Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Naprawa napinacza oraz wymiana rozrządu - Wasze porady dla mnie


A4B5Fan

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie.

Zakupiłem A4B5 z silnikiem ADR, w którym sprzedawca stwierdził wadę łańcucha lub napinacza.

Kupiłem ten samochód jako drugi, aby go sobie ewentualnie zrobić i jeździć dwoma lub jeśli koszt naprawy będzie wysoki, to go sprzedam również za małe pieniądze.

Chciałbym wymienić rozrząd i oglądałem już sporo filmów na YT, ale zacząć trzeba od tego terkotania łańcucha.

Terkocze łańcuch jak na tym filmie:

Nie wiem niestety jaki olej był lany i pierwszym pytaniem jest to, na jaki olej mam zmienić (płukać silnik czy nie)?

Oleju jest mało i nie wiadomo z jaką datą, także bardzo proszę o poradę odnośnie wymiany oleju.

Drugą kwestią jest sam napinacz.

Załączam zdjęcia i proszę Was o to, abyście mi objaśnili krok po kroku co należy zrobić, aby wyjąć napinacz i łańcuch?

Jeśli byłby ktoś tak dobry, to proszę o zaznaczenie na moich zdjęciach potrzebnych mi informacji ;)

 

20190803_093837.jpg

20190803_093827.jpg

20190803_093807.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co pamiętam to w innym temacie podesłałem Ci instrukcję wymiany więc ile jeszcze tematów założysz. W necie też jest multum filmików, zarówno polskich jak i zagranicznych, krok po kroku.

Było zacząć od sprawdzenia ciśnienia oleju to raz, a co do oleju to 5w40. Żeby wyjąć napinacz z łańcuchem to musisz zdemontować wałek ssący i poluzować wałek wydechowy, a najlepiej wyjąć oba wałki. Przy zmianie samego napinacza wystarczy zdemontować tylko wałek ssący. Podstawa to dobrze to poustawiać na znaki i musisz mieć specjalny kluczyk, którym ściśniesz napinacz. Bez tego nawet się nie zabieraj za to.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest możliwość sprawdzenia napinacza bez ściągania go?

Widziałem patenty z wciskaniem go ręką, ale u mnie po takim zabiegu on raczej nie poddaje się mojej sile.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napinacz hałasuje cały czas czy na rozgrzanym silniku dopiero? Podstawa to ciśnienie oleju, bo nim jest sterowany napinacz. Jeśli ciśnienie ok to napinacza do wymiany. W adr masz raczej ten tańszy bez cewki więc tanio kupisz dobry zamiennik. Z tym sprawdzaniem napinacza przez wciskanie to bujda. MIałem przypadek, że nie dało się wcisnąć napinacza, a łańcuch szorował o głowicę tylko przy 1,2 obr.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cały czas hałasuje, bez względu temperaturę i zakres obrotów.

Właśnie tak się zastanawiam nad tym napinaczem z wtyczką i bez, bo nie wiem w końcu który u mnie się znajduje ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nie masz takiej podłużnej cewki (solenoidu), do której można wpiąć wtyczkę na dwa piny to masz zwykły.

Tu masz z wtyczką

NAPINACZ-LANCUCHA-VW-GOLF-PASSAT-BORA-SH
ALLEGRO.PL

Kup teraz na Allegro.pl za 379 zł - NAPINACZ ŁAŃCUCHA VW GOLF PASSAT BORA SHARAN 1.8T (8340512043). Allegro.pl - Radość zakupów i...

 

Edytowane przez przem8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

napinacz-lancucha-rozrzadu-audi-a4-audi-

Jest to taki napinacz.

Widziałem te drugie i mój nie ma wtyczki z prawej strony patrząc na to zdjęcie.

Jest identyczny jak na tym zdjęciu.

Proszę, oczyściłem numery i takie ma mój napinacz ;)

 

20190803_155526.jpg

Edytowane przez A4B5Fan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...