Jump to content
1 1
aderjan

[3.0 ASN] Sporadyczne szarpniecia na LPG

Recommended Posts

Teraz, Robero321 napisał:

Jaki masz reduktor i wtryski ? i jak stary jest ?

Reduktor Arctic Tomesetto 09 zdaje się, że jest ten sam od 2008 roku.

Wtryski ac wo1 bfc i tu pewności co do ich wieku nie mam, ale prawdopodobnie były montowane gdzieś w 2012-2013. Obstawiam, że mają ponad 100 tysięcy km.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wydaje mi się że on ma sporo poniżej 200 koni. jeśli się mylę to niech ktoś mnie poprawi.

A jeśli faktycznie ma poniżej to na regulacje szkoda kasy i czasu. a tak chyba jest jak zauważyli koledzy w logach nie wyrabia się przy większym odciążeniu gdzie na benzynie jest o wiele lepiej..

Tym bardziej jeśli ma koło 10 lat... Ja bym poszedł w wymianę na jakiegoś Golda albo coś podobnego +barakudy

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, Robero321 napisał:

Wydaje mi się że on ma sporo poniżej 200 koni. jeśli się mylę to niech ktoś mnie poprawi.

A jeśli faktycznie ma poniżej to na regulacje szkoda kasy i czasu. a tak chyba jest jak zauważyli koledzy w logach nie wyrabia się przy większym odciążeniu gdzie na benzynie jest o wiele lepiej..

Tym bardziej jeśli ma koło 10 lat... Ja bym poszedł w wymianę na jakiegoś Golda albo coś podobnego +barakudy

Myślałem, żeby wrzucić reduktor AC R01 250KM i wtryski barracuda.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Też może być z tym że chyba nie ma zaworu wbudowanego musiał byś dołożyć bo stary chyba ma

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 minut temu, Robero321 napisał:

Też może być z tym że chyba nie ma zaworu wbudowanego musiał byś dołożyć bo stary chyba ma

Porozmawiam jeszcze z gaziarzem i zobaczymy. Dzięki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na gazie pętli dopiero od 6300. Jeśli regulacja nie przyniesie efektu to wymień reduktor i wtryski. Z tego co piszesz już sporo przelatały i najlepsze czasy mają za sobą.

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 godzin temu, aderjan napisał:

Może od razu wymienić ten reduktor

Reduktor wymienić na taki jak wcześniej napisałem,wtryskiwacze do sprawdzenia pod kątem równego wydatku. Ale pewnie też do wymiany.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
W dniu 7.06.2019 o 14:14, pila24 napisał:

Reduktor wymienić na taki jak wcześniej napisałem,wtryskiwacze do sprawdzenia pod kątem równego wydatku. Ale pewnie też do wymiany.

Dzięki, we wtorek będą sprawdzać i najprawdopodobniej jedno i drugie do wymiany. 

 

Edit: Byłem u gaziarza, pokazał mi korekty na benzynie i jest według niego idealnie bo w zakresie -5 do 5 wszystko się mieści. Na gazie w dwóch miejscach korekty rozjeżdżają się do 14-16 i jest zbyt uboga mieszanka. Do wymiany na pierwszy ogień pójdą wtryskiwacze na barracude. Reduktor najpierw sprawdzą, a później zdecydują czy trzeba wymieniać. 

 

Ponadto mam do Was pytanie - czy warto wymieniać katalizator na dedykowany JMJ? Co 300-400 km mam check engine i zbyt małą wydajność kata. Poza tym temperatura kata w trakcie jazdy autostradą mieściła się w zakresie 700-800 stopni, maksymalnie 990. Słyszałem o przegrzewaniu się bloków silnika od zbyt rozgrzanych katów.

Edited by aderjan

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 7.06.2019 o 14:17, aderjan napisał:

Słyszałem o przegrzewaniu się bloków silnika od zbyt rozgrzanych katów.

Nie tyle o przegrzewaniu co o pękaniu bloku od przegrzania....

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 minut temu, Robero321 napisał:

Nie tyle o przegrzewaniu co o pękaniu bloku od przegrzania....

Czyli bawić się w wymianę kata? Prawie 300 tysięcy jest na seryjnym.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po logach katy wyglądają na zdrowe. Ogarnij to lpg to i pewnie błędy od katów znikną.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jakbyś miał temperaturę powyżej 1100 to można zacząć się martwić, na razie jest ok. To że ma 300 zrobione nie znaczy że jest do wymiany. Jak silnik nie pluje olejem to i kat po d*pie nie dostaje. Check się pewnie zapala od gazu, bo ma za wysoką temperaturę jak podaje za mało gazu i odłącza zapłon. Swoją drogą asn pomimo, że gaz dobrze przyjmuje, to ze względu słabego bloku nie bardzo ten gaz mu pasuje, bo sam gaz ma wyższą temperaturę spalania co benzyna, także ogarnij najpierw gaz.


