Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Przerobienie turbo na hybryde czy kupno calkiem nowej


krzychupower

Rekomendowane odpowiedzi

no jak z k03s idzie zrobic ok 330Nm a hybryda ok 350-360Nm no to dla 10% procent bym swojej zregenerowanej ktorą masz nie przerabiał na hybryde.

róznica jest taka że k03s na wysokich obrotach nie potrafi utrzymac takiego doładowania więc moment obr spadnie a co za tym idzie również i moc.

Jeżeli z k03s ludzie maja średnio po czipie i DP ok 230 kunia a na hybrydzie masz 250-260 kuni to sam musisz sobie odpowiedzieć na pytanie czy dla 10% osiągów warto zregenerowane k03s przerabiać na hybryde.

Od razu Ci też mówie że jak masz hybryde to dolicz jeszcze wydajniejsze wtryski i seryjne sprzęgło pewnie też nie wytrzyma

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam wtryski 380cc z APY. Powinny ogarnąć bez problemów. Ile ta hybryda trzyma doładowania przy 6 tys rpm? Ogólnie temat pewnie odpuszczę bo mam ważniejsze wydatki na głowie ale dobrze wiedzieć, że jest taki wynalazek. Ciekawe jak będzie z żywotnością.

Edytowane przez Randor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtryski ogarna, natomiast seryjne sprzeglo z b5 bez szans. Do tego kwestia czy dosyc stary zmeczony slupek przyjmie boost i taka moc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Randor napisał:

Mam wtryski 380cc z APY. Powinny ogarnąć bez problemów. Ile ta hybryda trzyma doładowania przy 6 tys rpm? Ogólnie temat pewnie odpuszczę bo mam ważniejsze wydatki na głowie ale dobrze wiedzieć, że jest taki wynalazek. Ciekawe jak będzie z żywotnością.

Wrzucę swoje trzy grosze. Mam hybrydę od germiego P&P z super spoolem z potencjałem na ok 260-280kunia (zależy od setu). Potrafi zrobić 1.26b jak dobrze pamiętam przy 2.3k, tylko co z tego, jak korby seria. Dlatego jest kastrowana do odpowiednich obrotów..  Tutaj mniej, więcej przykład softu z grudnia, jakiegoś kolegi z grupy.  U mnie wylądowała dwa dni później taka sama . Uwaga, wtryski 380ccm są na styk dlatego w czerwcu wrzuciłem prosiaki. Finalne strojenie za miesiąc.

hybryda.jpg

Edytowane przez ELLIOTT
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, bartez90 napisał:

Wtryski ogarna, natomiast seryjne sprzeglo z b5 bez szans. Do tego kwestia czy dosyc stary zmeczony slupek przyjmie boost i taka moc.

Hybrydy trochę  inaczej stroi się niż ori.. Boost to nie wszystko..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, ELLIOTT napisał:

Hybrydy trochę  inaczej stroi się niż ori.. Boost to nie wszystko..

Racja, tylko widzialem juz wiele smialych planow na tych hybrydach, a takze wiekszych hybrydach, czy nawet td04, ktore konczyly sie w przedziale 250-260 hp przez cofanie zaplonow. I taki wynik jest najbardziej realny. Lepszy wynik to moze byc we w miare swiezym b7 czy exeo, ale np w starym b5 raczej nie napalalbym sie na cuda bez otwierania slupka. Te silniki po prostu sa stare, czesto zajechane, z duzymi przebiegami. Fakt, tu na forum nadal sa wielbione, ale w dzisiejszych czasach nie jest to zaden rarytas i w porownaniu do nowszych konstrukcji ich charakterystyka jest po prostu slaba. Dla mnie sa idealne jako przyzwoite daily do taniego jezdzenia na lpg. Jak ktos chce tu power to robic remont, kuta korbe, strokera, do tego k04-064 a najlepiej hybryda i wtedy mozna konkurowac z nowymi konstrukcjami. Pokazuje to chociazby przyklad kolegi @Kejsi ktory fakt pewnie sporo zainwestowal, ale zyskal silnik na dlugie lata z super charakterystyka, bedaca niemozliwa do osiagniecia w seryjnym 1.8t.

Edytowane przez bartez90
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Racja. Mam tą samą hybrydę jeszcze w trakcie strojenia. W porównaniu ze zwykłą to przepaść. Fajnie wstaje i ciągnie. U mnie zapłon już się kończy, ale i tak było warto. Co do jakości to kumpel już 60 tysi zrobił i wszystko ok. Dlatego się zdecydowałem 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, bartez90 napisał:

Racja, tylko widzialem juz wiele smialych planow na tych hybrydach, a takze wiekszych hybrydach, czy nawet td04, ktore konczyly sie w przedziale 250-260 hp przez cofanie zaplonow. I taki wynik jest najbardziej realny. Lepszy wynik to moze byc we w miare swiezym b7 czy exeo, ale np w starym b5 raczej nie napalalbym sie na cuda bez otwierania slupka. Te silniki po prostu sa stare, czesto zajechane, z duzymi przebiegami. Fakt, tu na forum nadal sa wielbione, ale w dzisiejszych czasach nie jest to zaden rarytas i w porownaniu do nowszych konstrukcji ich charakterystyka jest po prostu slaba.

Tylko, jedno ale. Te stare konstrukcje są lepsze i mocniejsze od takiego BFB czy cfma  która głowica jest z plasteliny.. Wcale nie zdziwię się jak przyjmie więcej, niż te konstrukcje w nowszych budach(wrzucić nowsze ecu i tyle)..  Na cofki jest wiele czynników odpowiedzialnych za to..

