Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Proźba o analizę logów


Marwis B5

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, pacjent to A4 B6 1.8T AVJ 150km Pb+Lpg przebieg 253tys.km

Mam problem z mocą, a właściwie jej brakiem i szarpaniem silnika na benzynie (silnik nierówno pracuję i ciężko wkręca się na obroty). Na Lpg problemu szarpania silnikiem nie ma i auto wmiarę dobrze przyśpiesza, choć wydaje mi się że było lepiej.

Vag pokazuję jeden błąd 17535 -  Fuel Trim; Bank 1 (Mult): System too Rich 

Szczelność dolotu sprawdziłem jest ok, przy okazji wyczyściłem wszystko( było trochę oleju)słynny  zaworek odpowietrzenia skrzyni korbowej jest dobry.

Dołączam logi na Pb i Lpg ( mam nadzieję że dobrze zrobiłem ?)

Log nai Pb: http://vaglogi.pl/log-002_033_0msaS2.html

http://vaglogi.pl/log-115_118_e87Xgq.html

Logi na Lpg: http://vaglogi.pl/log-002_033_OTHvTW.html

http://vaglogi.pl/log-115_118_Mbt43hc.html

W odczytywaniu logów mam małe doświadczenie, więc pytanie co koledzy sądzicie o tych logach ( co jest nie tak )

Z góry dzięki za odpowiedzi

Pozdrawiam ?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeplywka trochę mało mierzy i jest zalany na lpg stąd błąd bogatej mieszanki. Spróbuj przeczyscić przeplywke tylko nie mechanicznie. Wystroić gaz na korekty sondy i będzie ok. 

Edytowane przez przem8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, przem8 napisał:

Przeplywka trochę mało mierzy i jest zalany na lpg stąd błąd bogatej mieszanki. Spróbuj przeczyscić przeplywke tylko nie mechanicznie. Wystroić gaz na korekty sondy i będzie ok. 

Dzięki za odpowiedź. Przeplywke czym najlepiej wyczyścić (wymyć), benzyną?? Błąd na LPG a skąd szarpanie i kompletny brak mocy na Pb?? Od przepływki?? Na LPG równo chodzi i przyspiesza. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo pewnie lpg rozwaliło mapę benzynową. Zrób jeszcze 3+20 na benzynie. 

Przeplywkę wymoczyc i przedmuchac IPA pod ciśnieniem.

Błędy kasowane przed logami?

Edytowane przez przem8
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak błędy kasowane przed każdym pomiarem.

Logi grupy 3 i 20: http://vaglogi.pl/log-003_020_BX6FuB.html

Pytanie jeszcze o przepływke: Wymoczyć ją w benzynie i przedmuchać IPA ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Marwis B5 napisał:

Pytanie jeszcze o przepływke: Wymoczyć ją w benzynie i przedmuchać IPA ??

Ja wszystko to robiłem za pomocą IPA. Odzyskałem tym sposobem ponad 15g/s przepływu.

Po kasowaniu błedów i jeździe na benzynie dalej są jakieś szarpania? Po logach nic nie widać żeby miało to miejsce...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szarpanie jest sporadyczne, raz występuje raz nie dziś było, a silnik wyraźnie słabszy na Pb niż na LPG. Nieraz na postoju silnik ma problem z wejściem na obroty, oczywiście na benzynie. Czy coś jeszcze sprawdzić, może problem tkwi po stronie benzyny (pompa, filtr wtryski...)??? 

W weekend może będę miał więcej czasu, to jeszcze raz wszystko posprawdzam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po logach to gaz jest z d*py ustawiony i przepływka zaniża. Jeśli twierdzisz, że dolot szczelny, odma ok to pozostaje spróbować przemyć przepływomierz, a jak nie to wymiana.

Do sprawdzenia jeszcze profilaktycznie dv, bo turbo trochę ospale wstaje ale jest dość gorąco więc może po części i dlatego.

Czasy wtrysków ok więc pompa nie ma tu nic do rzeczy. Możesz sprawdzić jeszcze wartość dla rozrządu w gr.93, tak dla świętego spokoju ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przem8, dzięki za pomoc w weekend wszystko jeszcze raz posprawdzam może coś przeoczyłem ? potem podjadę do gazownika na przegląd i strojenie i dam znać co i jak. ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 12.06.2019 o 19:29, przem8 napisał:

Z gazem się udaj jak wszystko na benzynie ogarniesz :D

przem8, zrobiłem tak jak mówiłeś przepływomierz wymoczyłem w IPA i przedmuchałem.

