Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Błędy w sterowniku airbag,dołożenie czujnika w klamrze zapięcia pasów b6


aker

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

nie dawno dołożyłem w b6 u kierowcy i pasażera klamry zapięcia pasa z czujnikami.W sterowniku airbag pokazały się błędy,,sterownik zakodowany nieprawidłowo,,  i nie można ich skasować .Po stronie kierowcy zapięcie pasa wszystko funkcjonuje prawidłowo muszę zapiąć pas bo jak nie zapnę to jest gong i na liczniku świeci się kontrolka jak zapnę pas wszystko znika i np.w czasie jazdy jak odepnę pas to też zapala się kontrolka pasów i uruchamia się gong jak zapnę pas kontrolka gaśnie i gong znika.

Wychodzi na to że działa to prawidłowo ale od strony pasażera nie ma żadnej reakcji.Wychodzi na to że mam źle zakodowany sterownik i muszę zmienić coś w sterowniku i tu wielka prośba o podpowiedz żeby to prawidłowo zakodować i skasować te błędy.Niżej foto błędów i aktualne kodowanie w sterowniku.

IMG_5776.JPG

IMG_5772.JPG

IMG_5773.JPG

Edytowane przez aker
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc tak: 

Aby gong działał na zapięcie pasa pasażera - to musi być czujnik(mata) zajęcia fotela pasażera - jeżeli nie ma - nie zadziała poza tym wywali błąd. Masz przełącznik do dezaktywacji poduchy pasażera? 

Pozdrawiam, 
Darek 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Kolegów, według Twojego kodowania wychodzi na to że ustawiłeś dodatkowo dezaktywację poduszki pasażera kluczykiem. Posiadasz w schowku możliwość wyłączenia poduszki pasażera? Kolega powyżej też poszedł tym tropem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak posiadam  przełącznik do dezaktywacji poduchy pasażera co do czujnika zajętości pasa na siedzeniu pasażera w b6  nie było takiego czujnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie powiem tak... ja jak u siebie przekodowywałem airbagi to załapały mi chyba za 3 lub 4 podejściem. W tym wypadku jak piszesz wydaje się kodowanie ok. Mogę zaproponować jedynie sprawdzenie instalacji czy wszystkie piny w kostkach obsadzone i czy czujniki mają masy. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok.ale strona kierowcy zapięcie,wszystko działa prawidłowo.Nie ma innej możliwości gdzieś wejść i zmienić  tylko ten kod co mam ma być prawidłowy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Elsie dla sterownika airbag B6 były dwa lub nawet trzy schematy elektryczne (dokładnie nie pamiętam), może były miedzy nimi w tym miejscu jakieś różnice.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega który mi to robił znalazł tylko jeden schemat w eslsie dla b6.

Jeszcze takie info i może to coś pomoże cały zestaw pod tego moda mam wyciągnięty z b6 USA wraz ze sterownikiem airbag.Sterownika nie wymieniałem bo nie wiem czy taką operację można zrobić i zamienić sterowniki ? i zobaczyć czy będzie jakaś różnica.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawa trochę się wyjaśniła,według schematu w czarnej kostce w podłodze idą 4 kable 2 idą do licznika i 2 kable do sterownika airbag i od strony pasażera 2 kable do sterownika airbag.Teraz odłączyłem kable od sterownika airbag po obu stronach i problem znikł.Tylko teraz pytanie po co w elsie na schematach tak jest zaznaczone.Podejrzenie jest takie od pasażera idą te kable po to że jak nikt nie zajmuje miejsca to przy  kolizji nie wywali poduchy  a od kierowcy nie wiadomo po co idą te kable do sterownika airbag.Teraz nie ma pomysłów jak to rozwiązać.

Edytowane przez aker
błedy w opisie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...