Skocz do zawartości
IGNOROWANY

błędy 01-silnik - spadek mocy?


kubas142

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, wykonałem w moim a4 b5 1.8T podstawową diagnozę błędów silnika. Oto co otrzymałem. Proszę o pomoc i wskazówki od czego zacząć.

VAG-COM Version: Release  311.2-N

Control Module Part Number: 4B0 906 018 K  
  Component and/or Version: 1.8L R4 5VT     G   0005
           Software Coding: 05001
            Work Shop Code: WSC 11111
10 Znalezione:  
17526 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating: B1 S2: Open Circuit
        P1118 - 35-00 - -
17522 - Oxygen (Lambda) Sensor: B1 S2: Internal Resistance too High
        P1114 - 35-00 - -
17956 - Boost Pressure Regulation Valve (N75): Open Circuit
        P1548 - 35-10 - - - Intermittent
16524 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S2: No Activity
        P0140 - 35-10 - - - Intermittent
17536 - Fuel Trim: Bank 1 (Mult): System too Lean
        P1128 - 35-00 - -
16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
        P0300 - 35-10 - - - Intermittent
16685 - Cylinder 1 Misfire Detected
        P0301 - 35-10 - - - Intermittent
16687 - Cylinder 3 Misfire Detected
        P0303 - 35-10 - - - Intermittent
16688 - Cylinder 4 Misfire Detected
        P0304 - 35-10 - - - Intermittent
16686 - Cylinder 2 Misfire Detected
        P0302 - 35-10 - - - Intermittent

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno masz aeb? Z tego co kojarzę to tam nie ma drugiej sondy, tej za katalizatorem.

Wypadanie zapłonów,  mogą być cewki albo padają wtryskiwacze gazowe. Błąd ubogiej mieszanki to pewnie przez źle wystrojone lpg i błąd od drugiej sondy czyli uwalona sonda lub coś z instalacją do niej. Poza tym standardowy komplet logów dla 1.8t.

Prócz tego uszkodzony n75 lub też coś nie łączy.

Edytowane przez przem8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak racja mam silnik ANB. Skasowałem błędy i po około godzinnej ponownej jeździe wyskoczyły błędy:

17526 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating: B1 S2: Open Circuit
        P1118 - 35-00 - -
17522 - Oxygen (Lambda) Sensor: B1 S2: Internal Resistance too High
        P1114 - 35-00 - -

16524 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S2: No Activity
        P0140 - 35-10 - - - Intermittent

Dodam, że mam nową instalację gazowąi i faktycznie może być niewyregulowana.

Wykonałem dzisiaj logi programem VAG-COM dla grupy 000 oraz dla 115 i 118 w dwóch seriach. Poniżej zamieszczam co otrzymałem, proszę o pomoc w analizie i wskazówki co do dalszej diagnozy. Widzę, że turbo nie doładowuje.

 

115_118_1.png

115_118_2.png

000.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do sprawdzenia druga sonda jak pisałem wcześniej. Do zrobienia reszta logów 2+33 i 3+20 na pb po kasowaniu błędów i do odcinki. Może coś namieszali przy montażu lpg.

Logi wrzucaj na vaglogi.pl

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Narazie nie sprawdzałem sondy nie miałem czasu. Wymieniłem wtyczkę na przewodzie do zaworu N75, gdyż była w złym stanie (połamana itp) i błąd odnośnie zaworu N75 się więcej nie pojawia. Pojawiają się natomiast błędy podane wcześniej czyli: 

17526 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating: B1 S2: Open Circuit
        P1118 - 35-00 - -
17522 - Oxygen (Lambda) Sensor: B1 S2: Internal Resistance too High
        P1114 - 35-00 - -

16524 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S2: No Activity
        P0140 - 35-10 - - - Intermittent

17956 - Boost Pressure Regulation Valve (N75): Open Circuit
        P1548 - 35-10 - - - Intermittent

Wykonałem ponownie w dwóch seriach LOGI dynamiczne na PB 002+033, 003+020, 115+118. Przed logami skasowałem błędy. Proszę o interpretację i porady. Dodatkowo przez przypadek wykonałem log 002+003 na LPG, który zamieszczam na samym dole w celach informacyjnych

1. seria 002+033 PB

002_033_PB_2.jpg

2. seria 002+033 PB

002_033_PB_1.jpg

1. seria 003+020 PB003_020_PB_2.jpg

2. seria 003+020 PB

003_020_PB_1.jpg

1. seria 115+118 PB

115_118_PB_2.jpg

2 seria 115+118 PB

115_118_PB_1.jpg

1. 002+033 LPG

002_033_LPG.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lpg masz mega ubogo ustawione, turbo tragicznie wstaje. Sprawdź dv. Błąd od n75 wskazuje, że nadal masz coś w przerwie jego zasilania albo jest uszkodzony.

