Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Stukanie w silniku, kontrolka oleju


Pawelek94

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie. Mam problem dziś podczas jazdy samochód zaczął się jakby dławic tracić moc przy 80km/h. Stanąłem na poboczu z pod maski leciał dym.  Po postoju postanowiłem spróbować dojechać do domu.  Odpalił za 2 razem,  obroty falowaly lekko ale po przejrzeniu 3-4 km zawiesiła mi się na fisie kontrolka od oleju więc zjechałem na pobocze i zgasiłem silnik.  Po odpaleniu złapał za 3 razem coś zaczęło stukac więc poszedł na lawetę. Co mogło się zepsuć?  Pozdrawiam. 

 

 

Edytowane przez Pawelek94
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opłaca się to naprawić?  Czy wymiana silnika?  Mam w razie czego ofertę ajq 180km, mój silnik to avj 150km.  Dodam,  że jak jechałem,  zauważyłem że temperatura silnika spadać zaczęła,  ale od kilku dni miałem problem z temperatura,  stała ciągle na 30 dopiero podczas jazdy w szybkim tempie wskazówka dochodziła do 90. Silnik od góry cały w oleju. 

Edytowane przez Pawelek94
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw trzeba rozebrać silnik i oszacować szkody i koszta ewentualnej naprawy, potem zadecydować co dalej.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli ruszyło panewkę to już po samym oleju będziesz widział.Spuść olej i się przekonasz?Prawdopodobnie problem z ciśnieniem oleju i zaczynałeś zacierać silnik.A co dalej to zależy jak wygląda wał, wałki i podpory. Jeżeli ok to remont, jeżeli ruszyło to drugi słupek.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, JarekST202 napisał:

Jeżeli ruszyło panewkę to już po samym oleju będziesz widział.Spuść olej i się przekonasz?Prawdopodobnie problem z ciśnieniem oleju i zaczynałeś zacierać silnik.A co dalej to zależy jak wygląda wał, wałki i podpory. Jeżeli ok to remont, jeżeli ruszyło to drugi słupek.

Ok,  zrobi to mechanik,  bo ja nie mam jak,  co mogło być powodem takiej usterki?  Olej poprzedni właściciel lał 10w40 castrol z tego co mi się wydaje to nie zbyt dobry do tego silnika,  wcześniej nie było żadnych objawów,  że coś się dzieje. Rano patrzyłem i olej na bagnecie full. 

Edytowane przez Pawelek94
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najczęstsza przyczyna to zatkany smok olejowy - bolączka tego silnika.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz po odpaleniu posłuchałem i to nie stukanie tylko takie lekkie cykanie czy to na pewno panewka czy może smok ew pompa oleju?  Czytałem kilka tematów na różnych forach i ludzie źle wypowiadają się o tym oleju. Aha i kontrolka oleju zaswiecila się tylko wtedy podczas jazdy,  teraz już nie pali się. 

Edytowane przez Pawelek94
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jeździj teraz tym samochodem. Micha w dół i czyszczenie. W 99% kontrolka ciśnienia spowodowana jest za***anym smokiem. Zmierz jeszcze ciśnienie oleju wcześniej.

  • Pomoc techniczna 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Pawelek94 napisał:

 co mogło być powodem takiej usterki?  Olej poprzedni właściciel lał 10w40 castrol 

Sam sobie odpowiedziałeś powyżej .

Wgoogluj "oil sludge" i poczytaj i obejrzyj zdjęcia

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, przem8 napisał:

Nie jeździj teraz tym samochodem. Micha w dół i czyszczenie. W 99% kontrolka ciśnienia spowodowana jest za***anym smokiem. Zmierz jeszcze ciśnienie oleju wcześniej.

Ok,  olej wiadomo nie dam ten sam,  5w40 wystarczy?  Miałem zamiar zmienić za tydzień ale gdzieś tam czytałem,  że nie powinienem z 10 na 5 zmieniać czy to prawda? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, Pawelek94 napisał:

Ok,  olej wiadomo nie dam ten sam,  5w40 wystarczy?  Miałem zamiar zmienić za tydzień ale gdzieś tam czytałem,  że nie powinienem z 10 na 5 zmieniać czy to prawda?  

Nie powielaj stereotypów. Lej 5w40 i wymiana co 10tys km.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zauważyłem jakiś jakby korek luzem w tym miejscu.  W chłodnicy płynu na samym dnie. 

received_460104687885835.jpeg

received_671578793304501.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj wyciągnąć ten korek bo coś nie kojarzę co to może być.Ale dziwne że jednocześnie zrobił Ci się problem z układem chłodzenia, chyba że uszkodziło UPG lub samą głowicę, może płyn dostaje się już do oleju i stąd masz pełny stan?Wcześniej też tak miałeś?

8 godzin temu, przem8 napisał:

 Zmierz jeszcze ciśnienie oleju wcześniej.

Ja bym Mu teraz raczej odradził to robić bo jeżeli są jakieś szanse uratować silnik to doprowadzenie go do temperatury pomiaru na pewno nie pomoże. Jedyna opcja teraz to zrzucenie miski i wgląd na smoka, ewentualnie pomiar kompresji no i ustalenie przyczyny co stało się z płynem chłodniczym. Ale to i tak takie nasze gadanie,mechanik zrobi to co uzna za stosowne....

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tych motorach zdarza się że puszcza trójnik za motorem od strony ściany grodziowej.Sprawdź czy nie ma tam wycieku płynu chłodzącego

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O ile się nie mylę ten ten korek to część termostatu.

06b103033a-637x637.jpg

Edytowane przez Mano4
Zdjecie
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Mano4 napisał:

O ile się nie mylę ten ten korek to część termostatu.

06b103033a-637x637.jpg

To może być prawdopodobne,  tydzień wcześniej zaczął się problem z temperatura,  mianowicie zawsze gdy odpaliłem auto czekałem kilka minut aż się nagrzeje i gaz się przyłączy a od tygodnia mógł stać nawet 30 min i wskazówka ani drgneła gaz się nie włącza dopiero podczas jazdy wskazówka w dość szybkim tempie dojeżdżała do 90. Po uszkodzeniu o którym pisałem wtedy kiedy chciałem dojechać do domu podczas jazdy zaczęła spadać ? 

Edytowane przez Pawelek94
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli nie masz pojęcia co zrobić lub nie chcesz samemu za to się brać to nie męcz silnika odpalaniem tylko zaciągnij do mechanika i niech stwierdzi.Oczywiście informacją dobrze by było gdybyś później podzielił się tutaj na forum.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, JarekST202 napisał:

Jeżeli nie masz pojęcia co zrobić lub nie chcesz samemu za to się brać to nie męcz silnika odpalaniem tylko zaciągnij do mechanika i niech stwierdzi.Oczywiście informacją dobrze by było gdybyś później podzielił się tutaj na forum.

Nie nie,  raz tylko odpaliłem i tak stoi nic nie ruszam,  mechanik dopiero weźmie w poniedziałek więc muszę czekać.  Warsztat zajmuje się tylko audi wv itp więc wolę poczekać i mieć pewność co do stanu auta ew.  Zmiany silnika.  A pytanie czy bex podejdzie za avj na luzie bez żadnych kombinacji czy ładować avj? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...