Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Pomoc w ogarnięciu silnika!


timmy41

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

na wstępie chciałbym się przywitać jako (jak na razie) szczęśliwy posiadacz A4 B5 1.8t z 99r. Auto kupiłem dość niedawno i chciałbym ogarnąć je pod względem technicznym jak najbardziej się da samemu. Zacznę od tego że samochód był oryginalnie z silnikiem ANB, sprzedający twierdził że wymieniana była tylko głowica i sterownik na AWT. Jak okazało się przy wymianie rozrządu i oleju, cały silnik to AWT a nie tylko głowica (co sprzedający ukrył...). Po odpaleniu na zimnym słychać sekundowe stuknięcie i tylko na zimnym. Na benzynie i także na zimnym lekko falują obroty w zakresie +-200rpm do tego przez pierwsze kilometry jazdy reakcja na gaz jest tragiczna, potem jest już lepiej. Komputer wypluł mi takie błędy:
6 Faults Found:
18057 - Powertrain Data Bus
            P1649 - 35-00 - Missing Message from ABS Controller
17511 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating; B1 S1
            P1103 - 35-10 - Performance too Low - Intermittent
16804 - Catalyst System; Bank 1
            P0420 - 35-10 - Efficiency Below Threshold - Intermittent
18062 - Please check DTC Memory of Instrument Cluster
            P1654 - 35-00 -
18058 - Powertrain Data Bus
            P1650 - 35-00 - Missing Message from Instrument Cluster
16891 - Idle Control System RPM
            P0507 - 35-10 - Higher than Expected. - Intermittent

Z tego co szukałem każdy błąd pojedynczo mniej więcej rozumiem ale czy wszystkie razem powiedzą coś więcej?
Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób podstawowe logi - wszystko co i jak w dziale diagnostyka. Sprawdź zaworek jednokierunkowy w trójniku odmy. Część błędów może być przez źle wystrojone lpg...

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko fajnie tylko logi robimy przynajmniej do 6tys. To nie diesel. Z tego co wkleiłeś to mega uboga mieszanka i turbo późno wstaje. Zrób przynajmniej 2+33 i 115+118 na benie do odcinki. Lpg jest nieważne, bo i tak nadaje się do regulacji na korekty sondy.

Błędy każdorazowo kasowane zaraz przed logami?

Edytowane przez przem8
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błędy usunięte tylko na początku przed pierwszym pomiarem. W takim razie jutro zrobię logi jeszcze raz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz możliwość to sprawdź wcześniej  zawór dv, odmę i szczelność dolotu kompresorem.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Udało mi się zrobić logi do 6k bo na więcej brakło prostej.
Grupy 115, 118: http://vaglogi.pl/log-115_118_33617r.html
Grupy 003, 020: http://vaglogi.pl/log-003_020_0ZsL68b.html
Grupy 002, 033: http://vaglogi.pl/log-002_033_t2p8k9.html
Przed każdym wykasowałem błędy. Zdążyłem tylko sprawdzić odmę i jest w porządku. DV i szczelność sprawdzę na wolnym bo sesja i czasu mało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Turbo porażka - bardzo późno osiąga zadane doładowanie. Przepływka w miarę ok, czasy wtrysków też, a bardzo ubogo mimo wszystko.

Wszystkie logi były na benzynie?

Do sprawdzenia dv, szczelność dolotu, ten zaworek w odmie sprawny? 

Edytowane przez przem8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Logi na benzynie były robione. Zaworek sprawny. Turbo może tak dmuchać przez DV czy raczej zmęczenie po tylu latach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo źle ustawiona sztanga. Zacznij od dv, a potem log 118 z odpiętą wtyczką od n75. Jeśli wtedy będzie dmuchać mniej niż 0,3 bara to sztanga za słabo naciągnięta albo już kończy żywot.

Edytowane przez przem8
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj wszedłem pod auto żeby sprawdzić DV i trochę się przeraziłem. Turbo oplute olejem (czas na regenerację?), przewód powietrza od strony chłodniczki odkręcony, luźny i opluty olejem, DV zalepione do połowy plasteliną i olejem (nie działa). Odmy i szczelności jeszcze nie sprawdzałem bo brakło czasu. Zauważyłem także, że jak zamykam okna albo migam światłami to spadają obroty, cewki do wymiany??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...