Logi do 6tys!! bo to bez sensu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z moich badań wynika, że dolot na turbo jest szczelny, po wymianie Wtyczki do N75 błąd odnośnie N75 się nie pojawia, zawór N75 też sprawdzony i działa poprawnie, gruszka sprawna, sztanga ładnie chodzi, DV na pewno sprawny - sprawdzany. Czy po wykonaniu logów jesteśmy w stanie stwierdzić co jest przyczyną tego że turbo nie doładowuje? Jestem laikiem w tym temacie a chciałbym poznać przyczynę i w miarę możliwości wykonać naprawę samemu. Jaki związek mają sondy z turbem? Nie miałem jeszcze czasu na ich sprawdzenie. Z góry dzięki za pomoc. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powtórz 2+33 i 115+118 do odcinki na pb oraz log 118 z odpiętą wtyczką od n75.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, kubas142 napisał:

Jaki związek mają sondy z turbem?

Masz błąd od drugiej sondy, która sprawdza sprawność kata i nic do turbo nie ma. Jak ogarniesz auto na pb to jedź do tych od lpg żeby Ci to wystroili jak należy, bo tak jak jest teraz to być nie może.

Edytowane przez przem8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, chciałbym odświeżyć temat.


Turbo w moim 1.8T ANB nie dawało mi spokoju, sprawdziłem szczelność dolotu okazało się, że dolot miał małą dziurkę - wymieniłem na nowy. Niesprawny okazał się także DV - wymieniłem na nowy oryginał. Wydaje mi się jednak, że wciąż auto nie ciągnie tak jak powinno. Popiąłem auto pod VAG pokazują się błędy drugiej sondy. 

17526 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating: B1 S2: Open Circuit
        P1118 - 35-00 - -
17522 - Oxygen (Lambda) Sensor: B1 S2: Internal Resistance too High
        P1114 - 35-00 - -

16524 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S2: No Activity
        P0140 - 35-10 - - - Intermittent

Po skasowaniu błędów na rozgrzanym silniku zrobiłem logi na PB tak jak zalecał przem8.

002+033

 

VAGLOGI.PL

VAGLOGI to usługa która pozwoli Ci przesłać logi z programu VCDS lub VAG-COM i udostępnić je w przyjaznej formie np. na forum

003+020

VAGLOGI.PL

VAGLOGI to usługa która pozwoli Ci przesłać logi z programu VCDS lub VAG-COM i udostępnić je w przyjaznej formie np. na forum

115+118

VAGLOGI.PL

VAGLOGI to usługa która pozwoli Ci przesłać logi z programu VCDS lub VAG-COM i udostępnić je w przyjaznej formie np. na forum

115+118 z odpiętą wtyczką N75

VAGLOGI.PL

VAGLOGI to usługa która pozwoli Ci przesłać logi z programu VCDS lub VAG-COM i udostępnić je w przyjaznej formie np. na forum

Bardzo proszę o pomoc w analizie logów odnośnie turbo, przypłwomierza oraz sondy. Będę bardzo wdzięczny.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za szybka odpowiedz. Czy można prosić o jakieś wskazówki odnośnie przepływki? Co zrobić? Jak przeanalizować czy poprawnie działa?  

A czy wskazania lambdy są prawidłowe? Szukałem informacji na forach odnośnie lambdy ale nigdzie nie jest konkretnie wytłumaczone jak ja przeanalizować. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sonda nie pokazuje poprawnie przez mały przepływ. Prócz tego sporo cofa zapłon więc pasuje też zajrzeć do świec, pomierzyć kompresję, ewentualnie zajrzeć do kata. Jak masz od kogo to podmień przepływomierz lub kup nowy z boscha.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...