Skocz do zawartości
IGNOROWANY

niskie ciśnienie oleju AUDI 2.0 TDI CGLC 177 KM błąd P164D00


PawelRR

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 21.06.2021 o 14:13, doublegii napisał:

creative82 można prosić o jakiś namiar gdzie znajdę te zaworki.

Ale określ się czy masz problem z ich znalezieniem w silniku czy w sklepie..... :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piotrsob1 bardziej mi chodziło mi o te czujniki ciśnienia i ich położenie w silniku. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam !

Odgrzewam kotleta z niskim ciśnieniem oleju na rozgrzanym silniku. Zazwyczaj pojawia się to w letnim okresie, po dłuższej trasie gdy samochód  zatrzymuje się na światłach bądź postoju.  Sprawa dotyczy Audi A4 B8 2013 r. CGLC, 177 PS. Postanowiłem zebrać do „kupy” naprawy które były potencjalną przyczyną i wymienić je w tym poście. Wiem też, że część ludzi po wymianach znacznie większej części elementów, bądź remontu silnika dalej zmaga się z tym problemem i odpuściła temat. Prosiłbym o ewentualne wypowiedzenie się osób, które zetknęły się z tym problemem i napisały coś od siebie w kwestii naprawy, funkcjonowaniu samochodu po serwisie, wskazanie miejsca do naprawy. Czy po dłuższym olewaniu tematu pojawiły się symptomy zatarcia silnika ? Jaki olej zalewacie po naprawieniu usterki ? Poniżej lista potencjalnych napraw:

- wadliwa pompa oleju

- zawór regulacji ciśnienia oleju

- moduł wałków wyrównoważających (balansowe)

- zawór zwrotny ciśnienia oleju w głowicy

- wadliwy czujnik ciśnienia oleju

-sonda

-wymiana hydropopychaczy

-czujnik poziomu oleju

- dysze spryskujące tłoki a właściwie zaworki w śrubach

- wywalenie DPF, który dolewał ropy do oleju i olej był zbyt rzadki.

- wyczyszczenie smoka

Zebrałem to z forum oraz grup sympatyków. Nie wykluczone, iż przyczyna wiążę się z występowaniem paru wymienionych wyżej czynników. Część osób zalewa gęstsze oleje, ale to żadne rozwiązanie problemu jak dla mnie.

Pzdr !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Audi B8 CJCA 2013r

U mnie był podobny problem, z tym że w kompletnie losowych momentach pojawiał się komunikat o niskim ciśnieniu oleju. Błąd na komputerze P164D00. Okazało się, że smok był zapchany. Po jego wymianie i pompy oleju wszystko wróciło do normy, więc polecam wszystkim od tego zacząć (jeżeli czujnik ciśnienia jest ok).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...