Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Klimatyzacja nie chłodzi przy wysokich prędkościach.


matix608

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkim zakładam ten temat ponieważ podobny znalazłem tylko jeden aczkolwiek nie znalazłem w nim rozwiązania mojego problemu.

Mianowicie w ten weekend wybrałem się nad morze (500 km) po wyjeździe z domu jakieś 50 km miałem aż wiedziałem na autostrade jechałem wioskami miastem Max 120 km/h klimatyzacja działała bez problemu.

Gdy wyjechałem na autostrade lecialem średnio 160-180 km/h  ogólnie wiadomo tempomat czasem trzeba było wyprzedzić ogólnie 220 też się zdarzyło. Opisuje to ponieważ może to mieć jakieś związek z moim problemem. I tak jak pisze na autostradzie przy tych prędkościach Klima nie działała dmuchal tylko nawiew ale przy takim upale jaki był bardzo uciążliwe się jechało no A przecież nie będę zwracał jakoś daliśmy radę myślałem że skończył się czynnik i wystarczy uzupełnić planowalem to zrobić nad morzem. Jednak gdy dojechaliśmy rozpakowalismy około godziny to trwało. Pojechaliśmy pozwiedzać o dziwo Klima znów działala i wiadomo że nie jechałem wiecej jak 50 po Sopocie się szybciej nie pojedzie. No to uradowany byłem że Klima się naprawiła mówię można wracać. Więc w niedzielę około 15 wyjechalismy i po 20 km przed bramkami Klima znów przestała działać leciał tylko nawiew ale to nie dawało rady przy upale 30 stopni lalo się z nas. Podczas jazdy myślałem że to przy dużej predkosci Klima nie działa więc na chwile jechałem za tirem jakieś 90 km/h przez jakieś 2-3 minuty jednak to też nie pomogło Klima nie działa. Przystanek na stacji około 5-10 minut też nie pomogł Klima dalej nie działała. Mówimy trudno zostało 250 km jakoś dojechaliśmy auto zostawiłem  na noc w garażu. Rano jadę do miasta i co Klima znowu działa wiadomo nie jadę szybciej jak 120 i po mieście ale Klima działa. Moim zdaniem gaz jest bo w przeciwnym wypadku no klima nie działała by w ogóle. Nie mam pojęcia co jest grane... Nie wiem czy ten problem zaczyna się powyżej iluś tam tys  obrotów czy od jakiejs prędkości nie wiem. Nie chce też jechać i bladzic żeby naciągali mnie na koszty i mówić że mam wymienić wszystko po kolei. Może ktoś z was mi pomoże. Dodam że jeden tak temat na forum już był nawet ludzie podłączali vaga i 0 błędów pokazywalo im (lecz w tamtym  temacie nikt rozwiązanianie znalazł) planuje jechać w sierpniu na Chorwację i nie wyobrażam sobie żebym przy prędkościach autostardowych nie działa mi Klima. Liczę na jakieś sugestię oraz pomoc. Pozdrawiam 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze jakbyś podłączył do kompa, bo może jakaś klapa też nie działa. Jak byś podłączał to zobacz też grupy od klimy, ile masz czynnika i jak pracuje kompresor itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, matix608 napisał:

Witam wszystkim zakładam ten temat ponieważ podobny znalazłem tylko jeden aczkolwiek nie znalazłem w nim rozwiązania mojego problemu.

Mianowicie w ten weekend wybrałem się nad morze (500 km) po wyjeździe z domu jakieś 50 km miałem aż wiedziałem na autostrade jechałem wioskami miastem Max 120 km/h klimatyzacja działała bez problemu.

Gdy wyjechałem na autostrade lecialem średnio 160-180 km/h  ogólnie wiadomo tempomat czasem trzeba było wyprzedzić ogólnie 220 też się zdarzyło. Opisuje to ponieważ może to mieć jakieś związek z moim problemem. I tak jak pisze na autostradzie przy tych prędkościach Klima nie działała dmuchal tylko nawiew (...)

U mnie klima się wyłączała jak było mało czynnika,

Pozdr.

Piotr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spróbuj czy działa normalnie przy obiegu wewnętrznym.Jak działa dobrze to wina klap.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Wihajster napisał:

spróbuj czy działa normalnie przy obiegu wewnętrznym.Jak działa dobrze to wina klap.

Podczas wracania z Sopotu sprawdzałem na autostradzie, włączyłem obieg wewnętrzny i nie działało - Klima nadal nie chlodzila.

