Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Błąd czujnika położenia wału


Letveen

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Auto jak w opisie. Pewnego dnia po wyjeździe z garażu zapalił mi się check (autem wyjechałem, chodziło kilka minut na wolnych obrotach). Zgasiłem i potem nie mogłem uruchomić. Dzień wcześniej normalnie jeździłem, moc wszystko ok. Vag pokazał błąd czujnika położenia wału korbowego, wymieniony na nowy Bosch, auto odpaliło, przejechałem może 300 metrów i zgassło i znowu problem nie odpala. Sprawdzona wiązka, przekaźniki itd. Nadal cisza. Kupiłem drugi czujnik na szrocie ori auto odpaliło ale brak mocy. Rozrząd z przodu sprawdzony 2 razy wszystko idealnie w punktach... 

Odpaliłem auto ze 3 razy i znów umarło, cały czas pokazuje błąd czujnika położenia wału korbowego - sygnał niezrozumiały. Dodatkowo teraz pokazał sie bład przepustnicy, trzyma wysokie obroty, ale zamówiłem już drugą. Założyłem poprzedni czujnik Boscha (nowy) i auto odpala, czasem dłużej zakręci, ale nie wkręca sie na obroty jak trzeba, wciąż pali się check i ten sam błąd. Czy ktoś widzi jakieś rozwiązanie problemu bo mam auto uziemione od tygodnia przy czym raz odpala normalnie a raz w ogóle.. Może ktoś podpowie  gdzie szukać. Dodam, że napinacz z tyłu nie hałasuje nawet na zimnym przy odpalaniu, a korekcje są na poziomie -3/-4 cf.

 

Wszelkie sugestie mile widziane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem w tym że wiązka była przejrzana i nic nie znalazłem. Sugerujesz żeby pomierzyc napięcia? 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napięcia, odopiąć sterownik i po sprawdzać izolacje czy nigdzie nie wali do masy 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok jutro to posprawdzam. A czy może być tak że uszkodzony jest ten napinacz z tyłu i w rezultacie rozrząd nie jest ustawiony poprawnie? Bo statycznie patrząc jest ok ale podczas pracy się jakby przestawia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może być problem z czujnikiem położenia wałka, a nie wału. Często pokazuje błąd czujnika wału, a potem okazuje się, że to chodzi o ten drugi ?

Synchro masz dobre więc w ustawieniu rozrządu nie ma co szukać winnego. Poza tym byłby inny błąd wtedy.

Edytowane przez przem8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jaki byłby błąd gdyby to był problem z synchronizacja? W sumie może to racja żeby sprawdzić czujnik wałka 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzę jutro ten czujnik jeszcze. W którym miejscu on dokładnie siedzi w b7?  Czyli jak go odepne to w teorii VAG pokaże błąd i nie odpale auta? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...