymiany. Jak silnik nie pluje olejem to i kat po d*pie nie dostaje. Check się pewnie zapala od gazu, bo ma za wysoką temperaturę jak podaje za mało gazu i odłącza zapłon. Swoją drogą asn pomimo, że gaz dobrze przyjmuje, to ze względu słabego bloku nie bardzo ten gaz mu pasuje, bo sam gaz ma wyższą temperaturę spalania co benzyna, także ogarnij najpierw gaz.


Pierwszy - A4 B5 Avant 2001 1.9 TDI AJM

Drugi - A4 B6 Avant 2002 3.0Q ASN

Share this post


Link to post
Share on other sites
34 minuty temu, Langista napisał:

Jakbyś miał temperaturę powyżej 1100 to można zacząć się martwić, na razie jest ok. To że ma 300 zrobione nie znaczy że jest do wymiany. Jak silnik nie pluje olejem to i kat po d*pie nie dostaje. Check się pewnie zapala od gazu, bo ma za wysoką temperaturę jak podaje za mało gazu i odłącza zapłon. Swoją drogą asn pomimo, że gaz dobrze przyjmuje, to ze względu słabego bloku nie bardzo ten gaz mu pasuje, bo sam gaz ma wyższą temperaturę spalania co benzyna, także ogarnij najpierw gaz.

Dzięki! Oleju nie bierze praktycznie w ogóle, zawsze jak sprawdzam to jest w normie. Zobaczymy co będzie z nowymi wtryskami i ewentualnie reduktorem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
4 godziny temu, aderjan napisał:

Dzięki! Oleju nie bierze praktycznie w ogóle, zawsze jak sprawdzam to jest w normie. Zobaczymy co będzie z nowymi wtryskami i ewentualnie reduktorem.

Gazownik mógł się z Tobą przejechać z kompem podłączonym do sterownika lpg i sprawdzić jak ciśnienie pada przy bucie,obstawiam że może i o 0,4-0,5 bara spadać ciśnienie gazu. Wtedy to żadne wtryskiwacze i korekty nie pomogą. Wydajny reduktor to podstawa instalacji lpg. 

Edited by pila24

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 minut temu, pila24 napisał:

Gazownik mógł się z Tobą przejechać z kompem podłączonym do sterownika lpg i sprawdzić jak ciśnienie pada przy bucie,obstawiam że może i o 0,4-0,5 bara spadać ciśnienie gazu. Wtedy to żadne wtryskiwacze i korekty nie pomogą. Wydajny reduktor to podstawa instalacji lpg. 

Mieliśmy jechać, ale powiedział mi, że nie ma to z sensu z racji, że na luźnych obrotach już był rozjazd i określił to jako uszkodzona jedna z listew wtryskowych. Jak wymienią wtryski to będziemy jeździć i wtedy ma się okazać co z reduktorem. Gazownik podejrzewa, że tam jest wsadzone coś lepszego niż ten arctic i nie chce mi wymieniać bez potrzeby, ale to sprawdzi dokładnie kolejnym razem bo niestety reduktor jest dobrze schowany i dziś się nie dopatrzyliśmy jaki to model.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podejrzenia podejrzeniami, ale czy reduktor utrzymuje ciśnienie na sensownym poziomie można sprawdzić tylko podczas jazdy. Jak poprawi instalacje to wrzuć fotki z pod maski.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
19 minut temu, pila24 napisał:

Podejrzenia podejrzeniami, ale czy reduktor utrzymuje ciśnienie na sensownym poziomie można sprawdzić tylko podczas jazdy. Jak poprawi instalacje to wrzuć fotki z pod maski.

Jasne, będzie to sprawdzane. Ja się upieram przy wymianie reduktora. 

Instalacja jest wykonana nienajlepiej, ponieważ nawierty są zrobione wysoko, ale powinno wszystko dobrze działać. Wrzucę zdjęcia jak będzie skończone.