Pierwszy - A4 B5 Avant 2001 1.9 TDI AJM

Drugi - A4 B6 Avant 2002 3.0Q ASN

Share this post


Link to post
Share on other sites
34 minuty temu, Langista napisał:

Jakbyś miał temperaturę powyżej 1100 to można zacząć się martwić, na razie jest ok. To że ma 300 zrobione nie znaczy że jest do wymiany. Jak silnik nie pluje olejem to i kat po d*pie nie dostaje. Check się pewnie zapala od gazu, bo ma za wysoką temperaturę jak podaje za mało gazu i odłącza zapłon. Swoją drogą asn pomimo, że gaz dobrze przyjmuje, to ze względu słabego bloku nie bardzo ten gaz mu pasuje, bo sam gaz ma wyższą temperaturę spalania co benzyna, także ogarnij najpierw gaz.

Dzięki! Oleju nie bierze praktycznie w ogóle, zawsze jak sprawdzam to jest w normie. Zobaczymy co będzie z nowymi wtryskami i ewentualnie reduktorem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
4 godziny temu, aderjan napisał:

Dzięki! Oleju nie bierze praktycznie w ogóle, zawsze jak sprawdzam to jest w normie. Zobaczymy co będzie z nowymi wtryskami i ewentualnie reduktorem.

Gazownik mógł się z Tobą przejechać z kompem podłączonym do sterownika lpg i sprawdzić jak ciśnienie pada przy bucie,obstawiam że może i o 0,4-0,5 bara spadać ciśnienie gazu. Wtedy to żadne wtryskiwacze i korekty nie pomogą. Wydajny reduktor to podstawa instalacji lpg. 

Edited by pila24

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 minut temu, pila24 napisał:

Gazownik mógł się z Tobą przejechać z kompem podłączonym do sterownika lpg i sprawdzić jak ciśnienie pada przy bucie,obstawiam że może i o 0,4-0,5 bara spadać ciśnienie gazu. Wtedy to żadne wtryskiwacze i korekty nie pomogą. Wydajny reduktor to podstawa instalacji lpg. 

Mieliśmy jechać, ale powiedział mi, że nie ma to z sensu z racji, że na luźnych obrotach już był rozjazd i określił to jako uszkodzona jedna z listew wtryskowych. Jak wymienią wtryski to będziemy jeździć i wtedy ma się okazać co z reduktorem. Gazownik podejrzewa, że tam jest wsadzone coś lepszego niż ten arctic i nie chce mi wymieniać bez potrzeby, ale to sprawdzi dokładnie kolejnym razem bo niestety reduktor jest dobrze schowany i dziś się nie dopatrzyliśmy jaki to model.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podejrzenia podejrzeniami, ale czy reduktor utrzymuje ciśnienie na sensownym poziomie można sprawdzić tylko podczas jazdy. Jak poprawi instalacje to wrzuć fotki z pod maski.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
19 minut temu, pila24 napisał:

Podejrzenia podejrzeniami, ale czy reduktor utrzymuje ciśnienie na sensownym poziomie można sprawdzić tylko podczas jazdy. Jak poprawi instalacje to wrzuć fotki z pod maski.

Jasne, będzie to sprawdzane. Ja się upieram przy wymianie reduktora. 

Instalacja jest wykonana nienajlepiej, ponieważ nawierty są zrobione wysoko, ale powinno wszystko dobrze działać. Wrzucę zdjęcia jak będzie skończone.

Edited by aderjan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jestem po wymianie wtryskiwaczy na Barracuda 115, do tego doszedł nowy filtr FL - 03. Auto na gazie chodzi niemalże idealnie - wkręca się płynnie do czerwonego pola (na starych wtryskach szarpało silnikiem w okolicy 6000 obr.) i jest bardzo dynamiczne. Niestety dalej występują sporadyczne szarpnięcia przy stałej prędkości 110 - 120 km/h na autostradzie. Gaziarz podpiął się do sterownika gazu i do OBD, jeździliśmy dłuższą chwilę po mieście i po autostradzie.

Stwierdził, że z jego strony wszystko jest idealnie, reduktor działa poprawnie i mimo moich sugestii by go zmienić upierał się, że on spełnia w zupełności swoją rolę, nie ma spadków ciśnienia i wyrzucę pieniądze. Korekty są poprawne, nie ma problemów z mieszanką. 

Gaziarz obstawia, że problemem jest któraś cewka lub świeca. We wtorek będę ogarniał w Vagservice w Krakowie inne niezwiązane z tym problemem rzeczy, podpowiedzcie proszę jakie cewki i świece są warte uwagi. Serio zależy mi na rozwiązaniu tego problemu bo auto na prawdę chodzi rewelacyjnie, poza tym "szczegółem".

Wrzucam też zdjęcie silnika po założeniu nowych wtrysków. 

 

 

Fotoram.io.jpg

Edited by aderjan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy na benzynie też są szarpania? Jeśli tak to może problem leży po stronie skrzyni?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Teraz, przem8 napisał:

Czy na benzynie też są szarpania? Jeśli tak to może problem leży po stronie skrzyni?

Nie ma, na benzynie nigdy nic mi nie szarpało. Ostatnio zrobiłem jakieś 300 - 400 km na benzynie, podpinałem komputer i nie było żadnych błędów związanych z katami, zapłonem itd. 

Gaziarz mówi (i to nie pierwszy gaziarz), że gaz jest bardziej wyczulony na niesprawne cewki i dlatego tak może się dziać. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
1 1

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...