Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Koszty utrzymania jakie audi z silnikiem 1.8T?


michal883

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Przymierzam się do zakupu audi i decyzja padła na model a4/a6 z napędem uattro z silnikiem 1.8T
Mam ten silnik i w octavii pali 6.1-6.3l/100km przy prędkości 115km/h w trasie; tak naprawdę jeżdżę tak autostradą, tempomat i 8L LPG :P Przebieg mojej skody 927tys O1 z 99r. Poza regulacją gazu i eksploatacyjnymi rzeczami nie zrobione nic,  lakier 100% org. zakupiłem ją z przelotem 239kk, co 100kk robione zawieszenie ograniczające się do 2 tulei belki, wycięciu pilnikiem 2 tulei w wahaczu przednim i wstawienie nowych za 60zł i ustawieniu zbierzności. No bajka!

I teraz pytanie do was, czy A4 jest w stanie wiernie służyć i znalezienie zadbanego egzemplarza jest możliwe :D Już wiem, że quattro z tym motorem took +2L ale i tak nie jest to moja E39 która pali 15+ ...
Wymogi mam takie, żeby fura śmigała w miarę bezawaryjnie, byłanie bita w ory laku, i się zastanawiam czy szukać zadbanej A4b5 czy przycelować w nieco nowszą B6?

Ogólnie budżet mocno zrujnowany przez E60 pozwala mi wydać jakieś 14K na samochód + liczę 5K na serwis pozakupowy (2masa, olej, rozrząd, filtry,) i 3K na LPG :P

Niestety z doświadczenia wiem, że im nowsze auto tym drożśze części i bardziej awaryjne, tak jak w przypadku E39 nie psuło się nic, tak kupiłem E60 nie tanio sprawdziłem przebieg w autoryzowanym salonie były wpisy ze szwajcarii 370kk po 2 miesiącach wpakowałem równowartość auta sprzedałem i chce o tym zapomnieć jak najszybciej...
Jak się spisuje B5/B6? Jak ocynk, jak koszty części? W przypadku B5 widzę masę tutoriali zrób to sam. Co prawda wątpie, abym sam mechaniczył aczkolwiek dobry dostęp do gratów jest mile widziany. E60 z xdrivem to był wstęp do 4x4 i teraz już wiem,koła skręcone strzał ze sprzęgła, fura leci jak po szynach, a przód/tył mieli kołami auto stoi w miejscu, a kierowcy trąbią że zajeżdżam drogę...

Np w E60 żeby wymienić świecę trzeba ściągać podszbie. (5 razy w tym roku rozbierane) marki się zabezpieczają przednieautoryzowanymi naprawami i się zastanawiam czy nie lepiej poszukać starszy bardziej zadbany niż 2-3 lata młodszy, co przy 20 letnim aucie nie ma większego znaczenia. WIdzę, że B5 niezbyt trzymają cenę chyba teraz jest najlepszy okres bo jeszcze nie klasyk a już sporo jest nowszych. 12K jak na B5 myślę, że coś zadbanego się wyczai?

Edytowane przez michal883
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, michal883 napisał:

Ogólnie budżet mocno zrujnowany przez E60 pozwala mi wydać jakieś 14K na samochód + liczę 5K na serwis pozakupowy (2masa, olej, rozrząd, filtry,) i 3K na LPG :P

Przy tym budżecie o Q w 1,8 T możesz zapomnieć, 1,9 TDI też stoi pod wielkim znakiem zapytania... Nieudany zakup C5 też mnie wydrenował, auto sprzedane taniej niż kupione + duży wkład, znam to.

11 minut temu, michal883 napisał:

Mam ten silnik i w octavii pali 6.1-6.3l/100km przy prędkości 115km/h w trasie; tak naprawdę jeżdżę tak autostradą, tempomat i 8L LPG

B6 jest ciężkie i czuć to na zużyciu paliwa - patrz B5 vs. B6.

1,8 T wymaga troski w kwestii smoka olejowego tj. wyczyszczenie co jakiś czas (co 100 kkm) i zwrócenie uwagi na napinacz. 

14 minut temu, michal883 napisał:

Jak ocynk, jak koszty części?

Na klapie i rantach drzwi lubi zjawić się korozja. Błotniki przód to standard.

16 minut temu, michal883 napisał:

Wymogi mam takie, żeby fura śmigała w miarę bezawaryjnie, byłanie bita w ory laku, i się zastanawiam czy szukać zadbanej A4b5 czy przycelować w nieco nowszą B6?

