Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wycieki płynu chłodniczego na wszystkich wężach pod ciśnieniem 3.0 TDI


Diabelek1108

Rekomendowane odpowiedzi

Witam A4 b8 2008r silnik 3.0 tdi 240km capa manual, (Przebieg 229tys)

Od prawie 2 tygodni szukam usterki ubywającego płynu chłodniczego, który to ucieka wszystkimi możliwymi cybantami pod ciśnieniem. Mianowicie przejeżdżam odcinki około 20-30 km z różnymi prędkościami nawet pod 160km /h i nic się nie dzieje. A np następnego dnia po tym samym odcinku silnik jest obryzgany z lewej jak i prawej strony tak jak połączenia grubych rur od chłodnicy idą - widocznie najprościej tamtędy się mu wydostać. (Ubytki rzędu z poziomu MAX na poniżej minimum) Brak jest wahań temperatury silnik trzyma ładnie 90 stopni. Sprawdzałem kilkukrotnie z ostudzonego silnika grzejąc go czy wystąpi wyciek, usterka oczywiście brak nie występują jakiekolwiek dziwne objawy czy ubytki.  Komputer sprawdzałem już kilkukrotnie VCDSem - zero błędów. Sprawdziłem ostatnio pompke dodatkową elektryczną również chodzi 100 na 100. Nawet dla pewności rozciąłem ją za kostką aby sprawdzić z żarówka. Brak oznak bąbelkowania w zbiorniczku i tym podobnych ustrojstw więc wykluczyłem na pewno nie głowica, uszczelka. Termostat wymieniony w marcu na nowy ORI. Mam jedynie myśli że czasem ten płyn wywala na zimnym silniku jakby na krótkim obiegu ciśnienie się robiło (zagotowywał się). Czy ktoś borykał się z podobnym tematem ewentualnie podpowie żebym to pół auta w ciemno nie wymieniał co sprawdzić ewentualnie wymienić?

Edit: Nie mam DPFu, zamontowany jest Downpipe z wydechu nie wydobywa się nic po za spalinami :) 

Edytowane przez Diabelek1108
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwi mnie, że wyrzuca Ci plyn w bliżej niezidentyfikowanym miejscu. Powinno wyrzucać korkiem, który ma coś w rodzaju zaworu i wtedy obejściem wyrzuca dołem zbiorniczka.

Kolega kiedyś miał podobną sytuację, ale jemu właśnie czasami wyrzucało korkiem. U niego zaczęło się od samodzielnej wymiany części przewodów wodnych na takie silikonowe, tuningowe. Od tego sie zaczelo, że czasami wyrzucało tym zbiorniczkiem. Okazało się, że nie dawało się dobrze odpowietrzyć układu i tworzył się korek powietrzny. Przez brak krążęnia, płyn się w jakiejś części gotował i ciśnienie wyrzucało korkiem. Wszelkie próby odpowietrzenia zgodne z serwisówkami i "starą szkołą" się nie powodziły, a pomogło podanie ciśnienia przez zbiorniczek i odkręcenie odpowietrznika przy nagrzewnicy. Od tamtej pory jest ok.

Dla pewności sprawdziłbym jeszcze czy nie ma CO2 w zbiorniczku wyrównawczym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z Twojego tematu wyczytałem że w klapie/ przepustnicy EGR krąży płyn? Tam jeszcze nie zaglądałem.. Wczoraj zrobiłem trasę do pracy i z powrotem około 50km i efekt nie powstał. Z tego co widzę nasze zbiorniczki są przelewowe nie wyrzuci korkiem płynu. Zbiornik jak i pod nim suchy.  Ja robiłem nawet próbę z odkręconym o obrót korkiem ale nie wyrzuciło mi ani razu płynu. Spuszczałem płyn 2 razy i 2 razy go odpowietrzałem korkiem spustowym na dole. Silnik jest suchy nie zbiera się na nim nigdzie płyn/glikol 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, w klapie krąży płyn, zrobię fotę jak będę w domu. U mnie była sprawna, nieszczelna była chłodnica (ale obie części założyłem nowe), ale nawet mimo tego ciśnienie nie było duże w układzie. Na gorącym silniku  dało się odkręcić korek a ciśnienie było porównywalne jakbyś nową butelkę coli odkręcał.