Edited by aderjan

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Jestem po wymianie wtryskiwaczy na Barracuda 115, do tego doszedł nowy filtr FL - 03. Auto na gazie chodzi niemalże idealnie - wkręca się płynnie do czerwonego pola (na starych wtryskach szarpało silnikiem w okolicy 6000 obr.) i jest bardzo dynamiczne. Niestety dalej występują sporadyczne szarpnięcia przy stałej prędkości 110 - 120 km/h na autostradzie. Gaziarz podpiął się do sterownika gazu i do OBD, jeździliśmy dłuższą chwilę po mieście i po autostradzie.

Stwierdził, że z jego strony wszystko jest idealnie, reduktor działa poprawnie i mimo moich sugestii by go zmienić upierał się, że on spełnia w zupełności swoją rolę, nie ma spadków ciśnienia i wyrzucę pieniądze. Korekty są poprawne, nie ma problemów z mieszanką. 

Gaziarz obstawia, że problemem jest któraś cewka lub świeca. We wtorek będę ogarniał w Vagservice w Krakowie inne niezwiązane z tym problemem rzeczy, podpowiedzcie proszę jakie cewki i świece są warte uwagi. Serio zależy mi na rozwiązaniu tego problemu bo auto na prawdę chodzi rewelacyjnie, poza tym "szczegółem".

Wrzucam też zdjęcie silnika po założeniu nowych wtrysków. 

 

 

Fotoram.io.jpg

Edited by aderjan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy na benzynie też są szarpania? Jeśli tak to może problem leży po stronie skrzyni?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
2 godziny temu, przem8 napisał:

Czy na benzynie też są szarpania? Jeśli tak to może problem leży po stronie skrzyni?

Nie ma, na benzynie nigdy nic mi nie szarpało. Ostatnio zrobiłem jakieś 300 - 400 km na benzynie, podpinałem komputer i nie było żadnych błędów związanych z katami, zapłonem itd. 

Gaziarz mówi (i to nie pierwszy gaziarz), że gaz jest bardziej wyczulony na niesprawne cewki i dlatego tak może się dziać. 

Edit: cewki mają jakieś 88000 km od wymiany w ASO

Edited by aderjan

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, aderjan napisał:

Gaziarz mówi (i to nie pierwszy gaziarz), że gaz jest bardziej wyczulony na niesprawne cewki i dlatego tak może się dziać

To prawda że na lpg mogą wyjść niedomagania układu zapłonowego które na Pb nie będą odczuwalne. Gaz nieco trudniej odpalić w cylindrze niż benzynę,dlatego iskra musi być mocna by nie było wypadnietych zapłonów.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, pila24 napisał:

To prawda że na lpg mogą wyjść niedomagania układu zapłonowego które na Pb nie będą odczuwalne. Gaz nieco trudniej odpalić w cylindrze niż benzynę,dlatego iskra musi być mocna by nie było wypadnietych zapłonów.

W takim razie trzeba spróbować z cewkami/świecami.

Cewki lepiej wsadzać Beru czy NGK? Świece obecnie mam NGK LPG Laser Line No. 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
32 minuty temu, aderjan napisał:

W takim razie trzeba spróbować z cewkami/świecami.

Cewki lepiej wsadzać Beru czy NGK? Świece obecnie mam NGK LPG Laser Line No. 1

NGK BKR6EKUB

A cewki najlepiej takie jak były fabryczne 

Edited by pila24

Share this post


Link to post
Share on other sites
38 minut temu, pila24 napisał:

NGK BKR6EKUB

 

Dzięki. Będę działać w przyszłym tygodniu i zobaczymy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja niedawno wymieniałem cewki + świece. Cewki założyłem oryginał BERU ZSE 051 które szły na pierwszy montaż + do tego pakietu świece irydowe DENSO IK20TT.

Samochód jeździ na PB/LPG bez problemu i odpala "na dotyk". Polecam taki zestaw. Koszt niemały ale zapominasz o układzie zapłonowym na długi czas i związanym z nim wypadaniem zapłonu (o ile reszta podzespołów silnika są dobre).

Share this post


Link to post
Share on other sites
59 minut temu, pawlo_SL napisał:

Ja niedawno wymieniałem cewki + świece. Cewki założyłem oryginał BERU ZSE 051 które szły na pierwszy montaż + do tego pakietu świece irydowe DENSO IK20TT.