Żeby żaden element nie był malowany to graniczy z cudem. B6 , które kupiłem miało malowany dół klapy i lewy błotnik. Za mojej kadencji wymagał on również naprawy - skutek spotkania ze zwierzyną, maska tak samo. Z kolei prawy korodował i dół prawych drzwi. Za to auto nie jest zmęczone życiem i z przyzwoitym wypasem. Nie przeszkadza mi w użytkowaniu druga warstwa lakieru. :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako wieloletni użytkownik B5 dodam że jak znajdziesz egzemplarz z ori lakierem w większości, bo na 100% nie nastawiałbym się to będziesz Pan zadowolony. Znajdą się drobne wykwity pod blendą na tylnej klapie czy pod listwą na którychś drzwiach ale z tym sam poradzisz. Z grubszych rzeczy to przednie błotniki ale idzie jeszcze znaleźć oryginał bez rdzy do przemalowania w swój kolor. 

Tak jak mówisz znalezienie dobrej B5 w Q to ostatni dzwonek. Nie zamykaj się na 1.8T, myślę że z V6 będzie łatwiej znaleźć poszanowany egzemplarz.

P.S. Nawaliłeś km tą Skodziną ?

Edytowane przez krzysiek_f
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy tym budżecie to tylko B5 quattro (B6 to tak raczej od 20 w góreę a i to nie gwarantuje zadbanej sztuki). Znaleźć ładną to nie lada wyczyn. Ja znalazłem po 8 msc i kilku wyjazdach. No druga sprawa, że już ponad 12 koła w nią wsadziłem;] No ale to głównie moje widzimisie. Jeśli doprowadzisz 1.8t do ładu będziesz zadowolony z tego silnika. Jest i fun i rozsądne spalanie. Do tego duża bezawaryjność. Jeśli zabawy w podkręcanie Cię nie bawią szedłbym w 2.8 30v. To świetny motor w trasy. Tylko jeśli trafisz na słaby egzemplarz to popłyniesz trochę z kosztami (np dwa napinacze łańcuchów kosztują ok 5 tys w aso, a zamienniki padają). Miałem ten motor w poprzedniej skorupie i pisze to na swoim przykładzie.

Edytowane przez Randor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciężki temat. Największym problemem będzie znalezienie dobrze utrzymanej sztuki w odpowiedniej konfiguracji. Jak już kupisz furę i zrobisz pakiet startowy, czyli ogarniesz wszystko "pod siebie" , to eksploatacja nie jest droga. Zużycie gazu musisz liczyć na poziomie 14l/100km. w trasie 11l./100km. plus benzyna. Specjalnie awarii nie ma się co obawiać, jak zrobisz wszystko po zakupie,  a części nie są drogie.

Powodzenia!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

B5 od B6 różnią się ogromnie.

Jednakże nie w taki sposób, że B6 jest lepsze - nic bardziej mylnego.

Jedno i drugie ma swoje zalety i wady i po pierwsze to warto się zastanowić co ci bardziej odpowiada.

Koszty utrzymania niskie jak już wszystko co było uszkodzone zostało wymienione, jednakże aby tak było to masz 2 opcje które wyglądają mniej więcej tak;

Kupujesz B6 1.8t Q za 15tys. i pakujesz 10 tys. aby było w pełni sprawne albo kupujesz za 25k już usprawnione.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wysoka cena zakupu, nie gwarantuje u nas niczego.Znowu niektórych ponosi z windowaniem cen tych staruchów.15 za B5,25 za B6.Skąd wy to bierzecie:glupek2:To są używane,wiekowe auta i choć dobre,to nie są w życiu już tyle warte ile sobie niektórzy wołają i czekają na jeleni.I nawet naprawdę dbając,czy rzekomo zadbany egzemplarz kupując nie wiesz,czy coś się i tak nie wykrzaczy.Tak,że ładując 25 w B6 licząc,że koszty eksploatacji będą tanie,to się można przejechać.I na odwrót kupując za 15,wcale nie musisz wrzucić 10.1,8 T tu niektórym pali tyle,co V6?.Koszty utrzymania 1,8T po kilku latach bezproblemowej taniej eksploatacji tez się potrafią zrobić 4 cyfrowe,bo w końcu jednak jest "coś" do zrobienia.:hi:.Części "niedrogie"w przypadku Audi,to pojęcie względne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...