Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Dymienie na biało, duży pobór oleju 2.0TDI [B7 BPW]


MacioEXC

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich,  jest to mój pierwszy post, a więc proszę o wyrozumiałość. Nie jest to pierwszy taki temat, ale chodzi mi o ten konkretny przypadek. Silnik 2.0 TDI 140km, wycięty DPF, przebieg na liczniku 355000 raczej realny. Turbo po regeneracji w firmie TURBOTECHNIKA IMIELIN jakies 10kkm, cały czas po regeneracji jest problem ze spalaniem oleju ok 0.7 / 1000km. Nie jestem w stanie powiedzieć czy wcześnie też brał olej. Regeneracja to niespodzianka z notlaufem zaraz po zakupie.  Wyjąłem ostatnio turbo zawiozłem do sprawdzenia i czyszczenia do tej firmy popatrzyli na mnie jak na debila,że w ogóle mam jakieś zastrzeżenia do tej turbiny. Rozebrał ją przy mnie na części pierwsze, powiedział, że jest idealna wyczyścili poskładali. Zamontowałem i wyczyściłem cały dolot, intecooler, kolektor i wszystko co po drodze. Odpalam dalej to samo kopci na biało lekko na wolnych po przegazowaniu lub ruszaniu za autem biało i to konkretnie. Zrobiłem może 10km. Odma sprawna, zresztą chodził na samym kolektorze dolotowym nie ma żadnej różnicy. Wyciągam dzisiaj turbo i moim oczom ukazał się taki widok. Suche kanały w głowicy, wlot do turba czarny suchy nagar, na wylocie z turbiny czarny szlam na ściankach.  Macie jakieś pomysły czy sam sam sobie odpowiedziałem? 

20190804_225308.jpg

20190804_224542.jpg

20190804_224603.jpg

Edytowane przez MacioEXC
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z dymieniem i spalaniem oleju jest jak z wypadkami lotniczymi , rzadko kiedy odpowiada za to jedna przyczyna , zazwyczaj to splot kilku przyczyn powoduje problem :whistling:

W zacytowanym przez rabbiego temacie są opisane chyba wszystkie możliwe przyczyny mogące same lub w połączeniu ze sobą powodować szeroko pojęty problem dymienia .

Są też opisane sposoby by zweryfikować poszczególne przyczyny .

W twoim konkretnie przypadku podejrzewam problem ze zbyt wysokim ciśnieniem w skrzyni korbowej silnika względem układu wydechowego , co powoduje przepuszczanie oleju przez uszczelnienie turbiny na wolnych i niskich obrotach silnika .

Być może jest też jakiś problem z tą turbina po regeneracji , generalnie chodzi mi o jakość użytych części ( ich dokładność wykonania  ) .:hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...