Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Błąd P040100


dawid.marks

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam taki problem mianowicie wyskoczył mi check engine po diagnozie kompem błąd P040100 wykryto zbyt mały przepływ w układzie recyrkulacji spalin . Po wyczyszczeniu EGR błąd po 100 km wyskoczył ponownie mechanik postanowił zmienić EGR kupiłem org i dalej 100-200 km i błąd ten sam . Miał ktoś ten problem ? Jak go rozwiązać bo ręce mi opadają silnik to 2009 3.0 TDI quattro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo problemem nie jest sam EGR a jego chłodnica. Czy EGR został wymieniony razem z nią?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, edraven napisał:

Bo problemem nie jest sam EGR a jego chłodnica. Czy EGR został wymieniony razem z nią?

Kolego mechanik rozkręcił cały układ wszystko co związane z EGR byłem widziałem na żadnej rurce nie ma nagaru chłodnica sprawdzona organoleptycznie wejście i wyjście naprawdę bardzo czyste przepłukania zero syfu kolektory jak nowe jutro odbiorę sprawdzę aczkolwiek sam jest dziw że wywala ten błąd skoro widział już rury i egry z nagarem i jakoś latało macie jeszcze jakieś pomysły może przepływała?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz silnik CCWA to warto zrobić procedurę czyszczenia EGR. Temat dosyć upierdliwy , u mnie pomoglo plus dobre grzanie autem od czasu do czasu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, edraven napisał:

Jak masz silnik CCWA to warto zrobić procedurę czyszczenia EGR. Temat dosyć upierdliwy , u mnie pomoglo plus dobre grzanie autem od czasu do czasu. 

A jak dokładnie VCDS-em wykonać tą procedurę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, duzy616 napisał:

A jak dokładnie VCDS-em wykonać tą procedurę.

Wchodzisz w adaptacje w silniku i będziesz miał procedurę do wyboru, a pozniej krok po kroku. Tylko CCWA, CAPA tego nie ma. Warto to zrobic przed wymianą oleju żeby nie meczyc swiezego oleju bo z 30 minut auto silnik będzie się grzał dosyc mocno. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, dawid.marks napisał:

Problem rozwiązany

Co było?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc od początku jestem drugim właścicielem auto ma przelatane 290tys był ten błąd aczkolwiek mechanik zaczął od czyszczenia EGR stwierdził jego zapieczenie więc nowy org kupiony błąd ponownie się pojawił. Zaczął od czyszczenia dosłownie wsZystko związane z EGR i tu rozczarowanie po tym przebiegu wszystko az się świeciło nie miał co czyścić ale rozkręcone było wszystko i miałem pewność że to nic mechanicznego. Kolejnym etapem była podmiana przeplywki na org nowa i dalej to samo. Więc pozostała tylko elektronika instalacja ok nikt wcześniej nic przed moim mechaniorem tam nie maczał palców! Więc problem musiał lezec po elektronice i się zaczęło wszystkie adaptacje od czujnika DPF, EGR przepływki , po wypalanie komputerowe DPF  i odrazu problem znikł ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...