Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Losowe wypadanie zapłonu


Seebaas

Rekomendowane odpowiedzi

Siemka. Czytałem już na grupie o losowym wypadaniu i na innych stronach. Ciężko znaleźć punkt odniesienia do mojego przypadku akurat. Mianowicie auto to 2.4 z oznaczenie BDV. Pojawia sie błąd o losowym wypadaniu zapłonu oraz trzy błędy brak zapłonu cyl 4 , 5 , 6 - błędy sporadyczne. Raz była informacja,, zwarcie do innego wyjscia,, (jak to rozumiec??) kolejnym razem ,, niezidentyfikowany problem,, . Świece zmienione, przewody też, cewka sprawna bo sprawdzałem. Auto pracuje równo. Ma zamiast 8oo rpm mniej bo 760/720rpm ale równe. Trzęsie budą dosyć mocno tylko i dwa razy był check. Za pierwszym razem mrygał a drugim mrygał i palił się aż do skasowania błędu. Dodam że błędy nie pojawiają sie od razu po usuwaniu i odpaleniu auta tylko po 20-30min dopiero. Kolejne co przychodzi mi do głowy to sprawdzić wtryski, kompresje i czy rozrząd na jednej głowicy nie przeskoczył i czujnik położenia wałka rozrządu. Każda wskazówka będzie cenna od was

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej.

Obroty mam takie jak ty i nic budą nie trzęsie, rozrząd sprawdzisz też w blokach pomiarowych bodajże 91 i 92 jeśli masz dostęp do kompa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, piti82 napisał:

Hej.

Obroty mam takie jak ty i nic budą nie trzęsie, rozrząd sprawdzisz też w blokach pomiarowych bodajże 91 i 92 jeśli masz dostęp do kompa

Zerkne bo mam kabel do diagnostyki. A wartości wtrysków na których blokach można zobaczyć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz nie pamiętam, ale wieczorem mogę iść do auta i możemy posprawdzać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A zwykłym vcds litem sprawdze wgl ? Bo mam kabel viaken kkl i miał służyć do sprawdziania błędów tylko. Czy szukać innego programu. Niby vag com 409 obsługuje ten kabel. Polskiego vaga tez ale często rozłącza i nawiązuje na nowo połączenie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra zerkne jeszcze ten co napisales ale dopiero jutro bo zaraz do roboty. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Udało się odpalić go w tej wersji 311.2 . Dodaje zdj z odczytów z bloków 91 92 93 i niech ktoś mi rozwinie jakie wartości powinny być. Bo nie wykluczam ewentualnie do wymiany czujnik wałka rozrządu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozrząd mocno rozjechany kolego,wymieniałeś go?

-16° na wątku wydechowym  banku nr 2. 

Edytowane przez pila24
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze nie. Auto co nie dawno kupione i jedyne potwierdzenie robienia rozrządu to naklejka. Więc i tak będę zaraz go wymieniał. Bo czujnik wałka rozrządu nie wchodzi w gre jako żeby był uszkodzony?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie sądzę by był uszkodzony. Trzeba dekiel ściągnąć i zobaczyć czy da się ustawić na znaki rozrząd,możliwe że ktoś zmienił rozrząd bez blokad i kół nie luzował. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niby jak spojrzałem na pasek wygląda naprawdę dobrze jeżeli faktycznie 35tys km ma najechane..napisy dopiero co się wycierają. Może jak mówisz ktoś bez blokad zakładał. Bądź co bądź i tak wymienić musze i znaleźć kogoś u mnie wmieście kto umie solidnie to zrobić. Po wymianie dam znać czy ustąpiło czy dalej wypada zapłon. Dzięki za wskazówki;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jak kupiłem auto to był problem z rozrządem. Niby chodziło wszystko OK, aż tu nagle coś zaczynało terkotać, najprawdopodobniej ktoś wymieniał pompę wody bez zrzucania przodu. Po wymianie rozrządu od niemal 100tkm nigdy się to nie stało.

Z tego co kojarzę to między grubą 92 a 93 nie powinno  być większej różnicy niż 6, przy bym graniczne wartości to +/- 6

Edytowane przez piti82
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie też czytalem ze od -6 do +6 w niektórych autach -3 +3. Ale zrobię całość i zobaczyymy czy coś to zmieni. Ile ogl wymiana rozrządu Cie wyniosła. Pasek napinacze rolki i pompa?? I jaki interwał wymian tez co 60kkm? 

Edytowane przez Seebaas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozrząd jest od -6 do +6 ale różnica między wałkami to max 6 (np. -4 i +2 OK, -4 i +3 źle).

Z tego co pamiętam to interwały między wymianami to 120tkm. Mnie 5 lat temu części wyszły 800zł (kpl. rozrządu INA, pompa wody Hepu), robocizna to był 6-cio pak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też w to nie wierzę. Teraz mam przejechane 93tkm, pasek wygląda dobrze ale na pewno będę wymieniał wcześniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, Seebaas napisał:

Pasek uciągnie 120kk???

Mój ori uciągnął 194k ? 

Proponuje max 90k km robić na pasku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...