Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Downpipe a emisja spalin na LPG?


viktorion

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie! Mam nadzieję, że piszę to w odpowiednim dziale, odpowiedzi na moje pytanie szukałem w necie ale nie uzyskałem jednoznacznej.

Mam zamiar delikatnie stuningowac auto, tj. Założenie downpipe i wtrysków od bex i wgranie lepszej mapy, ale przez głowę przechodzi wizja przyszłego wyjazdu za granicę do Holandii na jakieś pół roku, dlatego zastanawiam się czy gdyby doszło do jakiejś poważniejszej kontroli to czy na LPG emisja spalin przy założonym downpipe byłaby zachowana na odpowiednim poziomie? Idąc tropem tego, że lpg to paliwo ekologiczne i przy spalaniu nie wydziela wiele trujących substancji można na logikę odpowiedzieć że tak, ale jaka jest rzeczywistość?

Czy może po prostu nie ryzykować i założyć sportowy Kat magnaflow? 

Edytowane przez viktorion
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@dayd_4 ma bexa z DP i przelotowym wydechem, robił pomiar na stacji, emisja w normie. Nie było się do czego przyczepić :thumbup1:

 

Edit:

pomiar robiony oczywiście na LPG, czy na benzynie przejdzie, ręki uciąć nie dam, ale wiele razy słyszałem ze jak motor zdrowy i bez usterek to nawet na  niej przejdzie pomiary. 

Edytowane przez HOLMATRO
  • Pomoc techniczna 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakby ktoś jeszcze mógł się wypowiedzieć i sam wymieniony przez użytkownika holmatro dał jakieś informacje to byłbym wdzięczny - nie chciałbym po prostu narazić się na jakieś mandaty które w Holandii są ogromne, wiem co mówię bo już płaciłem 60 euro za 4 km/h na radarze :P

Edytowane przez viktorion
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej.

Wywołany do tablicy, odpowiadam:

Wyniki spalin zależą nie tylko od tego czy masz katalizator, czy nie, ale od mnóstwa czynników. Możesz mieć katalizator, ale jak silnik będzie w złej kondycji, to i tak wynik emisji spalin będziesz miał zły. Istotna jest też temperatura układu wydechowego podczas pomiaru, itp.

W moim przypadku wynik wyszedł w normie, chociaż na granicy, ale mam zdrowy motor, dobry olej i "lekki" program.

Nikt ci nie zagwarantuje, że emisja spalin w twoim samochodzie będzie OK, po modach, nawet jeśli teraz jest OK. Najprostszym rozwiązaniem jest zachowanie seryjnego kata i założenie go na ewentualny wyjazd tam, gdzie się obawiasz. Kilka śrub i masz po sprawie.

Pozdrawiam.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.07.2019 o 08:55, viktorion napisał:

Jakby ktoś jeszcze mógł się wypowiedzieć

LPG na nie rozgrzanym aucie truje bardziej niż BP, więc gdy jedziesz na SKP pamiętaj by motor był mega dobrze rozgrzany (choć nie wiem jak chcesz to zrobić :P, limity prędkości u was są porażające). W obu przypadkach tuner odpowiednio powinien zmodyfikować soft i to jest podstawą + zdrowy motor.

Miej świadomość że taki "disel gate" w benzynach istnieje i ma się bardzo dobrze, nowe auta często nie przechodzą badania i trzeba korygować softem.

Edytowane przez marcin4x4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...