Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 TDI PD] Problem z odpalaniem na ciepłym.


koziol99

Rekomendowane odpowiedzi

Witam kolegów. Na początku chcę zaznaczyć że szukałem podobnych tematów znalazłem kilka ale trochę innych od mojego. Otóż mam problem z odpalaniem auta na gorącym silniku. 

Sprawa wyglada tak że na zimnym odpala dobrze, na gorącym różnie, ale raczej ze wskazaniem na ciężko, zwykle kilka sekund (3-10) Kolejna sprawa że od kilku lat odpalałem auto w taki sposób że przed samym zapaleniem przełączałem włącznik świateł i palił od strzała. Bo wtedy już ten problem się pojawił ale mechanik powiedział mi o tym o tak robiłem i było ok. Teraz to już nie pomaga. 

Jakieś 2 miesiące temu, mecher dokladal mi tempomat, przed tym wszystko było ok, potem usuwał błąd ( robił jakaś żwirek) z czujnikiem płynu do spryskiwaczy. Ostatnio po zgaszeniu silnika nie mogłem go zapalić w ogóle na ciepłym. Odstawiłem do mechanika (inny niż wcześniej) i wymienił uszczelniacze na pompowtryskach ale i to nie pomogło i twierdzi że do roboty głowica, tuleje gniazd pompowtrysków (podobno porysowane delikatnie). Czytałem trochę na necie i tutaj i pytałem znów innego mechanika i niektórzy twierdzą że po wymianie włącznika do świateł wszystko wróciło do normy. Wiem że ciężko coś doradzić nie widząc auta itd ale może ktoś kół podobnie. Bardzo liczę na Waszą pomoc. Odpowiem na każde pytania !

Wiem że trochę chaotycznie ale jak usłyszałem że za robote głowicy 1800 a i to może nie pomóc to mi słabo :/

Pozdrawiam Piotrek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniony rozrusznik na nowy, akumulator sprawny. Pompka w baku sprawdzona i działa. Zaworek na filtrze również sprawdzony. Auto dalej nie chce odpalić na ciepłym silniku. Komputer nie pokazuje żadnych błędów. Pomóżcie proszę koledzy.

Pozdrawiam 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedź do tunera i niech Ci zwiększy dawkę startową... 

Spróbuj na gorącym silniku odpiąć wtyczkę od czujnika temperatury, wymusisz podanie większej dawki i napisz jak wtedy odpalił...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpinany był czujnik temperatury, nie pomogło. Byłem u tunera zwiększył dawkę startową i niestety to nie to. Auto na ciepłym w ogóle nie chce już odpalić. Można kręcić i tak nie odpali, dopiero gdy trochę ostygnie. Na komputerze zero błędów. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie wskazania są z czujnika temperatury? Do sprawdzenia również ciśnienie wytwarzane przez pompę tandemową, może już nie daje rady. Jak odpali to jeździ normalnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak odpali to chodzi równiutko, nie trzęsie, nie przerywa. Zdarzyło się 2-3 razy że zgasło auto dojeżdżając do świateł na luzie. Ale udało się po chechłaniu odpalić. Będąc u tunera stwierdził że to raczej nie wina pompy aczkolwiek nie sprawdzał jej. Nie wiem co robić a auto jest potrzebne na za tydzień. A nikt się nie chce tego podjąć...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdź przy okazji EGR z klapą gaszącą i układ podciśnienia do tych elementów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podaj kąt synchronizacji rozrządu, a najlepiej zrób logi statyczne i dynamiczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób log statyczny grupy 007 na tym ciepłym i możesz na zimnym. 

Log z próby opalania kanału 003 + 004 + 005

Potem kolejny żeby był kanał 001

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pacjent  A4 B6 1.9 TDI AVF 

Ostatnio po zgaszeniu  auto strasznie  ciężko odpalilo trzeba było długo kręcić.Auto nigdy wcześniej czegoś takiego nie miało.Problem ustal gdy na tydzień  wyjechałem w delegację i wróciłem  lecz po 2 tygodniach znowu powrócił.Mianowice jest tak że auto Na zimnym odpala jeszcze w miarę ale gdy się przejdziemy a samochód złapie temperaturę  to po zgaszeniu i po chwilowym odpalaniu  tak do minuty jest ok a później trzeba już długo kręcić  gdy ostygnie to już odpala tak wiarę okej ale to i Tak nie to co powinno być  .Nie mam pomysłu co to może być 

Pompą?

Uszczelniacze  pompek???

paliwo chyba raczej się nie cofa bo wtedy po dłuższym postoju było by gorzej nie lepiej 

 

Z góry dzięki za Pomoc 

Edytowane przez Nasters
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam dokładnie ten sam problem, nikt już nie wie co to może być. Wymieniłem rozrusznik, uszczelniacze na pompkach, pompkę w baku. W piątek wymieniłem czujnik położenia wału, jest poprawa, bo auto przynajmniej odpala na ciepłym silniku, wcześniej nie było szans, ale i tak trzeba pokręcić trochę żeby odpaliło. Już ręce opadają bo nie ma nikt pomysłu co to jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W piątek był wymieniony czujnik położenia wału, jest mała poprawa, bo teraz na ciepłym silnik złapie po kilkukrotnym kręceniu, wcześniej nie było takiej opcji. Na zimnym jak palił tak pali dalej na dotyk. Logów nie mam jak zrobić, nie mam u kogo podłączyć ;/ Byłem w Krakowie u tunera, patrzył na kompie na wszystko i stwierdził że raczej w normie wszystko. Nie ma tam żadnej tragedii. Nie wiem już naprawdę co to może być ;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U Ciebie to może być ten czujnik wału, u mnie już nie wiem. Mechanik sprawdzał ją z tego co mi mówił i podobno trzyma parametry. Dawkę paliwa na ciepłym też zwiększyłem u tunera i zero poprawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisałem jakie logi robić... Z fusów ciężko wróżyć, poprosić kogoś z rejonu o pomoc i może ktoś podłączy pod kompa... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam kąpa powiedz mi na którym kanale można sprawdzić logi pompy tandem ciśnienie i wgl 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 5.07.2019 o 11:41, kamil-vag napisał:

Zrób log statyczny grupy 007 na tym ciepłym i możesz na zimnym. 

Log z próby odpalania kanału 003 + 004 + 005

Potem kolejny żeby był kanał 001

I statyczny 013+018+023 jak zimny a potem jak ciepły... 

Najlepiej jakbyś najpierw wciskał log i dopiero odpalał i przez chociaż 5 min pologował... 

Zobacz na próbę czy jak odepniesz wtyczkę od czujnika G62 to będzie lepiej... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

G62 to czujnik temperatury  ta ?? Gdzie on się znajduje 

Dzieki za Pomoc 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...