A czy ogrzewanie Ci działa prawidłowo? Jeden z moich mechaników coś wspominał, że w B8 strasznie ciężko odpowietrza sie nagrzewnicę (nie wiem co tam jest takiego nietypowego)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak mogę bez problemu i bez większego syku odkręcić na rozgrzanym układzie korek. Ogrzewanie działa dobrze. A z tego co też wiem ten układ odpowietrza się podobno sam ciśnieniowo. Chłodnice egr mam sucha. 

Edytowane przez Diabelek1108
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Diabelek1108 napisał:

A z tego co też wiem ten układ odpowietrza się podobno sam ciśnieniowo

No nie za bardzo . W podszybiu masz dwa krótkie węże które idą do nagrzewnicy  i na jednym jest specjalny otwór do odpowietrzania .  Może się tak zdarzyć że się lekko zsunie i tam leci płyn . Trudno się zorientować , bo leci odpływem wodnym pod samochód . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, pamiętam że one tam są bo jak montowałem Downpipa to musiałem je zdemontować i założyć. Ale ogrzewanie działa układ nie jest zapowietrzony. 2 dzień jeżdżę i jest bez usterek jutro dobiore się do klapy/ przepustnicy egr może tam coś się działo..

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 2.08.2019 o 23:23, Diabelek1108 napisał:

Dzięki, pamiętam że one tam są bo jak montowałem Downpipa to musiałem je zdemontować i założyć. Ale ogrzewanie działa układ nie jest zapowietrzony. 2 dzień jeżdżę i jest bez usterek jutro dobiore się do klapy/ przepustnicy egr może tam coś się działo..

 

Jeśli walnięta jest chłodnica EGR to gołym okiem ciężko zauważyć, że cos jest nie tak. Ona puszcza płyn z układu chłodzenia do komory spalin w chłodnicy. U mnie w jednym miejscu jedynie sadzy było wyraźnie mniej i tam była pęknięta magistrala. Chłodnicę EGR wraz z klapą musisz zawieźć gdzieś, gdzie robią chłodnice, będą w stanie ją ciśnieniowo sprawdzić.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, luk330 napisał:

Jeśli walnięta jest chłodnica EGR to gołym okiem ciężko zauważyć, że cos jest nie tak. Ona puszcza płyn z układu chłodzenia do komory spalin w chłodnicy. U mnie w jednym miejscu jedynie sadzy było wyraźnie mniej i tam była pęknięta magistrala. Chłodnicę EGR wraz z klapą musisz zawieźć gdzieś, gdzie robią chłodnice, będą w stanie ją ciśnieniowo sprawdzić.

Powiedz mi chłodnicza jest Jedna czy dwie? Przy turbinie czy niżej jakby po prawej stronie filtra oleju? Będę musiał na Radzymińską ja zawiesc do sprawdzenia najprawdopodobnie ona sprawia efekt. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Diabelek1108 napisał:

Powiedz mi chłodnicza jest Jedna czy dwie? Przy turbinie czy niżej jakby po prawej stronie filtra oleju? Będę musiał na Radzymińską ja zawiesc do sprawdzenia najprawdopodobnie ona sprawia efekt. 

Blisko filtra oleju. Chlodniczka egr jest jedna. Zaznaczylem na foto,kawalek jej tam widac (to takie czyste, srebrne). Ja swoja chlodnice wiozlem do firmy Chlodnice Rosłoniec, wiedzieli jak to sprawdzic. 

20190807_213843.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...