Skocz do zawartości
IGNOROWANY

B8.5 2.0TDI CNHA 190PS - ciężki rozruch po nocy?


djtatra

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie, bardzo proszę o pomoc w weryfikacji problemu w Audi A4 B8 2.0 TDI Quattro z AdBlue (CNHA) z 2014 :

Film z dzisiejszego poranka:   https://youtu.be/hzOZH1h3kcc

Od jakiegoś czasu auto, ma ciężko odpalić z rana, nie chodzi tu o samo kręcenie bo rozrusznik, akumulator jest OK, kręci dobrzelecz tak jakby nie dostawał paliwa :(

Jeżeli mu włączę wcześniej z 3 - 4 razy zapłon na chwile to odpali od strzała.

Potem już jest wszystko OK, auto normalnie jeździ.

Mam dostęp do oryginalnego VCDS, co ma wpływ na takie odpalanie?

- czujnik temperatury paliwa / powietrza

- pompa w baku nie domaga

- pompa wysokiego ciśnienia

- jakiś czujnik / regulator paliwa na listwie CR

- może jest gdzieś zawór zwrotny?

 

Jak bardzo długo kręci to wywali błąd:

4113 - Czujnik położenia wałka rozrządu (G40)

P0341 00 (038) - niezrozumiały sygnał Sporadycznym, niepotwierdzony:

Priorytet: 2

Prędkość obrotowa silnika w momencie wykrycia błędu:  557 obr/min

Obciążenie 100%

 

Nie dawno zmieniony był:

- wszystkie filtry, olej LM

- kompletny rozrząd ori 

- paski, rolki osprzętu

 

Pomoże ktoś od czego zacząć szukanie?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To się stało po wymianie rozrządu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kkt ...zdarza się to dość sporadycznie (najczęsciej jak auto stoi powyzej 10h )i nie było to odrazu po wymianie rozrządu.

Rozrząd robił mój znajomy mechanik, który już nie jeden rozrząd robił w V6 więc myślę, że przy moim R4 nic nie spierdzielił.

Części sam kupowałem w ASO a on kupował w hurtowni pod CNHA specjalnie blokady.

Czy w baku w pompie paliwa jest zawór zwrotny? Może tam zobaczyc?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

djtatra.Napisałeś że masz błąd 4113 - Czujnik położenia wałka rozrządu (G40) i od tego bym zaczął, ale najpierw sprawdził bym poprawność ustawienia rozrządu. Co do pompy w baku możesz ją wysterować przez VCDS.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 15.06.2019 o 23:22, djtatra napisał:

Czy w baku w pompie paliwa jest zawór zwrotny? Może tam zobaczyc?

Raczaej nie ma. Jak wymienialem filtr paliwa to z pompy caly czas leciało paliwo. Pompa jest pod podłogą przed filtrem paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby było coś nie tak z paliwem to raczej były by błędy związane z niskim ciśnieniem, masz błąd czujnika halla i w pierwszej kolejności tym się zajmij.

Do sprawdzenia ustawienie rozrządu, sprawdź też kąt synchronizacji w VCDS

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje za odpowiedzi :) 

 

androv - też mnie ten czujnik irytuje, zamówiłem go i przy rozbieraniu od razu go wymienię dla świętego spokoju. (przynajmniej tyle będę pewny)

 

kkt - ja jak wymieniałam filtr paliwa to nie było tam pompy pod podłogą?  hmm

W ETCE też jej nie widzę w moim CNHA?

...nie było tak w przedlifcie w CAGA/CAHA??

 

bin85 - murze sprawdzić ten rozrząd, pamiętasz jaki numer pomiarowy ma kąt synchronizacji w     Adv.Meas.Value     w   VCDS  ??

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, djtatra napisał:

kkt - ja jak wymieniałam filtr paliwa to nie było tam pompy pod podłogą?  hmm

W ETCE też jej nie widzę w moim CNHA?

...nie było tak w przedlifcie w CAGA/CAHA??

Ja mam caga przedliftem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kkt widze teraz w ETCE że w CAGA jest pompka przed filtrem :)

U mnie jej nie ma:

 

sss.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

djtatra. Wpisz synchronus angle lub kanał 181 albo 191 tylko nie wiem czy w twoim CNHA dostępna jest ta funkcja .Kąt powinien być ustawiony na 0.0 +/- 0,5 najlepiej.

Edytowane przez androv
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

androv dzięki za zainteresowanie tematem:)

Mam pożyczonego oryginalnego VCDS w wersji PL (ADAKO).

Niestety w moim silniku nie ma 181 , 191 :(

Poniżej wszystko co znalazłem wspólnego z rozrządem itd: (pozycja P, silnik zagrzany, temp na zew.30"C)

 

Czy coś z tego można odczytać?