Samochód jeździ na PB/LPG bez problemu i odpala "na dotyk". Polecam taki zestaw. Koszt niemały ale zapominasz o układzie zapłonowym na długi czas i związanym z nim wypadaniem zapłonu (o ile reszta podzespołów silnika są dobre).

Dzięki za podpowiedź. Nie miałem nigdy doczynienia z tymi świecami, nie są też w sumie zalecane do tego silnika, ale skoro Tobie to działa poprawnie to może warto rozważyć.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Tak, akurat co do świec marki DENSO (firma z początku produkująca tylko dla Toyoty) a już tym bardziej ich irydówek jestem w 100% pewny. Wkładam je do każdego pojazdu jaki przechodzi przez moje ręce, począwszy od zwykłego chinskiego (choć dosyć mocno stuningowanego) skuterka 4-suwowego, poprzez motocykle sportowe, a kończąc na silnikach samochodowych. Wkładam zawsze DENSO, a w 99% przypadkach zawsze odpowiedniki irydowe. Ktoś pomyśli że robię jakąś pseudo-reklamę...G***prawda. Piszę tak bo mam je sprawdzone i zawsze gwarantują mi "święty spokój" jeśli chodzi o ukł.zapłonowy.

NGK odradzam, z autopsji. Niestety ale dużo panujących opinii w siedzi i wśród znajomych potwierdziło się na mojej własnej skórze co do dużej ilości podróbek lub ogólnej zawodności tych świec. Od NGK trzymam się z daleka. Ich wszędobylska dostępność (za niegługo to nawet w piekarni można będzie je kupić) już daje do myślenia że producent raczej idzie na ilość a nie jakość. To nie ta jakość co kiedyś...

Z pozostałych marek to można myśleć nad Champion, BERU (świece też produkują) lub Bosch, a nawet nie boję się wyszczególnić tutaj polskiej Iskry (ale to dla mniej wysilonych jednostek), na których wbrew pozorom nasz polski Maluch lub Polonez lepiej pracowały i jeździli niż na takich NGK (to taka ciekawostka) :)

 

Wkładaj świece DENSO a nie pożałujesz. Mają swoją linie Denso TT dla silników zasilanych LPG (są to "zwykłe" świece i innym kształcie elektrody i chyba ciepłocie). Świeca irydowa różni się od zwykłej bardziej skupioną i mocniejszą iskrą, co w przypadku LPG które jest paliwem "gorszym" do zapalenia bardzo ważnym aspektem. Oczywiście największą zaletą irydówek jest sam metal z której jest stworzona elektroda. Iryd jest dużo bardziej wytrzymałym metalem (szlachetnym) niż w zwykłych świecach przez co taka świeca charakteryzuje się kilkukrotnie większą żywotnością. Dla przykładu zwykłe świece wymieniasz co 10-15 tyś. km., przy LPG 2x szybciej. Odpowiednik irydowy wytrzymuje nawet do 50 tyś. km.!

Edited by pawlo_SL

Share this post


Link to post
Share on other sites

pawlo_SL dzięki, chyba mnie przekonałeś :D spróbuję we wtorek wrzucić te świece i nowe cewki, jak to nie pomoże to już chyba nie ma ratunku :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak cewki nie wywalają błędów to je zostaw. Świecami się zajmij.


Pierwszy - A4 B5 Avant 2001 1.9 TDI AJM

Drugi - A4 B6 Avant 2002 3.0Q ASN

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, Langista napisał:

Jak cewki nie wywalają błędów to je zostaw. Świecami się zajmij.

a jak Wg Ciebie rozroznić niedomagania cewki lub świecy korzystając tylko z informacji czy wyskakują błędy ? 

Poza tym, sugerowanie się temperaturą katalizatorów podawaną przez VAGa to strzał w kolano, bo to nie są realne mierzone wartości a teoretyczne obliczenia i nie będą miały jakichkolwiek odchyłek w przypadku awarii katalizatorów. ... 


Profesjonalny montaż instalacji LPG Lublin, PW. Galeria montaży goo.gl/hCW2af
Silniki benzynowe - Strojenie, chip tuning, poprawki po tunerach :) o2-sai-kat off 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
2 2

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...