Następną kwestią jest setup i stan jednostki. Wszyscy myślą, że wrzucą hybrydę, dadzą boosta i będzie MOC.. Tak to nie działa. Znam projekty bez otwierania silnia 300+  na hybrydach ale setup cały musi być bajka jak i zdrowy motor :)

Nie każdy tuner potrafi stroić na hybrydach co zostało nie raz pokazane na grupach fb..

Edytowane przez ELLIOTT
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, ELLIOTT napisał:

Tylko, jedno ale. Te stare konstrukcje są lepsze i mocniejsze od takiego BFB czy cfma  która głowica jest z plasteliny.. Wcale nie zdziwię się jak przyjmie więcej, niż te konstrukcje w nowszych budach(wrzucić nowsze ecu i tyle).. 

Ok, tylko tak samo widziałem wiele tych starszych konstrukcji z b5 i a3 8l, które pomimo wielkich turbin kończyły się na 250 hp.

 

7 minut temu, ELLIOTT napisał:

Następną kwestią jest setup i stan jednostki. Wszyscy myślą, że wrzucą hybrydę, dadzą boosta i będzie MOC.. Tak to nie działa. Znam projekty bez otwierania silnia 300+  na hybrydach ale setup cały musi być bajka jak i zdrowy motor :)

I to jest esencja. Tylko ile jest tych 20-letnich setupów bajka i super zdrowych motorów?

Obstawiam że maks 1 na 10.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobnie tyczy się b7 czy z exeo, żeby kupić motor tip top..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie dajcie spokój. Stan słupka się dla mnie nie liczy. I tak w przyszłym roku zapewne jeszcze zimą będę go rozbierał. Teraz ważniejszy dla mnie jest stan budy i podwozia. Mam zaprzyjaźniony zakład w którym robią kapitalki w pełnym zakresie. Zrobi się szybko i praktycznie po kosztach części. W planach mam tez konwersje na cewki z tfsi i wiążke z AWT żeby upchać szeroką sondę. W ogóle nie rozpatruje tej hybrydy w pryzmacie tego czy mój słupek przyjmie zapłon ale czy w ogóle ona sama w sobie jest spoko. Zastanawiałem się nad K04-64 ale założenie jej bez remontu (nie ma takiej opcji) wyjdzie mnie tyle samo albo nawet więcej niż kapitalka + taka hybryda. Myślę, że gdyby to fajnie wstawało i wypluło 250-260km to byłbym zupełnie zadowolony. Już w tej chwili to co mam sprawia mi przyjemność z jazdy ale nie ukrywam, że te +30km i boost który nie kładzie się górą byłby dla mnie wart zabawy. Pomijam już fakt, że w B5 takie moce robią jednak odczuwalnie lepszą robotę niż w opasłej mimo wszystko B6. Moja waży 1480kg z ponad połową baku paliwa, pełnym zbiornikiem gazu kołach 225/40 r18 i wzmakiem + skrzynia w bagażniku. Za to z opcji nie ma prawie nic:) Strzelam, że średnio będzie 200kg moze 250kg w skrajnych przypadkach mniej niż w przypadku B6. Według mnie każde 100kg na pokładzie czuć podczas jazdy dość wyraźnie.

Co do zapłonów to u mnie zapowiadała się tragedia. 180km i już zdarzały się cofki. Byłem pewien, że będzie kibel. Mimo tego słupek przyjął zapłon dobrze i jest ok. Soft był skopany + zapewne nieszczelności w układzie.

To nowsze 1.8t są mniej wytrzymałe?

Edytowane przez Randor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, Randor napisał:

Już w tej chwili to co mam sprawia mi przyjemność z jazdy ale nie ukrywam, że te +30km i boost który nie kładzie się górą byłby dla mnie wart zabawy. 

Człowiek z czasem przyzwyczaja się co mocy i osiągów, takie 30 km to mały przyrost, tym bardziej, że względem serii czy wcześniejszych 180 km masz teraz większy i znacznie bardziej odczuwalny przyrost.

Ja już kiedyś to przerabiałem i dla mnie to koszty (hybryda, większe wtryski, sprzęgło, a kto wie co wyjdzie w międzyczasie) zupełnie nieadekwatne do przyrostów.

Jak miałbym robić to konkretnie po całości na 300+, a nie półśrodki i dokładanie w kółko po 30 km, bo za jakiś czas do tych 260 też się przyzwyczaisz. Ale to tylko moje zdanie.

Moja b6 waży 1600 kg z połową baku i gazem, ale ja mam sedana. Avanty ważą więcej. 

Edytowane przez bartez90
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak sie czlowiek przyzwyczai te te ~ 250koni nie jedzie.

Jesli chodzi o cofki to u mnie (jak dobrze pamietam) przy 6000 obr jest 1.1 boost i cofki w okolicach "3" na pb98.

Zwiekszenie boostu do 1.2 przy 6000obr juz robilo cf "5"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja robiąc normalne logi od 1500 rpm na 3 biegu nie mam cofania w ogóle (boost przy 6k ok 09 może 0,92 bar) na pb98 ale jeśli logów nie przerwę a wrzucę 4 bieg i znowu mu depnę cofki się pjawiają (tak do 5). Rozumiem, że to z powodu tego że przeładowuje mi na 4 i 5 biegu odpowiednio do 1,4 i 1,5 bar? Są takie bujnięcia na wskaźniku doładowania w te okolice jak np jadę na czwórce mam 4k rpm odpuscze gaz i depnę mu znowu do końca wtedy mam największy peak. Zadane ciśnienie według logów nigdy nie przekracza 1,25 bar.

Edytowane przez Randor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...