Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Nierówna praca silnika- tylko czasem


wojtek_lbn

Rekomendowane odpowiedzi

Mam drobny, ale dosyć irytujący, problem z moim b5. W czasie jazdy po mieście (start-stop co chwile) silnik czasami zaczyna nierówno pracować, tak jakby wypadały zapłony, ale:

- zapłony nie wypadają

- nowe świece nic nie zmieniły

- drugi komplet cewek też nie (zrobiona konwersja na cewki TFSI)

- ostatnio nie było różnicy między lpg i benzyną (wcześniej podejrzewałem że zawiesza się wtrysk lpg i to jest przyczyna)

W między czasie zmieniłem też czujnik temp wody silnika (akurat padł).

Występuje to tylko na rozgrzanym silniku i tylko w mieście. W trasie śmiga jak trzeba. Sprawdzałem już wszystkie parametry pracy silnika jakie mi przyszły do głowy, ale nigdzie nie wypatrzyłem różnić między normalną pracą a drganiami... Jedyny rozjazd był między wskazaniami sond lambda, ale tu z kolei nie bardzo chce wymieniać w ciemno sondy po 300+ zł/szt, jeśli nie wiem czy jest to przyczyna złej pracy czy też skutek... Tym bardziej że spalanie się nie zmieniło, tak jak to bywa przy problemach z sondami. Może ktoś miał podobny problem u siebie w v6 30v?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już dawno, ale nawet nie pamiętam o co wtedy chodziło bo w ciągu tego roku robiłem kilka różnych rzeczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja dzisiaj rozwiązałem swój mały problem.

Najpierw myślałem, że skrzynia zdycha, bo zaczęła dziwnie pracować. Potem zorientowałem się, że to jednak silnik świruje, dziwne akcje odwala podczas jazdy, nagle zmienia obroty, mocno dusi jak odpuści się gaz. Chodził też nierówno na jałowym, czasami falował znacznie na zimnym. No i jak przełączał się na gaz i z powrotem to działy się cuda, korekty wywalało w kosmos.

Dopiero po kilku dniach diagnozowania i gapienia się na silnik zauważyłem, że wężyk od podciśnienia spadł z czujnika od instalacji LPG, nie wiem jakim cudem, nie umiem sobie przypomnieć żebym ostatnio tam grzebał. Nie wiem dokładnie jak ten czujnik się nazywa, ale pewnie mierzy podciśnienie w kolektorze i w wężu pomiędzy reduktorem a wtryskiwaczami. 5 pinowa wtyczka do niego dochodzi. To by wyjaśniało zaniżone wartości na przepływce, falowanie obrotów, dziwne zachowanie silnika i rozjechane mapy gazu. Po założeniu jak ręką odjął...

Tak więc warto dbać o szczelność w dolocie, bo dziura potrafi być mega upierdliwa w skutkach. Ja już szykowałem kilka koła na remont skrzyni xD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na chwilę wróce do tematu.

Na biegu jałowym przy rozgrzanym silnku jakie wartości powinna pokazywać sprawna przepływka ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W granicach 1-5 g/s.

WORKSHOP-MANUALS.COM

A4 Mk1 > Audi Workshop Manuals > Power unit > Motronic Fuel Injection and Ignition System (6-cylinder) > Mixture preparation system, electronic inj.,Gas > Servicing Motronic injection system > Checking air...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzę dziś dokładnie ile pokazuje na rozgrzanym silniku, ale coś mi się wydaje, że znacznie więcej niż te 1,5g/s...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie 1,5 tylko od 1 do 5.

U mnie jest od 2,8 do 3,4.

Edytowane przez matmac
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś w końcu sprawdziłem ile pokazuje przepływka na rozgrzanym silniku. No i jest cały czas wartość 5,61, czyli poza zakresem. Jak zrobie nieszczelność w dolocie odpinając jeden wężyk to spada do 4,21. Jak odłącze wtyczke od przepływki to pokazuję się jej błąd, więc jest sprawna ? Spojrzałem na tą przepływke i ma numer LM1104, tj. jakiś zamiennik firmy AUTOLOG. Możliwe, że jest uszkodzony ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, elmer35 napisał:

Spojrzałem na tą przepływke i ma numer LM1104, tj. jakiś zamiennik firmy AUTOLOG. Możliwe, że jest uszkodzony ?

Przepływka może być niesprawna bądź to byle jaki zamiennik. Najlepiej kup ORI albo z Boscha.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ORI powinien być taki jednak niech ktoś po nr VIN Ci potwierdzi.

nr OEM - 078133471C.

Z Boscha nie ma jednak takiej.

Edytowane przez pelonek1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wklepałem ten numer w allegro.pl. Są NGK i Denso, jednak cena 400-500zł. Trochę dużo żeby tylko sprawdzić czy obecna jest dobra...
jest BREMI za ok 260zł. Przepływomierz masowy powietrza BREMI 30096. Ma to sens to BREMI ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...