Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Nagrzewanie felg auta


Kodii

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć.

Pytanie mam czy koła a dokładniej felgi wszystkie cztery podczas przejechania 150km powinny być chłodne bądź delikatnie rozgrzane?

Moje nagrzewaja się tak że nie jestem w stanie przytrzymac dłoni dłużej jak 20s bo zaczyna piec.

Zastanawiam się nad oddaniem auta do warsztatu i sprawdzeniu klocków może nie puszczają całkowicie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciepłe w dotyku felgi to norma. Jestem po kompleksowej regeneracji hamulców w A6 (swap zacisków+nowe tarcze/klocki) oraz wymianie wszystkich łożysk na nowe i tak właśnie mam.
Najlepiej to się przejedź do SKP na sprawdzenie hamulców i Ci wyjdzie w pomiarze czy któreś koło nie jest czasem przyblokowane.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego, wszystko się nagrzewa podczas jazdy. Temperatura felg zależy od wielu czynników, ale głównie od temperatury układu hamulcowego, czyli od twojego stylu jazdy lub sprawności układu. Jeżeli 20 sekund jesteś w stanie trzymać rękę, to nie ma tragedii. Gdyby któryś hamulec "trzymał", w ogóle byś nie był w stanie dotknąć felgi. Zwróć też uwagę na kolor tarcz hamulcowych, czy jest w normie, czy noszą ślady przegrzania.

Pozdr.

  • Pomoc techniczna 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W poprzednim aucie (volvo v50 2008r) miałem zimne felgi wcale nie grzały się :D dla tego zwróciło to moją uwagę. 

Pytanie jest może i proste jak i zabawne ale wolałem się dowiedzieć, podpytać w sumie po to jest forum ?

Przejadę się na SKP na wszelki wypadek, dzięki za wszelkie odpowiedzi!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwróć uwagę na SKP na opory toczenia. To ci powie czy heble Trzymają cy nie. Nie wiem jak jest w Volvo, za to wiem, podobnie jak wielu na tym forum, że hamulce w Audi są niewystarczajaco słabe, dlatego też, przy takim samym stylu jazdy jak wcześniej w Volvo, mogą bardziej Ci się nagrzewac. I to może być normą niestety. 

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, kolor tarcz i opory toczenia są tu kluczowe, jak mi ręczny nie puszczał to miałem na tylnym prawym kole ok. 100N.

Inna sprawa, że ESP wykorzystuje nieustannie hamulce do wytworzenia tzw. sztucznej szpery (EDL) gdy jest taka potrzeba (szczególnie często przy dynamicznym stylu jazdy ? ) - na obu osiach gdy ma się quattro. Wspominam o tym bo w poprzednim Audi mialem ciut bardziej przytarte tylne tarcze ? A miałem nówki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...