Jump to content
1 1
Lamas

DPF :(

Recommended Posts

Witam
Koledzy pomóżcie bo ręce opadają :(
Pacjent A4/b7/2007 BPW
po uprzednich problemach, regeneracji turbiny/walki z pompo-wtryskami / odmy itp przyszedł czas na wymianę silnika - kupiony na allegro słupek z pół roczną gwarancją silnik wymieniony itp pali od strzała nie kopci pracuje równo nie bierze oleju 
no i się zaczęło z dpf'em diagnoza - poprzedni silnik zapchał DPF więc wyjęcie wypranie, około 120 km i znów dpf, wymiana wkładu, wymiana czujnika podciśnienia, przewody drożne....kolejne 120 km i znów dpf  i tak kilka razy co około 120 km więc mechanik prosi jak się zapali dawaj na warsztat z ciekawości wyciągniemy i wypierzemy - oczywiście filtr czyściutki leci czysta woda, auto do elektryka sprawdzenie czyszczenie diagnoza wszystko ok ! ale stawia facet że jeśli się powtórzy to do wymiany sonda szerokopasmowa 86 km i co? dpf ! niestety dojechałem do celu więc zgasiłem auto i mówię wypalę w drodze powrotnej.... wsiadam odpalam nie świeci DPF ...co jest ... no ok jadę dalej po 15 kilometrach znów dpf ... no to wypalamy oczywiście nic nie dymi nie kopci ale wypalać mu się chce, no to wedle diagnozy elektryka wymiana sondy i tu juz byłem prawie uradowany bo udało się przejechać 215km , myślę będzie żył i kto zgadnie co ?? DPF! no to akurat byłem w trasie powrotnej więc wypalamy prawie 50 km na wysokich obrotach i co zonk komputer wyłączył turbinę tryb awaryjny i kulamy się do domu :( 
Po podłączeniu kompa mechanik mówi że parametry filtra są takie że nie ma prawa go wypalać popioły i coś tam jeszcze..
Dodam że na starym silniku który pompował olej gdzie się dało i go zżerał dpf widziałem może raz na 5000 km 
ktoś ma jakiś pomysł przeżył coś podobnego ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja miałem tak, że już nie miałem fizycznie DPFa i programowo a co jakiś czas się zapalał. 

Przyczyna taka, że jakiś czujnik pokazywał coś czego nie ma😂 

Jutro cyknę Ci fotke jaki to czujnik.


MOJE A4

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zobacz egr ,może jest brudny  .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Egr sprawdzony , czujniki powymieniane wężyki drożne niepozamieniane ;) dla pewności wymieniony dpf na inny (przed wymianą wyprany)  i nadal zoonk kolejne +/- 150 km i znów dpf chce sie wypalać i oczywiście się nie wypala

 :(

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 godzin temu, Lamas napisał:

Egr sprawdzony , czujniki powymieniane wężyki drożne niepozamieniane ;) dla pewności wymieniony dpf na inny (przed wymianą wyprany)  i nadal zoonk kolejne +/- 150 km i znów dpf chce sie wypalać i oczywiście się nie wypala

 :(

Jakie czujniki? Zmieniony został czujnik różnicy ciśnień? Coś takiego:

CZUJNIK-ROZNICY-CISNIEN-DPF-SEAT-IBIZA-V
ALLEGRO.PL

Kup teraz na Allegro.pl za 125 zł - CZUJNIK RÓŻNICY CIŚNIEŃ DPF SEAT IBIZA V 5 EXEO OE (7483772457). Allegro.pl - Radość zakupów i...

U mnie on był sprawcą niewypalania się DPF w CAHA.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wymieniony był dwa razy plus sonda szerokopasmowa :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może warto było zrobić zerowanie masy popiołu po wymianie  DPFa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

po wymianie był u elektryka na adaptacji DPF takie cuda były ogarnięte 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
1 1

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...