Szczelność sprawdziłem okazało się że w DV nie działa podciśnienie (nie otwierał się) został wymieniony. poza tym wszystko szczelne.

Silnik odżył, brak jakiegokolwiek szarpania i wyraźnie lepiej przyśpiesza, czuć moc ??

Zrobiłem jeszcze logi http://vaglogi.pl/log-003_020_ipVCL.html

http://vaglogi.pl/log-115_118_HX3iv.html

Na LPG nie robiłem bo jeszcze nie byłem u gazownika.

przem8, dzięki jeszcze raz za pomoc ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób na benie 2+33. Przepływ delikatnie się poprawił ale nadal brakuje do ideału. Zobaczymy jak korekty. Jeśli w normie to narazie może zostać ta przepływka. Turbo teraz dmucha jak trzeba, a logow na gazie nie rób póki nie wyregulujesz lpg i na gazie tylko grupy 2+33.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 19.06.2019 o 09:44, przem8 napisał:

Zrób na benie 2+33. Przepływ delikatnie się poprawił ale nadal brakuje do ideału. Zobaczymy jak korekty. Jeśli w normie to narazie może zostać ta przepływka. Turbo teraz dmucha jak trzeba, a logow na gazie nie rób póki nie wyregulujesz lpg i na gazie tylko grupy 2+33.

Dziś byłem u gazownika na przegląd instalacji i wymianę filtrów (były mocno zabrudzone ?) oprócz tego stwierdził że reszta jest ok. Brak jak dotąd szarpania i nierównej pracy silnika, auto dobrze się ,,zbiera" zarówno na benzynie jaki i na gazie ? Zrobiłem jeszcze logi na pb i lpg 2+33

VAGLOGI.PL

VAGLOGI to usługa która pozwoli Ci przesłać logi z programu VCDS lub VAG-COM i udostępnić je w przyjaznej formie np. na forum
VAGLOGI.PL

VAGLOGI to usługa która pozwoli Ci przesłać logi z programu VCDS lub VAG-COM i udostępnić je w przyjaznej formie np. na forum

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, Marwis B5 napisał:

Dziś byłem u gazownika na przegląd instalacji i wymianę filtrów

Ten pierwszy log na gazie? Jedź do gazownika niech Ci ustawi instalację, bo jest w c**j zalany pod obciążeniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak pierwszy log jest na gazie. Ok podjadę jeszcze na strojenie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko raczej nie do tego samego, bo powinien to sprawdzić przy okazji tego przeglądu. Wspominałeś coś o ustawieniu/sprawdzeniu regulacji lpg?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak wspominałem i regulacji i błędzie 17535 ale w dniu jak u niego byłem to błędu nie było i kazał podjechać jak się pojawi żeby dokładnie wiedzieć kiedy go zalewa. Czy po logach aż tak źle jest??? Bo auto jeździ po wcześniejszych zabiegach naprawdę dobrze. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masakrycznie ? To ten gość nie ma najzwyklejszego skanera obd żeby odczytywać korekty w czasie rzeczywistym? Jak on chciał sprawdzić wystrojenie lpg, patrząc na mapkę w programie i gazując na postoju? Śmiech na sali :facepalm: Poszukaj kogoś ogarniętego na lpg forum, bo się będziesz bujać z tym niewiadomo ile.

Sugerowałbym na próbę podmienić przepływkę od innego 1.8t, bo ciągle brakuje 10 g/s przepływu.

Jakie masz teraz korekty w 32?

Edytowane przez przem8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wcześniej nie miałem czasu by dokończyć temat ?

jakieś 3 tygodnie temu byłem  ponownie u gazownika, tym razem wziął i wystroił sam również stwierdził że go zalewa na lpg. Od tego czasu brak błędów i jakiegokolwiek szarpania. Zrobiłem też logi 2+32 

http://vaglogi.pl/log-002_032_NPoAr3B.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dalej przepływka mało mierzy, nie z tym nie było robione? Jeśli już to 2+33 na lpg, najlepiej pod pełnym butem i przy normalnej jeździe to będzie widać jak tam korekty.

Edytowane przez przem8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...