 

 

aa.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W poliftowych niema tej opcji w VCDS, pozostaje sprawdzenie poprawności ustawienia na blokadach. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktos moglby powiedzied co to dokladnie jest na zdjeciu z etki? Numer 11 pozycja przed pompa oraz czy moglo sie to uszkodzic i glosno wyc? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wyglada jak trojnik a jest to trojnik czy zawor zwrotny? Ewentualnie djtara moglbys sie podzielic fotka z etki ale silnik CAGA ? Rok 2008. U mnie tez cos takiego jest i zastanawiam sie czy to nie zawor. Problem polega na tym ze buczy to strasznie. Sama pompka paliwa kolo filtra pracuje cicho, a ta czesc z nr 11 u mnie buczy i rurka ktora od niej idzie w kierunku silnika drzy jak wibrujacy telefon. Pompe w zbiorniku wykluczylem jako przyczyne tego halasu. Calosc powoduje uciazliwe buczenie w kabinie. Uewnilem sie ze filtr i pompka sa zamocowane prawidlowo, siedza w uchwytach i nigdzie nie dotykaja podwozia.

Za pomoc dziekuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miesku - troche nie jest to mój temat ale masz poniżej schemat

Pozycja 21 - jest to coś a'la zawór zwrotny. Opisywany jako rozdzielacz paliwa o numerze: 8T0127247C

Już ktoś miał z tym problem w silniku CAGA >> poczytaj sobie, dołącz do wątku:

 

aas.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziekuje i popatrze. U mnie w UK ten zaworek wystepuje tylko z pompa i kupic sie go nie da osobno. Skoro w innych modelach tej pompy nie ma to moze lepiej sie jej pozbyc...? Poki co dziala tylko halasuje:(. 

 

Za wiele mie ma w tym watku podanym wuzej :(.

 

czy ten zawor moze glosno halasowac?

 

Edytowane przez miesku
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie wymieniłem czujnik na nowy z ASO, lecz to niestety nie to :(

Dalej raz na kilka dni po nocy ma problem odpalić.

Czekam na wolne miejsce u mechanika, żeby zobaczyć ten rozrząd na blokadach

Mechanik mówił mi, żebym dał na jakiś czas zawór zwrotny na zasilaniu paliwa, co o tym myślicie?

Mam pytanie, mając kiedyś B6 miałem na filtrze paliwa zawór zwrotny, jak to jest teraz w B8 rozwiązane?

Czy pompa wysokiego ciśnienia trzyma paliwo żeby nie uciekało czy może jest gdzieś zwrotny np. w baku na pompie??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, djtatra napisał:

Panowie wymieniłem czujnik na nowy z ASO, lecz to niestety nie to :(

Dalej raz na kilka dni po nocy ma problem odpalić.

Czekam na wolne miejsce u mechanika, żeby zobaczyć ten rozrząd na blokadach

Mechanik mówił mi, żebym dał na jakiś czas zawór zwrotny na zasilaniu paliwa, co o tym myślicie?

Mam pytanie, mając kiedyś B6 miałem na filtrze paliwa zawór zwrotny, jak to jest teraz w B8 rozwiązane?

Czy pompa wysokiego ciśnienia trzyma paliwo żeby nie uciekało czy może jest gdzieś zwrotny np. w baku na pompie??

Moze troche zachodu bedzie ale zeby wyeleminowac prroblem z paliwem mozesz zalozyc przezroczysty wezyk albo przy pompie albo w miejscu gdzie wezyki gumowe sa zalozone na metalowe rurki, zakladasz przezroczysty odcinek np 10cm na zasilanie z powrot, po nocy ktos odpala auto a ty patrzysz na wezyki czy sa babelki powietrza. Jesli beda babelki to szukasz nieszczelnosci.... ja takie wezyki wymontowalem na szrocie i podpasowaly idealnie. 

 

Kolego djtatra moglys wkleic mi kompletne schematu wraz z opisem elementow mojego ukladu paliwowego tj CAGA oraz tego co wkleiles na zdjeciu wyzej co nie ma pompki? Zawalcze u mnie z pompka, zamowilem "nowa" uzywke z zaworkiem i przeloze w weekend aczkolwiek jesli to nie pomoze to bym porownal sobie schematy i sprobowal ja wywalic calkiem gdyz buczy nieziemsko. Zauwazylem tez ze owa pompka zalacza sie odrazu po odpaleniu a glosno chodzic zaczyna kilka sekund pozniej. Dzieki

Edytowane przez miesku
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 2.07.2019 o 09:37, djtatra napisał:

Panowie wymieniłem czujnik na nowy z ASO, lecz to niestety nie to :(

Dalej raz na kilka dni po nocy ma problem odpalić.

Czekam na wolne miejsce u mechanika, żeby zobaczyć ten rozrząd na blokadach

Mechanik mówił mi, żebym dał na jakiś czas zawór zwrotny na zasilaniu paliwa, co o tym myślicie?

Mam pytanie, mając kiedyś B6 miałem na filtrze paliwa zawór zwrotny, jak to jest teraz w B8 rozwiązane?

Czy pompa wysokiego ciśnienia trzyma paliwo żeby nie uciekało czy może jest gdzieś zwrotny np. w baku na pompie??

djtatra zaworek jest na pewno,dopiero przeczytałem co napisałeś pewnie już rozwiązałeś przyczynę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...