Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Brak reakcji sprężarki klimatyzacji


Woutazek

Rekomendowane odpowiedzi

Jestem lekko zdezorientowany dlatego że będąc u serwisanta podpiął on przewody serwisowe i po 5 minutach powiedział że jest brak reakcji sprężarki , że nie wzrasta cisnienie przy odpalonym aucie  (problem rozwiązany bo to było sprzęgieło), i jestem prawie pewien że stwierdził patrząc na wskaźniki cisnienia które byly w tej maszynie że układ niby jest nabity ( pewnie pokazywało mu te 5 barów) . Czy to mogło go zmylić i faktycznie układ nie jest wystarczająco uzupełniony by wentylator sie uruchomił?

Nie ściągał on czynnika, dlatego nie jest to rzecz pewna.

Wcześniej przy zerwanym sprzęgle miałem stale 5 barów, po wymianie sprzegiełka gdy właczam klime ewidentnie wzrasta z 5 barów do 6 -czyli to by oznaczało że sprężarka nie jest zatarta, zauważalne jest też że chłodniejsze powietrze leci z nawiewów ( przy zerwanym wtedy sprzęgle temperatura z nawiewów była identyczna jak i z wyłączoną klimatyzacją)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, przem8 napisał:

1. To zależy od temperatury i obciążenia. Jak kiedyś sprawdzałem u siebie to było 15-16bar

2. Zajrzyj pod maskę, powinna być wlepka. Coś około 500g jak dobrze pamiętam.

Jeśli sprężarka nie załącza się z jakiegoś innego powodu to też będziesz mieć ciśnienie około 6 bar, pomimo nabitego układu. Sprężarka działa na krótko? Wentylator sprawny? Jeśli tak to trzeba się udać do serwisu klimatyzacji i sprawdzić ile się uda odzyskać czynnika i ewentualnie nabić. Jeśli ubytek jest bardzo duży to najlepiej sprawdzić szczelność zanim wydasz trochę grosza za nabicie :D

Wentylator na krótko działa. Wszystkie bezpieczniki nie przepalone odpowiadajace za klimatyzacje,  jak sprawdzić klimatyzacje na krótko? Jakiś szybki poradnik :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz 5-6 bar to kompresor się nie załącza nie ma innej możliwości. Został Ci zawór w kompresorze? Dysze sprawdzałeś jak wyglada bo sprzęgło samo z siebie tez się nie zrywa, musi dostać duży opór z kompresora 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kilka nowych faktów:

1. Przy włączeniu klimatyzacji cisnienie wzrasta z 5 do 7 barów, nie tak jak wczesniej pisałem że 6 gdyż wzrosło po kilku chwilach.20190704_193657.jpg

2. Przy odczytaniu kodów z bloku 002 wynika 20190704_194111.jpg

Gdzie to poszczególne kody oznaczają

Screenshot_20190704-194739_Chrome.jpgScreenshot_20190704-194707_Chrome.jpg

 

Gdzie w pierwszym  002/1 pokazuje "0" to oznacza że sprężarka jest włączona.

Przy wyłącznej pokazuje "6" i cisnienie na bloku pomiarowym 001 spada z 7 barów do 5.

 

Co jest tą przyczyną 002/2? Ten kod "12"? , przy odczycie błędów nie pokazuje żadnych. 

 

 

 

Co do zaworu kompresora, to jest ten czujnik na nim? Jeżeli o niego chodzi to niby dobrym prądem jest wysterowywany.

 

 

 

Edytowane przez Woutazek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje się że jednak sama sprężarka do przeglądu (zawór regulujący lub sama sprężarka). Parametry wysterowania zaworu są poprawne, wentylator nie załączy się poniżej 9 barów. 

Możesz jeszcze sprawdzić czy w układze jest odpowiednia ilość czynnika (ściągnąć czynnik i nabić ponownie do wymaganej wartość). Jak ściągniesz czynnik to sprawdź czy na dyszy rozprężnej nie ma opiłków, ich obecność będzie świadczyć o konieczności wymiany sprężarki oraz płukaniu układu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, bobikos napisał:

...wentylator nie załączy się poniżej 9 barów. 

Nie jest to do końca prawdą co napisałeś. Wszystko zależy od wersji softu i konkretnego klimatronica. Chodzi o numer OE audi dość sporo eksperymentowało z parametrami klimy.

 

 

Co do problemu. Wygląda to wg mojej oceny na przytarcie kompresora i stąd są problemy z pompowaniem. Odciagnij czynnik i zobacz stan dyszy dławiącej, nie koniecznie będą tam opiłki ale bardzo prawdopodobne że zauważysz szarą maź czyli przypalony olej. Jesli jednak dysza jest czysta i żadnego syfu nie będzie to wymień zawór sterujący w kompresorze bo to prawdopodobnie będzie jego wina.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie będę się sprzeczał z Tobą bo wiem że kwestie klimatroników analizowałeś dokładnie. Niemniej brak pracy wentylatora nie oznacza jego uszkodzenia. Wystarczy wykonać output test w klimatroniku żeby mieć pewność. Sprawdzanie elementów na krótko w tym aucie raczej mija się z celem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu 100% zgoda. Na krótko nic nie sprawdzimy a wentylator wcale nie musi się kręcić przy odpalonej klimie. Wszystko zależne jest od ciśnienia w układzie, jednak różne sterowniki różnie mają zaprogramowane progi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, bobikos napisał:

 

15 minut temu, MaTeo85 napisał:

Nie jest to do końca prawdą co napisałeś. Wszystko zależy od wersji softu i konkretnego klimatronica. Chodzi o numer OE audi dość sporo eksperymentowało z parametrami klimy.

 

 

Co do problemu. Wygląda to wg mojej oceny na przytarcie kompresora i stąd są problemy z pompowaniem. Odciagnij czynnik i zobacz stan dyszy dławiącej, nie koniecznie będą tam opiłki ale bardzo prawdopodobne że zauważysz szarą maź czyli przypalony olej. Jesli jednak dysza jest czysta i żadnego syfu nie będzie to wymień zawór sterujący w kompresorze bo to prawdopodobnie będzie jego wina.

 Bede mógł to sprawdzić dopiero w poniedziałek , ilość czynnika jak i czy na dyszy bedzie cokolwiek (mam nadzieje że nic )

Ale...

Jeżeli zauważe tą maź nawet w minimalnej ilości to czy to oznaczało bedzie że kompresor przytarty i tylko wymiana jego będzie rozwiazaniem? 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu niestety ciężko powiedzieć czy definitywnie kompresor do wymiany ale niestety nasze kompresory są bardzo delikatne a szczególnie ich tłoczki które pokryte są warstwą "slizgową" przytarcie nawet delikatne powoduje jej uszkodzenie i to jest początek końca kompresora. W większości przypadków konczy się to wymianą kompresora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem został rozwiązany,

Po wymianie zerwanego sprzęgiełka, klimatyzacja została dobita, było tam 342 gramy czynnika na 500 wymagane . Różnica temperatur widoczna :)

Cisnienie rownież w normie, przy temperaturze otoczenia 22°C wychodzi 13/14 barów :)

20190709_192002.jpg

Dziękuje za wszystkie porady i pozdrawiam! :)

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...