Skocz do zawartości
IGNOROWANY

2.0 TFSI BWA po szybkiej jezdzie kontrolka oleju


adipl1

Rekomendowane odpowiedzi

Witam  mam maly problem kupilem A4 B7  2.0 TFSI BWA 200KM quattro avant i walcze od dwoch tygodni z zapalajaca sie kontrolka smarowania. Mechanik juz sprawdzil pompe olejowa , nowy czujnik cisnienia oleju,instalacja do czujnika sprawdzona,  na manometrze podpietym do miejsca czujnika na cieplym silniku na wolnych obrotach 1,2 bara w czasie jazdy 3,5 bara , odma wymieniona , silnik byl wyjety sprawdzone panewki ok, walki rozrzadu ok, wariator ok , wymieniony rozrzad wraz z lancuszkiem laczacym walki. Mimo to po przadnym wcisnieciu gazu taki sprint do 0-120 km/h i zwolnienie i tak dwa razy na dobrze rozgrzanym silniku alarm braku smarowania !!! czasami znika po kilkunastu sekundach a czasami trzeba silnik wylaczyc i wlaczyc. Co jeszcze zaobserwowalem na cieplym silniku podczas normalnego rozpedzania daje sie slyszec ciche grzechotanie w niskiej fazie obrotow. Juz zabraklo mi pomyslow na to co dalej robic moze ktos ma jakis pomysl?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego adipl1

Rozumiem, że oprócz pompy oleju i ww. komponentów sprawdziłeś też stan miski i smoka oleju?

Na jakim oleju auto wcześniej jeździło ?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc nie jestem w stanie powiedziec na jakim oleju jezdzilo auto smok wyczyszczony i sprawdzony, miska nie bardzo rozumiem ale jest cala jesli o to chodzi. Olej przez naprawy dwa razy wymieniony mechanik zalal Castrol 5W40 twierdzi ze taki powinien byc, aha jeszce byl uszkodzony zaworek w podstawie filtra ale to tez zostalo wymienione juz jakis czas temu. Dzieki za odpowiedz i moze Masz jakies pmysly co dalej z tym fantem robic?

Pozdrawiam

Edytowane przez adipl1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hey,

Specyfikacja oleju jak najbardziej na plus?

Odnośnie miski miałem na myśli czy nie jest zawalona syfem. Zakładam, że mechanicy ją czyścili.

Wiesz tfsi ma wąskie kanały olejowe. Zakładam, że twoi spece rozbierali motor i czyścili co się da.

Pompa piszesz sprawna i czyszczona.

Objawy wskazują jakby góra motoru nie dostawała ciśnienia oleju. 

Kluczową kwestia: 

Mierzyliście ciśnienie oleju ?

Jeśli nie to koniecznie to zróbcie.

Niestety zdarzało się i to nie rzadko, że pompy oleju na wałkach wyrównoważajacych w tfsi potrafiły nagle stanąć.

Na pewno w dużej mierze zabijały je wymiany oleju long life.

Koniecznie sprawdźcie ciśnienie oleju,

Powodzenia,

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie jesli pompa stanie to juz nie ruszy prawda? Az do wymiany czy staje i rusza ponownie? Wszystko bylo rozebrane i czyszczone panewki i wal mierzyli cisnienia mierzone na czujniku manometrem jak pisalem wyzej na wolnych obrotach 1,2 w czasie jazdy 3,5 bara silnik rozgrzany. Sytuacja dziwna alarm sie pojawia tylko po ostrej jezdzie ??????? na jakis czs i znika. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3,5 bara to maksymalne ciśnienie przy jakich obrotach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem musze zapytac mechanika odpowiem jutro 

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam inny głupi pomysł.

Zlej ten Castrol i zalej czymś z wyższej półki Motul/Millers/Ravenol/LM w specyfikacji 5W40, a nawet 5W50 jak lubisz pałować i daj znać jaka sytuacja. :ph34r:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wi

W dniu 11.07.2019 o 18:15, adipl1 napisał(a):

Witam  mam maly problem kupilem A4 B7  2.0 TFSI BWA 200KM quattro avant i walcze od dwoch tygodni z zapalajaca sie kontrolka smarowania. Mechanik juz sprawdzil pompe olejowa , nowy czujnik cisnienia oleju,instalacja do czujnika sprawdzona,  na manometrze podpietym do miejsca czujnika na cieplym silniku na wolnych obrotach 1,2 bara w czasie jazdy 3,5 bara , odma wymieniona , silnik byl wyjety sprawdzone panewki ok, walki rozrzadu ok, wariator ok , wymieniony rozrzad wraz z lancuszkiem laczacym walki. Mimo to po przadnym wcisnieciu gazu taki sprint do 0-120 km/h i zwolnienie i tak dwa razy na dobrze rozgrzanym silniku alarm braku smarowania !!! czasami znika po kilkunastu sekundach a czasami trzeba silnik wylaczyc i wlaczyc. Co jeszcze zaobserwowalem na cieplym silniku podczas normalnego rozpedzania daje sie slyszec ciche grzechotanie w niskiej fazie obrotow. Juz zabraklo mi pomyslow na to co dalej robic moze ktos ma jakis pomysl?

Witam, podobny problem...czy udało Ci się rozwiązać problem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak pompa oleju jeszcze orginalna to pewnie powstał luz na łożach wałków balansowych.Napisz co sprawdzałeś i jak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...