 

Kolega @countryFan napisal że brak czynnika? Ale czy brak czynnika dawał by się we znaki tylko przy dużych prędkościach podkreślam że jeżdżę teraz po mieście i Klima normalnie działa 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam podobny problem, u mnie wystarczy że wyjadę w dłuższą trasę jakieś 50 km i Klima przestaje chłodzić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy czujnik temperatury cieczy chłodzącej jest sprawny? ECU może dawać sygnał do Klimatronika o wyłączeniu klimy jak auto jest obciążone lub przegrzane. Do sprawdzenia VAGiem - błędy w ECU + wskazanie z czujnika temperatury oraz bloki pomiarowe klimatronika.

W B7 w klimtroniku w adaptacjach w kanale nr 3 można zmienić wartość z 1 na 0, wtedy klimatronik ignoruje informację z ECU. Zmianę w adaptacjach warto zrobić chociażby do sprawdzenia czy tutaj jest problem.

Edytowane przez bobikos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 12.06.2019 o 12:23, Wihajster napisał:

spróbuj czy działa normalnie przy obiegu wewnętrznym.Jak działa dobrze to wina klap.

No ja mam właśnie takie objawy ... dość precyzyjnie przy 140 km/h odcina dopływ zimnego powietrza - słychać jakby klima mieliła te powietrze gdzieś w środku ale nie wydobywa sie z kratek - zejdę z prędkości i momentalnie chłodny wiaterek, są to dość gwałtowne zmiany - narastają wraz z różnica temp. wewnątrz i na zewnątrz. Podobnie jak jadę ponad 140 "odetnie" zimy nadmuch i wcisnę obieg zamknięty to wieje chłodem ... co może być powodem - klapa czy silnik, jaki symbol.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niesprawna klapa mieszająca. Sprawdź błędy w klimie i zrób nastawy podstawowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, bobikos napisał:

Niesprawna klapa mieszająca. Sprawdź błędy w klimie i zrób nastawy podstawowe.

od tego tez bym zaczął

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To który to:

2 - silnik nastawczy klapy dławienia powietrza - jasnoniebieski [V71] - F (M)
3 - silnik nastawczy możliwości zamkniętego obiegu powietrza - niebieski [V113] - D (L)
4 - silnik nastawczy klapy rozmrażania - zielony [V107] - B (J)
5 - silnik nastawczy klapy regulacji temperatury lewy - czerwony [V158] - G
6 - silnik nastawczy klapy w przestrzeni na nogi - biały [V70] - K
7 - silnik nastawczy klapy regulacji temperatury prawy - fioletowy [V159] - H

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę że problem znany od lat ale rozwiązania konkretnego nie mogę znaleźć - wyjmę siliczek, przemyje i zobaczę co to da - myślę że chodzi o ten od różowo-fioletowej dźwigni

 

Edytowane przez adadur
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Początkowy myślalem że to V159 ale tak czytam i chyba to dotyczy V71 - musi ona przy wyższej prądkości zamykać dopływ powietrza a że klapa obiegu wewnetrzny zamknięta to wiatrak mieli te powietrze w środku ale malo co dmucha

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 28.06.2019 o 12:05, kuba.goller napisał:

Ja źle działa jakaś klapa to powinieneś mieć błąd w sekcji KLIMA.

Nie wszystko bywa tak oczywiste...

szczególnie przy klimatyzacji często trudno namierzyć błąd ponieważ silniczki, czujniki , elektrozawór mogę niewłaściwie działać ale elektrycznie błędu nie zgłoszą.

 

Zabrałem się za wyczyszczenie silniczka klapy spiętrzającej V71.

Już na początku widziałem że coś z nim nie tak ... auto zgaszone, zdjęty schowek a silniczek klapy wykonuje małe ruchy - widocznie szukał swojej pozycji początkowej przez niedomagający potencjometr. Także jak komuś po wyłączeniu auta klapki chodzą, "trzeszczą" to jest to sygnał, że już jest coś nie tak.

Silniczek rozebrany, potencjometr przemyty Kontaktem IPA plus, kółka nasmarowane ... po montażu obowiązkowa kalibracja nastaw podstawowych.

Po zmontowaniu silniczek przestał wykonywać te mikro ruchy ... ale nie chciało mi się wyjechać w trasę i sprawdzić czy przy ok 140 przymyka powietrze ... w tygodniu będzie okazja i dam znać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 7.07.2019 o 10:07, adadur napisał:

Po zmontowaniu silniczek przestał wykonywać te mikro ruchy ... ale nie chciało mi się wyjechać w trasę i sprawdzić czy przy ok 140 przymyka powietrze ... w tygodniu będzie okazja i dam znać.

Pomogło?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 12.06.2020 o 23:15, Emejcz napisał:

Pomogło?

Tak pomogło

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...