Skocz do zawartości
IGNOROWANY

14°C - ciągle jedna temperatura


dobry_k

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, w dniu wczorajszym z ciekawości dokonałem pomiaru temperatury powietrza na środkowych kratkach. Ku mojemu zdziwieniu pomimo ustawień na klimatroniku 21 lub 23 °C z kratek zawsze leciało zimne powietrze o temperaturze miedzy 14-15°C.

Czy takie zachowanie jest prawidłowe ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A klimatronik ustawiony na ECO czy Auto?

Jeśli Auto to przy temperaturze zewn. 30 kilka stopni musi chłodzić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jaka ma to być różnica, auto trzyma zadaną temperature i dostosowuje prędkość nadmuchu w zależności od zadanej temperatury i temperatury wewnątrz auta. 

Moim zdaniem jeśli ustawiam 22 to z kratek powinna lecieć temperatura 22°C.

ECO - głupio nazwane musi być wyłączone by klima działała. 

Poza tym, gdzie sa rozlokowane czujniki mierzące temperature w kabinie samochodu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Eco wyłącza kompresor, wpada powietrze z zewnątrz. To nie o temperaturę z kratek chodzi, ta będzie rzędu 10-15 stopni w zależności od stanu całego układu. Ustawiając na klimatroniku np. 20°C jeśli temperatura we wnętrzu będzie się zbliżać do zadanej wartości to będzie spadać prędkość wentylatora.

Ile masz czynnika w układzie?

Jakie ciśnienie pokazuje komputer przy włączonej klimie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, dobry_k napisał:

Moim zdaniem jeśli ustawiam 22 to z kratek powinna lecieć temperatura 22°C.

Nie

Jak w kabinei masz 25 stopni zalozmy a na klmatroniku nastawiasz 23 nawet to klimatronik bedzie wiać lodem dopóki w Kabinei nie osiągnie 23. 

To takie troche sterowanie ala PID. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba się nie rozumiemy. Nie zadaje tu pytania o to do czego służy klawisz ECO tylko o to, czy prawidłową sprawą jest to że przy włączonej klimie zawsze z kratek leci 14°C ?

Co do prędkości nawiewu, obrotów wentylatora to wiem, że gdy temperatura we wnętrzu samochodu zbliża się do zadanej to prędkość nadmuchu spada.

Nie wiem ile czynnika mam w układzie ale uważam, że poprawne skoro taka temperatura jest na wyjściu

Edytowane przez dobry_k
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie klmatronik dąży do zadanej temp a nie znaczy to że wieje z kratek zadaną...

Oznacza to że jak masz upał w samochodzie np 35 stopni i  ustawisz na 22 to z kratek może wiać Ci np 17

Czyli tak jak napisał w skrócie soul87

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...