Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Napięcie podczas ładowania


Gadget83

Rekomendowane odpowiedzi

Witam 

Jakie powinno być napięcie podczas ładowania u mnie jest bez obciążenia 13.60v a jak włącze światła i klime to spada do 13.30v

Akumulator jest roczny i po regeneracji alternator.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zmierz napięcie na alternatorze i porównaj z tym jakie jest na aku podczas pracy jeśli jest różnica to przewody prądowe do wymiany....

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem napięcie na alternatorze 14.20v a na klemach 13.80 bez obciążenia dzięki z info jutro jadę do elektryka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie masz tragedi do pół volta jest jeszcze akceptowalne a jak jest pod obciążeniem ?

u mnie pod obciążeniem klimy i wiatraków spada poniżej 13 volt i to dopiero jest tragedia bo kable wymieniałem pół roku temu i było oki a teraz przy tych temp. jest znowu ujnia jak nie wiem co

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie podobnie na alternatorze 14.2V na aku 13.4-13.6V a pod obciążeniem do 12,7V-13.1V. Jutro zawożę alternator do sprawdzenia jeśli będzie ok, wymienię przewody.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musicie pamiętać przy tych pomiarach o jeszcze jednej bardzo ważnej rzeczy jak nie najważniejszej.

Regulatory w naszych Audi maja kompensacje temperaturowa... czyli jak jest samochód nagrzany a właściwie regulator to dodatkowo obcina napięcie jak zimny daje więcej Voltów.. a ze temp. ?  jakie są to regulator dodatkowo po kilku chwilach od odpalenia obcina napięcie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem u elektryka powiedział że to są straty na kablu prądowym i można tak jeźdźć ale jak chce mieć wartość 14.20v na klemach to można wymienić regulator ale żywotność alternatora spada o połowę. Przeczyszczenie styków trochę pomogło 

Robero321 masz rację co do kompensacji temperaturowej elektryk też o tym wspominał (jeden z lepszych elektryków w krakowie)

Pozdrawiam dzięki za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Robero321 napisał:

Musicie pamiętać przy tych pomiarach o jeszcze jednej bardzo ważnej rzeczy jak nie najważniejszej.

Regulatory w naszych Audi maja kompensacje temperaturowa... czyli jak jest samochód nagrzany a właściwie regulator to dodatkowo obcina napięcie jak zimny daje więcej Voltów.. a ze temp. ?  jakie są to regulator dodatkowo po kilku chwilach od odpalenia obcina napięcie...

Wtedy raczej na wyjściu z alternatora nie będzie 14.2V tylko tylko ile alternator obetnie, uzna za odpowiednie? :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

54 minuty temu, Lomax211 napisał:

Wtedy raczej na wyjściu z alternatora nie będzie 14.2V

Nie pisałem o 14.2 V ... tylko o kompensacji.

Jeśli  Gadget83 zamontuje regulator bez kompensacji i bardzo dobre grube kable to jest możliwe uzyskanie 14.2 Volta na akumulatorze ale  lepiej się trzymać ori regulatora nawet kosztem odrobinę mniejszego napięcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Alternator po regeneracji a efekt taki że pod obciążeniem 13,5 V - 13.6V bez obciążenia 14 V. Też tak macie, że na początku po odpaleniu na zimnym silnik chodzi na wyższych obrotach wtedy napięcie jest 13,7 V a jak obroty spadną to rośnie do 14 V?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołożenie przewodu + bezpośrednio z alternatora do akumulatora zaowocowało 14.6V bez obciążenia z pełnym obciążeniem 14.3v  :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...