Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1.8t ANB ciśnienie oleju do oceny.


Randor

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie. Zmierzyłem przed chwilą ciś oliwy w moim padle. Olej Meguin 0w40. Wygląda to następująco:

zimny ssanie - 6 bar

zimny bez ssania - 5 bar

oliwa ok 90c wolne obroty - ok 1,2-1,3 bar (drga wskazówka i trudno ocenić), już przy temp 70c tyle było i nie spadło niżej

oliwa 90c 2000 obr - 3 bar

oliwa 90c 3000 obr - 5 bar

Co wy na to? Podczas pomiaru strasznie mocno drgała mi wskazówka w manometrze, im wyższe obroty tym bardziej. Czyszczona miska i założona nowa pompa oleju swag/febi ok rok temu. Po kupnie auta w styczniu robiłem 3 płukanki dość mocnym specyfikiem BG 109. Wygląda to ok czy znowu zwalać miskę i sprawdzać czy jakiś syf nie przytkał smoka? Przy okazji sprawdziłbym lub wymienił panewki korbowe o ile czopy trzymają wymiar. Według mnie jak na nową pompę dość średnio to wygląda, szczególnie na biegu jałowym. Łapie się chyba na minimum.

Z góry dzięki.

 

Edytowane przez Randor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na Twoją odpowiedź liczyłem. Dzięki.

Tak na przyszłość. Jakie wartości powinien pokazywać zdrowy motor?

Edytowane przez Randor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest jeszcze jedna rzecz o której nie wspomniałem. Latam na większym filtrze oleju niż przewidział producent. Jest to dokładnie Mann 950/4 montowany w np. Transporterze T4 2.4D. Może mieć on wpływ na wynik pomiaru? Teoretycznie chyba nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Udało się rozwiązać problem drgającej wskazówki? Mam to samo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet nie odbierałem tego jako problem. To chyba norma przy mierzeniu manometrem. Może niech się wypowie ktoś jeszcze. Po podłączeniu dodatkowego wskaźnika ciś oleju VDO + ori czujnika VDO nic nie drga. Jakie masz zmierzone wartości?

Edytowane przez Randor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem rozwiązany, pęknięty był napinacz łańcucha pompy oleju

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po jego wymianie manometr przestał drgać przy pomiarze? Według mnie to nie jest przyczyna. Ja mam pompę napędzaną bez udziału łańcucha i też u mnie drga.

Edytowane przez Randor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko inne zostało po staremu wiec ja nie widze innego wyjaśnienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie masz zmierzone ciśnienie po rozgrzaniu oleju na wolnych obrotach i przy 3tys?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie przy mocno rozgrzanym oleju na jałowym jest lekko ponad 1.5 bar

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, radi88PL napisał:

U mnie przy mocno rozgrzanym oleju na jałowym jest lekko ponad 1.5 bar

Mocno rozgrzanym czyli przy jakiej temp oliwy był zrobiony pomiar? Czym masz zalany silnik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy 80c to i ja mam ok 1,5 bar. Mocno rozgrzany olej to minimum 90. Przy tylu mam już 1,2-1,3 a przy 105c spada do deko ponad 1 bar. Jakie masz ciśnienie przy 2 i 3 tys rpm?

Edytowane przez Randor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tego nie wiem mierzone miał przy jakiś 84 stopniach. Nie sprawdzałem przy wyższej temperaturze i przy wyższych prędkościach obrotowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...